Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lielle"]
[quote="Vippie"]Waarom wordt het wedstrijd rijden met een ander ras dan een WPN-er meteen als bewijzen gezien? Heeft ieder ander ras minder recht op het rijden van wedstrijden, als je zo denkt moet je nodig je bovenkamer na laten nakijken. Helaas merk ik iedere keer weer dat iemand op een WPNer er zo over denkt. Niet alleen op internet maar ook tijdens het losrijden, ik schijn met mijn fjord geen rechten te hebben en bakregels schijnen niet te gelden als ik op de linkerhand aankom en er komt een grote bruine op de rechterhand aan, dan moet ik maar wijken. Pech voor degene die aankomt maar ik rij gewoon door, leuk om die kop dan te zien, tsja sorry maar bakregels zijn bakregels...
[/quote]
dat is gewoon lomp, maar als ik los rijd op een oefenspringwedstrijd en door al dat grut met hun pony's overhoop gereden wordt, of mijn paard iedere keer in zijn bek moet rukken omdat er weer eentje achter de sprong langs crosst is dat toch ook geen arrogantie.
[/quote]
Ik heb het niet over grut maar over volwassen mensen. En niet iedereen op een pony is van niveau Pennygrut...
[quote="Lielle schreef:Ik blijf een enorm calimero gevoel houden bij ruiters van Fjielinkers in de dressuurring. Niet miepen, rijden.
astridastrid schreef:Ik merk juist het tegenovergestelde, bij mij met mijn Fjord vragen veel KWPN-mensen van wie ik les krijg, enzovoort. Als ik eerste ben, zijn de KWPN-mensen ook niet echt boos of beledigd ofzo.
Ik vind ook, als je het leuk vind om te starten, waarom in godsnaam niet doen, omdat je toevallig een niet-KWPN'er hebt?
En dan nog iets![]()
Fjorden hebben hun karakter vreselijk mee. Ik zie wel eens KWPN-ers etc. door de bak heen stuiteren (hè Kel, toen bij jouw wedstrijd bij Hillegom), noem je dat dan dressuur, of goed afgericht zijn? No way!
En ik ben geen anti-KWPN ofzo, want ik vind alle paarden geweldig mooi! En zoals iemand in een ander topic schreef, wat ging over dat Fjorden eventueel minder makkelijk hun punten halen (ben ik het niet mee eens), ook bij KWPN-ers komen doorgaans de punten niet aanwaaien...
Even een terugkoppeling naar het Bit-verhaal: volgens mij zijn er op Bokt heel veel loodlijnkijkersZie [HaW]
.
Voor KWPN-er gelden in mijn verhaal alle soortgelijke rassen b.t.w.
Lielle schreef:Vippie, als je het niet erg vindt, ga ik me niet aangesproken voelen. Het gevoel wat jij schetst "al die KWPN trutten" herken ik niet, en dat bedoel ik met Calimero. Maar laat maar zitten verder.
Taaclover schreef:Vippie, waar rij in godsnaam wedstrijd?? Bij ons komt dit echt niet voor. Een hoop "KWPN mensen" spreken mij juist aan dat ze het leuk vinden om eens een ander ras te zien. Natuurlijk heb je wel eens van die mensen er tussen zitten maar dat is bij de "niet dressuurrassers" hetzelfde. Als ik met Taco bv. op de keuring moet rijden wordt ik gek van die mensen die niet uitkijken en je constant overhoop rijden. Op een officiele wedstrij heb ik nog maar 1 keer commentaar gehad. Maar die meid had het ook echt in haar bol. Ik was aan het losstappen met Taco en toen vroeg ze of ik ook ging starten vandaag. Toen ik dit bevestigde zei tegen me: De B is pas vanmiddag!. Tja, ik sluit dan mijn ogen en houdt mijn mond. Natuurlijk vond ik het prachtig dat ik haar er die dag wel uit heb gereden maar dat zal dan ook terecht geweest zijn.
Lielle schreef:ik zei ook dat je dat gevoel schetste, niet dat je dat letterlijk zeiIk ben er trouwens zelf eentje, maar gun iedereen zijn plezier met zijn ezel
Jorie schreef:Om niet bij de KWPN knotjes te horen heb ik de manen afgeknipt en hebben ze allebei stekels.
Met murphy rijd ik dus dressuur en had pas een wedstrijd. Het was te koud om z'n benen te wassen (goed excuus!!!) Dus met modderpoten, stekels en losse voorpluk ben ik 2e en 3e geworden met 2 winstpunten en had een 8 voor verzorging!!!!!!!!
Samsam"]
[quote="pferdtje schreef:Sommige paarden lopen iets achter de loodlijn vanwege hun bouw maar juryleden zien dat vaak niet en denken het paard loopt achter de loodlijn en loopt dus fout.
Alleen een paard dat door zijn bouw achter de loodlijn loopt kan evenwel goed aan de hulpen zijn en los in zijn lijf.
Jorie schreef:Ik wil er alleen mee zeggen dat dressuur een echte jury sport is en ik voor mijzelf geen 8 zou hebben gegeven.
Dus hoe je je paard verzorgt en op welk ras je ook rijdt, je bent op dat moment over gelevert aan de jury en zijn/haar instelling. Soms zit het mee en soms zit het tegen.
Ik heb bewondering voor alles wat rijdt, welk ras of verzorging dan ook. Zolang het maar eerlijk gebeurt (dat is wee een andere discussie, weet ik !!!)
En als je er niet tegen kan, geen wedstrijden rijden!!!
Ik sta regelmatig te klapperen met mijn oren als ik de uitslag hoor van mezelf of anderen. Maar ja, dat is dressuur!!!!
Citaat:Waarom wordt het wedstrijd rijden met een ander ras dan een WPN-er meteen als bewijzen gezien? Heeft ieder ander ras minder recht op het rijden van wedstrijden, als je zo denkt moet je nodig je bovenkamer na laten nakijken. Helaas merk ik iedere keer weer dat iemand op een WPNer er zo over denkt. Niet alleen op internet maar ook tijdens het losrijden
Vippie schreef:Niet alleen op internet maar ook tijdens het losrijden, ik schijn met mijn fjord geen rechten te hebben en bakregels schijnen niet te gelden als ik op de linkerhand aankom en er komt een grote bruine op de rechterhand aan, dan moet ik maar wijken. Pech voor degene die aankomt maar ik rij gewoon door, leuk om die kop dan te zien, tsja sorry maar bakregels zijn bakregels...
ukkiepuk"]
[quote="Vippie schreef:Niet alleen op internet maar ook tijdens het losrijden, ik schijn met mijn fjord geen rechten te hebben en bakregels schijnen niet te gelden als ik op de linkerhand aankom en er komt een grote bruine op de rechterhand aan, dan moet ik maar wijken. Pech voor degene die aankomt maar ik rij gewoon door, leuk om die kop dan te zien, tsja sorry maar bakregels zijn bakregels...