''Zwarte Parel'', bijnaam van de...?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:46

topic loopt wel hard summer :')

Fenrir

Oké, maar er zijn dus een hele hoop niet-Friezen mensen die het dus niet zo associëren met Friezen :) het is leuk als mensen hun favo ras een bijnaam geven, maar ik vind niet dat je er dan maar vanuit moet gaan dat mensen met andere rassen "jouw" bijnaampje niet gaan gebruiken. :+

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 20:46

miss_kippie schreef:
sommige mensen vinden en bonte fries ook een echte fries....dat snap ik al helemaal niet :')

Bonte fries = geen Fries. Vroeger hadden ze meerdere kleuren, maar dat was vroeger, en nu zijn ze zwart, en als een Fries niet zwart is is het geen Fries.

Anoniem

ik vind zwarte parel ook wel echt een begrip geworden voor fries! ben ik het met je eens TS, ik ben ook altijd een beetje teleurgesteld als je dan een niet fries tegen komt, zet dan geen zwarte parel in de titel!

NeverGiveUp

Summer2000 schreef:
Kijk, als de echte 'Friezenmensen' nou de Fries deze benaming geven, en deze over bijna de hele wereld(waar ze de Fries kennen in ieder geval) herkent word, vind ik het persoonlijk een beetje vreemd als je deze benaming opeens aan een ander ras geeft dat toevallig een aantal zwarte paarden bevat.

Ja dan vind je dat maar vreemd. Jij als friezeneigenaar hebt daar echt niet meer recht op dan de eigenaar van een uitgezakte shet.

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 20:47

Fiffill schreef:
Oké, maar er zijn dus een hele hoop niet-Friezen mensen die het dus niet zo associëren met Friezen :) het is leuk als mensen hun favo ras een bijnaam geven, maar ik vind niet dat je er dan maar vanuit moet gaan dat mensen met andere rassen "jouw" bijnaampje niet gaan gebruiken. :+

Ze mogen gebruiken wat ze willen, maar ik heb al uitgelegd waarom liever niet.

miss_kippie

Re: ''Zwarte Parel'', bijnaam van de...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:48

maar ze zeggen bonte fries hoe komen ze daar bij ?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:48

Nouja, als jij je daar aan wilt ergeren moet je dat doen. Heb je alleen maar jezelf mee zou ik denken, zonde van je energie :D

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:49

Pfffff ik wist niet eens dat zwarte parel alleen voor friesen was..
ik stoor me daar zeker niet aan.

t zelfde als toen met dat ''toppertje'' inderdaad, als die van mij iets doet wat ik geweldig vind, is t mijn toppertje.

als ik een zwarte zou hebben was t misschien ook wel zwarte parel :') boeit me echt niet.

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 20:49

NeverGiveUp schreef:
Summer2000 schreef:
Kijk, als de echte 'Friezenmensen' nou de Fries deze benaming geven, en deze over bijna de hele wereld(waar ze de Fries kennen in ieder geval) herkent word, vind ik het persoonlijk een beetje vreemd als je deze benaming opeens aan een ander ras geeft dat toevallig een aantal zwarte paarden bevat.

Ja dan vind je dat maar vreemd. Jij als friezeneigenaar hebt daar echt niet meer recht op dan de eigenaar van een uitgezakte shet.

Heb ik ook niet, en ik zal er ook niks aan kunnen veranderen. Jammer voor mij, maar ik vind wel dat het nog steeds een begrip is dat aan de Fries als het ware 'verbonden' is, zoals Frederieke_ mooi verwoordde.

Ladybird
Moderator Algemeen

Volgende discussie: iedereen noemt zijn paard tegenwoordig totilas omdat hij zo goed loopt.. dat is toch niet eerlijk voor Totilas? want hij was de allur beste!!

OKe even serieus..

Wat maakt het in de vrede uit of je je paard zwarte parel noemt of niet.. desnoods noem je je vos een zwarte paren, jij bent toch trots op hem? jij vind hem toch mooi?? en als ie dan toch zwart is dan heb je een mooie naam voor het beestje: een zwarte parel!

Oke, een fries mag dan wel een zwarte parel genoemd worden, maar dr zijn tegenwoordig zoveel oerlelijke friezen die die naam geen eer aan hebben..

Zensation

Summer2000 schreef:
miss_kippie schreef:
sommige mensen vinden en bonte fries ook een echte fries....dat snap ik al helemaal niet :')

Bonte fries = geen Fries. Vroeger hadden ze meerdere kleuren, maar dat was vroeger, en nu zijn ze zwart, en als een Fries niet zwart is is het geen Fries.

