waarom zijn dravers zo goedkoop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:51

Dravers zijn niet goedkoop niet omdat het geen goede paarden zijn, maar omdat er heel weinig mensen zijn die energie willen steken in het omscholen van het paard. De meeste mensen willen zich niet bezighouden met een paard leren galopperen als ze eigenlijk willen dressuren of springen. Dan kopen ze wel een paard dat al opgeleid is in die tak van de paardensport. Dat zou ik zelf (bij mijn volgende paard dan toch) ook doen.

xSlvna

Re: waarom zijn dravers zo goedkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:04

Ooit gehoord van een omgeschoolde draver/een zonder baanverleden... :)*

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:08

Citaat:
lichtbruin, bruinroan tot zwartbruin

50 shades of brown? :+

En finnes heeft toch gewoon gelijk dat er geen stippels of vlekken voorkomen bij dravers. Schimmel (niet roan) is al uitzonderlijk.

Je hoeft er niet beledigd over te zijn. Ongeveer iedereen beaamt hier dat dravers heel fijne recreatiepaarden zijn. Alleen vind ik ze persoonlijk qua uiterlijk 'gewoontjes', zowel qua kleur als qua bouw.
Maargoed, ik zie ook niet zoveel dravers natuurlijk. Kom alleen bijna dagelijks op draversstallen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:10

Ja, ik wel, ze hoeven niet eerst gekoerst te hebben om in de verkoop te raken....

Er ligt hier denk ik een taak open voor Draver-mensen, om de negatieve PR die de Draver of EX-Draver heeft, de wereld uit te helpen!

Zeker in deze tijd, waar men weinig geld (over) heeft voor een goed paard, kunnen denk ik zo de Draver-gefokte paarden nog een slag maken.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:19

Lijken wel Staffords, (laat ik nu toevallig een draver en een stafford hebben), die zijn ja ook agressief :Y)
Met de tijd zullen dravers wel 'in' komen denk ik, als anderen hun ogen openen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:22

laten we de boel gewoon omdraaien.. waarom moeten andere paarden zoveel kosten? Is hun zaad van goud of hun hooi en entingen? Misschien zijn de doosnee dravermensen wel realistiser dan de fries,tinker of arabierfokker.een belg gaat ook weg voor de kostprijs een draver ook net als shetjes (als die er al niet op toe moeten leggen)

bibstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:29

Dravers zijn na hun wedstrijd carriere vaak al kapot gelopen en brengen ze niks meer op
zelf ken ik een draver is ook mijn lievelingspony die heeft 2 a 3 jaar koersen gelopen en is daarna naar een manege gegaan is ingereden vind de galop een beetje moeilijk ze kan het wel en voor de rest uiteraard af en toe een sprongetje of dressuur een echt wedstrijd paard zou je er niet echt van kunnen maken maar endurance zal ze zeker leuk vinden
ook en dat heeft zij weet ik niet of dat ook bij meerdere dravers geld heeft ze een wel dametjes karakter is een merrie maar ze is als ze je kent heel zachtaardig zal je nooit met opzet pijn doen en val je eraf staat ze meteen stil alleen niet als je loopt te gillen want dan rent ze paniekerig in het rond ook met het los gooien trapt of bokt ze niet naar je

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:50

Logisch dat je van een manegepaard geen wedstrijdpaard kan maken :+
Dravers zijn niet kapot gelopen na een paar jaartjes op de baan, ze moeten per leeftijd/aantal wedstrijden gewoon een 'niveau' stijgen als het ware, en dat kunnen ze vaak niet aan (net als dat niet ieder paard 1.60 m hoog kan springen, niet door kapotte benen, gewoon door de taktiek od).

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:59

xSlvna schreef:
Logisch dat je van een manegepaard geen wedstrijdpaard kan maken :+
Dravers zijn niet kapot gelopen na een paar jaartjes op de baan, ze moeten per leeftijd/aantal wedstrijden gewoon een 'niveau' stijgen als het ware, en dat kunnen ze vaak niet aan (net als dat niet ieder paard 1.60 m hoog kan springen, niet door kapotte benen, gewoon door de taktiek od).

er zitten natuulijk wel "rotte apels" tussen, die artrose ofzo hebben. dit kan natuurlijk ook bij een kwpn'er gebeuren.
die van mij heeft nogal een lijst met problemen... ( waaronder aangeboren dingen aan haar benen, heeft wel gekoerst ) maar ook problemen waarschijnlijk als gevolg....

het paard hoeft niet kapot te zijn, kan wel. ookal is het een gewone simpele draver, laat haar gewoon keuren ! had ons heel wat kosten bespaard.

en een shetlander/tinker/kwpn/tuiger kan net zogoed wat hebben. kan gebeuren, maar of het te linken is met de drafsport?...

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 20:07

Dravers zijn geweldig! Ik heb another fanatic over een maand een jaar. ( paard uit de eerste 2 links die ruitje plaatste). En ik ben zo ontzettend blij dat ik hem heb gekocht!

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 20:09

xSlvna schreef:

Maar die zijn helaas moeilijk te vinden.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 20:30

Chinas schreef:
xSlvna schreef:

Maar die zijn helaas moeilijk te vinden.

