Minst favoriete ras

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:12

Ik heb niets met friezen.

Ik hou niet van een verticale nekaanzet en lange rug.
Ik hou meer van rondingen zoals bv een quarter.

Overigens vind ik tekes prachtig op hun eigen manier.
Zou ze graag een keer in het echt willen zien.
Zo'n mooie, unieke paarden.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:16

NatasjavE schreef:
lotlot2 schreef:
Die sporttypes heb ik ook niks mee.
Dit is toch niet meer te vergelijken? (foto's van internet)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Nou die onderste is gewoon veels te vet. Dat heeft niets met het type te maken.

Ik hou niet van paarden zonder een duidelijk opwaarts front en of te harig.

Dus, Tinkers, Dravers, Quarters, Paints en van dat soort types.

Het rijdt ook zo ongelukkig. Net of je er aan de voorkant af kukelt.

Ik vind die onderste qua bouw veel breder. Maar oke, dit is in mijn ogen.

MartyMcfly

Re: Minst favoriete ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:20

haflingers, friezen, en dergelijke boerenknollen vindt ik niks.. nouja. eigenlijk wel. want een ardenner vindt ik dan wel weer kicken. de rest niet.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:32

Ik zou graag geen mening hebben en voor iedereen blij willen zijn met zijn beest. Maar ik blijk ook gewoon een mens te zijn:

Mini paarden: Die worden veel te serieus genomen als paard maar horen eigenlijk gewoon in legoland thuis.
oliebol: De naam zegt het al
Fjorden: Hoe kan zo'n mooi deel van de wereld zulke lelijke beesten voort brengen..
IJslanders: Of je houd van ze of niet en ik zit bij die laatste categorie

Beesten die als ras appaloosa genoemd worden terwijl appaloosa in hun geval eigenlijk meer een kleuraanduiding is (de mijne wordt dus Engels volbloed genoemd)

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:39

Tinkers, friezen, trekpaarden etc ik word er niet warm van. Ik ben zelf echt van de warmbloeden.

MartyMcfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 19:49

mrie schreef:
Ik zou graag geen mening hebben en voor iedereen blij willen zijn met zijn beest. Maar ik blijk ook gewoon een mens te zijn:

Mini paarden: Die worden veel te serieus genomen als paard maar horen eigenlijk gewoon in legoland thuis.
oliebol: De naam zegt het al
Fjorden: Hoe kan zo'n mooi deel van de wereld zulke lelijke beesten voort brengen..
IJslanders: Of je houd van ze of niet en ik zit bij die laatste categorie

Beesten die als ras appaloosa genoemd worden terwijl appaloosa in hun geval eigenlijk meer een kleuraanduiding is (de mijne wordt dus Engels volbloed genoemd)

_O- je hebt die eerste twee zeer goed verwoord. erg komisch haha :')

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:25

NatasjavE schreef:

Dat valt heel erg mee hoor. Dan is hun achterhand er niet goed onder gereden waardoor ze alleen maar op de voorhand sloffen. Dat zie je helaas heel vaak en wordt heel vaak vergeten!

Ze kunnen ook super mooi ruim lopen ;)

Afbeelding

Maar ieder zo zijn ding :9

Wat is een oliebol trouwens? :')
Laatst bijgewerkt door Bralindy op 22-06-14 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

xSmilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:27

Die vind ik heel lastig!

Ik denk dan toch een fjord of haflinger.

Ondanks dat het echt mijn droom was vroeger om een haflinger te krijgen, ben ik er nu echt helemaal op afgeknapt.

Ik weet dat elke haflinger en fjord anders is, mar voor mij zijn ze toch echt een beetje te lomp.

lvdgraaff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:32

Ik ben ook erg benieuwd wat een oliebol is:)
Fjorden en hackneys zijn niet zo mijn ding. Maar lelijk wil ik ze ook niet noemen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:33

Bralindy schreef:
NatasjavE schreef:

Dat valt heel erg mee hoor. Dan is hun achterhand er niet goed onder gereden waardoor ze alleen maar op de voorhand sloffen. Dat zie je helaas heel vaak en wordt heel vaak vergeten!

[ Afbeelding ]

Ik vind het niet meevallen.(heb het allemaal uitgeprobeert he) Ik vind het echt vreselijk zitten. Zo'n kort laag halsje.