FOUT!! Een fries mag voor stamboekopname wel degelijk iets wit's hebben, dus dan is hij (op papier) ook niet geheel zwart.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:50

miss_kippie schreef:

per ongelijk verwisseld met een tinker denk ik :')

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:50

ik noem die van mij gewoon mof....omdat het een duitser is :+ hij graaft ook nog eens kuilen dus vond dit de juiste naam voor hem. !

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:51

Ladybird schreef:
miss_kippie schreef:

per ongelijk verwisseld met een tinker denk ik :')

wahahahaha mja maar toch zie je het steeds vaker

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 20:51

Zensation schreef:
Summer2000 schreef:

FOUT!! Een fries mag voor stamboekopname wel degelijk iets wit's hebben, dus dan is hij (op papier) ook niet geheel zwart.

Alsof ik dat niet wist. Een fries mag een wit plekje hebben op het hoofd ter grootte van een muntje(ben even de naam ervan kwijt). Maar ik heb het over compleet bonte Friezen en niet een Fries met een wit plekje.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:52

Een vosfries kan ook nog met vol papier voor komen. Al worden de hengsten tegenwoordig dacht ik getest op de vosfactor.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:53

Hmm ik gebruik rolmops en dikbil voor mijn zwarte gelder. Oh en af en toe uitkeringstrekker... wanneer die niet wil werken. Maar moet eerlijk zeggen dat het mij om het even is hoe mensen hun paard noemen. Voor mijn part black stallion. Zolang als ze geen vincie tegen mijn Vincent zeggen ist helemaal goei.

Maar smaken zijn verschillend, zag onlangs een kruising fries met iets anders, dat was echt om te kotsen zo lelijk en dan staat erbij mijn knapperd.. tsja dan ga ik wel gewoon wat anders doen en reageer ik maar gewoon niet.

Chaos

Summer2000 schreef:
miss_kippie schreef:

HYPOCRIET.

Bonte Fries is namelijk de algemene benaming die mensen hebben voor bonte paarden met Fries bloed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Exact hetzelfde dus als dat Friezen zwarte parels genoemd worden!!!
Laatst bijgewerkt door Chaos op 13-10-12 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

little_birdy

tringtring_ schreef:
Pfffff ik wist niet eens dat zwarte parel alleen voor friesen was..
ik stoor me daar zeker niet aan.

t zelfde als toen met dat ''toppertje'' inderdaad, als die van mij iets doet wat ik geweldig vind, is t mijn toppertje.

als ik een zwarte zou hebben was t misschien ook wel zwarte parel :') boeit me echt niet.

heb je een link van dat topic?

ja TS ik erger me ook weleens aan domme dingen en heb daar ook weleens domme topics over gemaakt
daar leer je van

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 20:54

Fijn dat je me gelijk voor hypocriet uitmaakt Chaos.

Maar ik ga, toedeloe. :wave:

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:55

Ceriadwen schreef:
Hmm ik gebruik rolmops en dikbil voor mijn zwarte gelder. Oh en af en toe uitkeringstrekker... wanneer die niet wil werken. Maar moet eerlijk zeggen dat het mij om het even is hoe mensen hun paard noemen. Voor mijn part black stallion. Zolang als ze geen vincie tegen mijn Vincent zeggen ist helemaal goei.

Maar smaken zijn verschillend, zag onlangs een kruising fries met iets anders, dat was echt om te kotsen zo lelijk en dan staat erbij mijn knapperd.. tsja dan ga ik wel gewoon wat anders doen en reageer ik maar gewoon niet.

Haha dat is een goeie :')

Zensation

[/quote]

Alsof ik dat niet wist. Een fries mag een wit plekje hebben op het hoofd ter grootte van een muntje(ben even de naam ervan kwijt). Maar ik heb het over compleet bonte Friezen en niet een Fries met een wit plekje.[/quote]

Dan is het vast een bonte parel...

Lara_Silver

Jeeetje, het is maar waar je je druk om kan maken. :') Daarbij is het slechts een bijnaam, dus niets dat tegen houdt de naam ook voor andere paarden te gebruiken. En het is lang geleden dat ik een Fries heb gezien die er zo uit springt dat je zegt dít is een zwarte parel. Meestal zijn het maar wat saaie, niet-barokke paarden met sokken. Tja, het is uiteindelijk erg relatief allemaal.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:56

Adios! :wave:

Ik vind het overigens gewoon een hypocriete gedachtegang en je opmerking vind ik dus eveneens hypocriet. Ik zeg niet dat jij een Hypocriet wijf bent.