Ik ga er denk ik maar een bedrijf van maken :D .... nouja ik, degene die ze voor me omschoolt dan :')

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 20:32

Dan zoek je met je neus :+

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 20:34

Als niemand ze koopt gaan ze ook vaak naar de slacht, omdat harddraverijen er niks (meer) mee kunnen

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 21:06

Ik ben meteen op Boktmarkt gaan kijken naar Dravers, en ik kwam een leuke tegen <3
Leuk al die verhalen, had niet verwacht dat ik zo veel reacties zou krijgen :+

ilsechanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:11

finnens schreef:
Ik ben meteen op Boktmarkt gaan kijken naar Dravers, en ik kwam een leuke tegen <3

welke kwam je tegen, heb je een linkje mijn vriendin gaat een draver kopen :) ik heb er zelf ook 1 zie profiel :)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 21:13

ilsechanel schreef:
finnens schreef:

welke kwam je tegen, heb je een linkje mijn vriendin gaat een draver kopen :) ik heb er zelf ook 1 zie profiel :)

Ik heb je een linkje gestuurd, ik weet niet of het in het topic mag ;)

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:13

Met dat die moeilijk te vinden zijn bedoelde ik een draver zonder baanverleden.
Niet dat er weinig omgeschoolde dravers te vinden zijn, die zie je genoeg, heb er zelf ook 1 :)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:23

Chinas schreef:
Niet dat er weinig omgeschoolde dravers te vinden zijn, die zie je genoeg, heb er zelf ook 1 :)

Die zijn er alsnog genoeg, je moet alleen weten waar te zoeken. Overigens is er niets mis met een paard wat gekoerst heeft. Je kan je eerder afvragen wat er mis is met het paard dat hij níet gekoerst heeft ;)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:31

WendyBZ schreef:
Chinas schreef:

Die zijn er alsnog genoeg, je moet alleen weten waar te zoeken. Overigens is er niets mis met een paard wat gekoerst heeft. Je kan je eerder afvragen wat er mis is met het paard dat hij níet gekoerst heeft ;)

:j

sor_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:37

Een draver staat er juist om bekend goed te zijn opgevoed! Super braaf in de omgang. Heet welnee.. ja in het begin als je het paard omschoolt en het, het draven nog in zijn hoofd heeft. Weet het paard wat je van hem verwacht is het hete echt wel weg hoor en heb je er toch vaak een goudeerlijk en rustig paard aan. Elk paard kent de basis gangen, dus een paard/draver die niet kan galopperen heb ik nog niet gezien. Wel is het paard gefokt om te draven en zal je het paard hierin dus moeten ondersteunen en de tijd geven om de galop eigen te maken. Mijn draver staat ook op bokt markt, niet omdat ik wedstrijd ambities heb maar een paard zoek met meer pit!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 00:09

unihorses schreef:
en een shetlander/tinker/kwpn/tuiger kan net zogoed wat hebben. kan gebeuren, maar of het te linken is met de drafsport?...

Denk het niet, daarom vind ik het ook zo rot, want mensen linken het tóch aan het ras/de sport, alsof dressuur/springsport minder 'slijt' om het zo maar te zeggen.

Nogmaals ik vind het een heerlijk ras, questie van ervaren, iets waar velen zich geen moeite voor nemen.
Wissel met uitritten en dergelijke al vaak om als ik met jongere kinderen ga, want mijne is braaf en die hobbel pony's vaak niet (kunnen én niet hoog springen, én niet goed dressuren, én niet snel draven/galopperen, zijn veel te heet en koppig, zeer waardevolle pony's dus!).

Nu ik het er over heb, als ik kijk naar alle pony's bij mij op stal, heb ik gelijk de 'beste' om het zo te zeggen, er staan een stel springers, maar die zijn niet braaf. Er staan een stel dressuurponys maar die lopen ook niet grandioos, springen niet goed én zijn niet braaf. De 'recreatie's' zijn dan weer braaf, maar kunnen geen M proef of 1 meter springen.
Als ik dan kijk naar de dravers die ik reed, zijn en braaf, en springen 'goed', en dressuren goed... Om het zo maar te zeggen toch een van de betere rassen.

Alleen geen mens die het inziet :+

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 00:43

speurneusc schreef:
tuurlijk heeft een beginner zelf alle kunde en kennis in huis om dat op te pakken scuse me wanneer ik dacht dat dat nou niet zo was...

Ik neem aan dat dit een reactie op mij is. Nee, een beginner heeft niet de kennis en de kunde om een paard om te scholen, dat zul je mij ook niet horen zeggen. Echter een beginner kan prima op een omgeschoolde draver leren rijden.
Vind het typisch dat je nog steeds niks wilt nageven na al de positieve reacties van draverliefhebbers. Ik zal er nog een leuk feitje aan toevoegen, mijn paard is bijna op gedachtes te rijden, mijn paard vraagt op zijn eigen manier of hij sneller mag op een buitenrit, en als ik hem zachter wil laten gaan dan hoef ik daar nog niet eens de hulpen voor te geven. Hij weet precies waar hij van mij wel en niet mag draven/galopperen. Ja, echt ontzettende rotpaarden hoor die dravers :+

bibstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 08:59

ja het is ook niet dat ze allemaal kapotgelopen zijn dat bedoel ik ook niet en ik vind zeker ook dravers zijn de beste!!!!!!!!!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:08