Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
NatasjavE schreef:lotlot2 schreef:Die sporttypes heb ik ook niks mee.
Dit is toch niet meer te vergelijken? (foto's van internet)
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Nou die onderste is gewoon veels te vet. Dat heeft niets met het type te maken.
Ik hou niet van paarden zonder een duidelijk opwaarts front en of te harig.
Dus, Tinkers, Dravers, Quarters, Paints en van dat soort types.
Het rijdt ook zo ongelukkig. Net of je er aan de voorkant af kukelt.
mrie schreef:Ik zou graag geen mening hebben en voor iedereen blij willen zijn met zijn beest. Maar ik blijk ook gewoon een mens te zijn:
Mini paarden: Die worden veel te serieus genomen als paard maar horen eigenlijk gewoon in legoland thuis.
oliebol: De naam zegt het al
Fjorden: Hoe kan zo'n mooi deel van de wereld zulke lelijke beesten voort brengen..
IJslanders: Of je houd van ze of niet en ik zit bij die laatste categorie
Beesten die als ras appaloosa genoemd worden terwijl appaloosa in hun geval eigenlijk meer een kleuraanduiding is (de mijne wordt dus Engels volbloed genoemd)
je hebt die eerste twee zeer goed verwoord. erg komisch haha
NatasjavE schreef:Het rijdt ook zo ongelukkig. Net of je er aan de voorkant af kukelt.

Bralindy schreef:NatasjavE schreef:Het rijdt ook zo ongelukkig. Net of je er aan de voorkant af kukelt.
Dat valt heel erg mee hoor. Dan is hun achterhand er niet goed onder gereden waardoor ze alleen maar op de voorhand sloffen. Dat zie je helaas heel vaak en wordt heel vaak vergeten!
Ze kunnen ook super mooi ruim lopen
[ Afbeelding ]
Maar ieder zo zijn ding
Wat is een oliebol trouwens?
lvdgraaff schreef:Ik ben ook erg benieuwd wat een oliebol is:)
Fjorden en hackneys zijn niet zo mijn ding. Maar lelijk wil ik ze ook niet noemen
Fiffill schreef:Grappig dat de Akhal Teke hier zo vaak wordt genoemd als eng/dun/glimmend. Het blijft jammer dat zo weinig mensen meer weten van het ras. Veel foto's van die "iele" paarden zijn 2/3 jarigen in race conditie, en zij zijn vaak ook nog van het ranke type. Er zijn meerdere types en ze zijn lang niet allemaal "eng dun" (en ze glimmen overigens ook lang niet allemaal).
Even als voorbeeld dit 2 jarige paard
[ Afbeelding ]
En op volwassen leeftijd
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Zei iemand te dun?![]()
[ Afbeelding ]
Natuurlijk mag je ze niet mooi vinden, ieder z'n ding maar ze zien er lang niet allemaal uit als "skeletten".
Bralindy schreef:NatasjavE schreef:Het rijdt ook zo ongelukkig. Net of je er aan de voorkant af kukelt.
Dat valt heel erg mee hoor. Dan is hun achterhand er niet goed onder gereden waardoor ze alleen maar op de voorhand sloffen. Dat zie je helaas heel vaak en wordt heel vaak vergeten!
Ze kunnen ook super mooi ruim lopen
[ Afbeelding ]
Maar ieder zo zijn ding
Wat is een oliebol trouwens?
jadeken schreef:tinkers : die sokken,die vlekken , die lompe uitstraling brrr![]()
haflingers+fjorden : te lomp, te lelijke bouw en dan dat loopje "plof,plof,sleep" brrr![]()
friezen : die nek,dat haar en ze lijken allemaal op elkaar brr![]()
nu zullen de "tinker,friezen,haflinger,fjorden eigenaars" allemaal komen afgestormd "ze zijn helemaal niet lomp die van mij is super chique gebouwd ze kunnen kei ruim lopen "blablabla.. nee ze blijven dik en lomp en zijn echte boereknollen. trekpaarden zijn dan wel weer super . die uitstraling![]()
eerst hoorden dravers ook in mijn lijst maar sinds ik er 1 ontmoet heb nu wauw![]()
ik denk dat ik voor de rest wel alle paardjes leuke dieren vind
YoeriTinker schreef:jadeken schreef:tinkers : die sokken,die vlekken , die lompe uitstraling brrr![]()
haflingers+fjorden : te lomp, te lelijke bouw en dan dat loopje "plof,plof,sleep" brrr![]()
friezen : die nek,dat haar en ze lijken allemaal op elkaar brr![]()
nu zullen de "tinker,friezen,haflinger,fjorden eigenaars" allemaal komen afgestormd "ze zijn helemaal niet lomp die van mij is super chique gebouwd ze kunnen kei ruim lopen "blablabla.. nee ze blijven dik en lomp en zijn echte boereknollen. trekpaarden zijn dan wel weer super . die uitstraling![]()
eerst hoorden dravers ook in mijn lijst maar sinds ik er 1 ontmoet heb nu wauw![]()
ik denk dat ik voor de rest wel alle paardjes leuke dieren vind
Nee, dat blijven ze niet, dit slaat echt nergens op. Het is toch echt een feit dat de mijne slank, niet lomp en geen boerenknol is.
jadeken schreef:heb het fout verwoordt , ik bedoel inderdaad breed gebouwd! Dik is een foute woordkeuze mijn excuses .
En daar gaan we weer![]()
neem een normaal gebouwde New-Forest pony en een haflinger .
kijk naar de bouw en de manier van bewegen , sorry maar een newforest kan veel beter bewegen en heeft een veel slankere bouw.
Haflingers horen breed te zijn , wat nou "sporthaflinger" die zijn nog lelijker omdat ze niet in verhouding zijn
en prachtige Haflingers die een fantastische Zproef met winst neerzetten so shoot me.
) gefokt voor de sport, dus er zijn er echt wel met goede bewegingen, of je dat nu leuk vind of niet .
. Maar ik vind ze niet stom, dom en lelijk wat heel veel andere wel zeggen en ik zelf vind dat nogal raar. Ik heb niks met haflinger maar een vriendin van mij heeft een schat van een verzorghaf en weet dat het een super beestje is dus ach zo erg zijn ze nu ookal weer niet.