En sorry,...ik vind het echt, echt niet mooi :o :o :o

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:34

lvdgraaff schreef:
Ik ben ook erg benieuwd wat een oliebol is:)
Fjorden en hackneys zijn niet zo mijn ding. Maar lelijk wil ik ze ook niet noemen

Oliebol is de gekuisde versie van oliebol(vooral als het gecensureerd word...poep)

Ze zei niet Shetlander maar oliebol....met de i
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 22-06-14 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:39

Verschilt per paard, ik heb niet echt een specifiek ras dat ik echt oerlelijk vind.
Wat ik niet echt mooi vindt is dat als sommige trekpaarden een gecoupeerde staart hebben, maarja daar kunnen zij zelf weinig aandoen! :n

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:42

Mijn minst favoriete ras vind ik de te ver doorgefokte Amercan Saddlebred en de Quarters uit de halter klasse. Wat zien die er verschrikkelijk onnatuurlijk uit zeg, en dat zijn ze natuurlijk ook.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:46

Eigenlijk vind ik dat elk paard wel mooie kanten heeft behalve een gevlekte tinker. Sorry maar dat doet mij toch echt denken aan een koe. Verder vind ik andalusiers of PRE'S niet mooi, het spreekt mij niet zo aan.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:47

Fiffill schreef:
Grappig dat de Akhal Teke hier zo vaak wordt genoemd als eng/dun/glimmend. Het blijft jammer dat zo weinig mensen meer weten van het ras. Veel foto's van die "iele" paarden zijn 2/3 jarigen in race conditie, en zij zijn vaak ook nog van het ranke type. Er zijn meerdere types en ze zijn lang niet allemaal "eng dun" (en ze glimmen overigens ook lang niet allemaal).

Even als voorbeeld dit 2 jarige paard

[ Afbeelding ]

En op volwassen leeftijd

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Zei iemand te dun? :Y)

[ Afbeelding ]

Natuurlijk mag je ze niet mooi vinden, ieder z'n ding maar ze zien er lang niet allemaal uit als "skeletten".

Vind het echt plaatjes om te zien. Mooie gewelfde hals. De hardheid en de adel spatten er vanaf.

YoeriTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 19:41

Bralindy schreef:
NatasjavE schreef:

[ Afbeelding ]

Ja hier ben ik het mee eens, mijn tinker rijdt heerlijk!

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 00:51

Akhal teke, American saddlebred, hackney word ik echt niet warm van... En te erg doorgefokte paarden.
Denk hierbij dus aan arabieren met een extreem ingedeukt hoofd en mini paardjes met een waterhoofd :(

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 01:31

Paints maar dat komt voornamelijk omdat we er een aantal op stal hebben staan die allemaal een rot karakter hebben.
Verder heb ik niks met shetlanders en vind ik Clydesdales ook de mooiste niet meer. Hebben er ook hier een paar van op stal. 3 vd 4 hebben op zich best mooie kleuren/aansprekende hoofden, 2 vd 4 ontzettend zachtaardig en fijn karakter etc maar ze zijn ieler dan een gemiddelde rijpony/paard terwijl ze wel 1.80m hoog zijn. Hoop dat die nog uitzwaren de komende paar jaar want trekken kun je er niks meer mee maar echte rijdieren zijn het eigenlijk ook niet.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:05

tinkers : die sokken,die vlekken , die lompe uitstraling brrr %)
haflingers+fjorden : te lomp, te lelijke bouw en dan dat loopje "plof,plof,sleep" brrr %)
friezen : die nek,dat haar en ze lijken allemaal op elkaar brr %)
nu zullen de "tinker,friezen,haflinger,fjorden eigenaars" allemaal komen afgestormd "ze zijn helemaal niet lomp die van mij is super chique gebouwd ze kunnen kei ruim lopen "blablabla.. nee ze blijven dik en lomp en zijn echte boereknollen. trekpaarden zijn dan wel weer super . die uitstraling :~
eerst hoorden dravers ook in mijn lijst maar sinds ik er 1 ontmoet heb nu wauw :+:
ik denk dat ik voor de rest wel alle paardjes leuke dieren vind :))

YoeriTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:15

jadeken schreef:
haflingers+fjorden : te lomp, te lelijke bouw en dan dat loopje "plof,plof,sleep" brrr %)
nu zullen de "tinker,friezen,haflinger,fjorden eigenaars" allemaal komen afgestormd "ze zijn helemaal niet lomp die van mij is super chique gebouwd ze kunnen kei ruim lopen "blablabla.. nee ze blijven dik en lomp en zijn echte boereknollen. trekpaarden zijn dan wel weer super . die uitstraling :~
eerst hoorden dravers ook in mijn lijst maar sinds ik er 1 ontmoet heb nu wauw :+:

Nee, dat blijven ze niet, dit slaat echt nergens op. Het is toch echt een feit dat de mijne slank, niet lomp en geen boerenknol is.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:17

Curly horses, blegh :=

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:24

YoeriTinker schreef:
jadeken schreef:

Nee, dat blijven ze niet, dit slaat echt nergens op. Het is toch echt een feit dat de mijne slank, niet lomp en geen boerenknol is.

Nee hij is dik, dat is een feit! :')
Dik zijn heeft niks met ras te maken maar met te dik zijn. Er zijn ook kwpners die te dik zijn en Tinkers die te mager zijn. Breed gebouwd is niet hetzelfde als dik zijn gelukkig.
Daarnaast heb je net als in bijvoorbeeld het kwpn verschillende types binnen het ras, ik zou de gemiddelde sporthaflinger van 1.55 nou niet bepaald een boerenknol noemen...
Maar je mag ze niet leuk vinden hoor, maar dik zijn heeft niks met het ras te maken gelukkig, meestal meer met teveel eten.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:41

heb het fout verwoordt , ik bedoel inderdaad breed gebouwd! Dik is een foute woordkeuze mijn excuses .
En daar gaan we weer :roll:
neem een normaal gebouwde New-Forest pony en een haflinger .
kijk naar de bouw en de manier van bewegen , sorry maar een newforest kan veel beter bewegen en heeft een veel slankere bouw.
Haflingers horen breed te zijn , wat nou "sporthaflinger" die zijn nog lelijker omdat ze niet in verhouding zijn :=

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:05

jadeken schreef:
heb het fout verwoordt , ik bedoel inderdaad breed gebouwd! Dik is een foute woordkeuze mijn excuses .
En daar gaan we weer :roll:
neem een normaal gebouwde New-Forest pony en een haflinger .
kijk naar de bouw en de manier van bewegen , sorry maar een newforest kan veel beter bewegen en heeft een veel slankere bouw.
Haflingers horen breed te zijn , wat nou "sporthaflinger" die zijn nog lelijker omdat ze niet in verhouding zijn :=

Ik ken newforesters die nog slechter kunnen bewegen dan mijn boereknol :+ en prachtige Haflingers die een fantastische Zproef met winst neerzetten so shoot me.
Het kan mij niks schelen dat je Haflingers, Tinkers etc. niks vind maar het is wel belangrijk te onthouden dat er vaak veel variatie binnen een ras is met verschillende types. Niet alle New Foresters zijn superbewegers en niet alle Haflingers zijn boerenknkollen.
Sporthaflingers zijn letterlijk (woord zegt het al :)* ) gefokt voor de sport, dus er zijn er echt wel met goede bewegingen, of je dat nu leuk vind of niet .

Mouzs_engel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:30

Wat een leuk topic is dit zeg...
Al die mensen zeggen dat ze dat ras niet leuk vinden en de andere dat weer niet. En die mensen die dan net dat ras hebben voelen zich aan gesproken. Nou, ik heb ook rassen die ik MINDER leuk vind. Ik vond vroeger de fjord helemaal HET paard maar tegenwoordig ook niet meer. haflingers vind ik ook niet zo. en tinkers kunnen vast leuk zijn maar ik heb er niks mee. Friezen daarin in tegen <3 . Maar ik vind ze niet stom, dom en lelijk wat heel veel andere wel zeggen en ik zelf vind dat nogal raar. Ik heb niks met haflinger maar een vriendin van mij heeft een schat van een verzorghaf en weet dat het een super beestje is dus ach zo erg zijn ze nu ookal weer niet.