Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
NatasjavE schreef:Koper schreef:En de allerstomste opvatting, ongeacht het ras: elk paard tot een bepaalde stokmaat moet je pony noemen
Wel als je pony als een maataanduiding gebruikt.![]()
Want het verschil paard/pony is al dubieus te noemen.
Het gaat nog steeds om dezelfde diersoort. Van Shetlander tot Clydesdale....het zijn feitelijk allemaal paarden.
Voor mij is dus alles onder de internationale maat van 147,3 valt een pony en daarboven een paard.![]()
![]()
Dat sommige rassen daar niet aan meedoen is uiteraard wat anders. Maar hoe of hoe...met een shetlander van 1,65(even hypothetisch he) mag je niet bij de pony's starten. Andersom inderdaad wel.
Rivaldo schreef:Mikkiej schreef:Is dat laatste geen feit? Gezien de meeste gelderse paarden idd een ramshoofd hebben?
En hij is ongetwijfeld voorbij gekomen,
Met tinkers/trekpaarden kan je geen dressuur rijden.
Nou ik rijd sinds kort een kruising van die 2 en die kan echt wel een rondje dressuur lopen!
Oh en nog 1, trekpaarden zijn altijd hard in de mond.
Degene die dat beweerd mag gerust op mn vz pony stappen.
Elk paard kan basisdressuur, maar een stapje hoger..

demo_love schreef:Dravers kunnen niet galopperen.
.

)
)
)
Stelt verder niks voor, gewoon een beetje showen en snurken, maar ik kan me voorstellen dat het heel wat lijkt. Maar stiekem is ze verder juist hartstikke nuchter en relaxed...
SuperAssie schreef:Haflingers, friezen en fjorden zijn lompe boerenknollen die je alleen voor de kar kan zetten omdat ze geen dressuurwerk(of springen) kunnen.
Arabieren zijn hete paarden waar je alleen mee kan racen en shetlanders zijn alleen maar grasmaaiers.
Waar t vandaan komt, geen idee xd
Ik denk overigens niet zo, maar zat mensen die t wel doen.
Tinkergekj schreef:Rivaldo schreef:Ja maar dat zijn er 3 op de hele populatie? Een trekpaard is gewoon geen dressuurpaard maar een trekpaard..
Maar echt niet elk dressuurpaard kan echt goed dressuur, net zoals niet elk trekpaard kan trekken (er zal er vast wel 1 zijn die dat niet kan/leuk vindt etc.