Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Summer2000 schreef:Kijk, als de echte 'Friezenmensen' nou de Fries deze benaming geven, en deze over bijna de hele wereld(waar ze de Fries kennen in ieder geval) herkent word, vind ik het persoonlijk een beetje vreemd als je deze benaming opeens aan een ander ras geeft dat toevallig een aantal zwarte paarden bevat.
Fiffill schreef:Oké, maar er zijn dus een hele hoop niet-Friezen mensen die het dus niet zo associëren met Friezenhet is leuk als mensen hun favo ras een bijnaam geven, maar ik vind niet dat je er dan maar vanuit moet gaan dat mensen met andere rassen "jouw" bijnaampje niet gaan gebruiken.
NeverGiveUp schreef:Summer2000 schreef:Kijk, als de echte 'Friezenmensen' nou de Fries deze benaming geven, en deze over bijna de hele wereld(waar ze de Fries kennen in ieder geval) herkent word, vind ik het persoonlijk een beetje vreemd als je deze benaming opeens aan een ander ras geeft dat toevallig een aantal zwarte paarden bevat.
Ja dan vind je dat maar vreemd. Jij als friezeneigenaar hebt daar echt niet meer recht op dan de eigenaar van een uitgezakte shet.
Summer2000 schreef:miss_kippie schreef:sommige mensen vinden en bonte fries ook een echte fries....dat snap ik al helemaal niet
Bonte fries = geen Fries. Vroeger hadden ze meerdere kleuren, maar dat was vroeger, en nu zijn ze zwart, en als een Fries niet zwart is is het geen Fries.
Zensation schreef:Summer2000 schreef:
Bonte fries = geen Fries. Vroeger hadden ze meerdere kleuren, maar dat was vroeger, en nu zijn ze zwart, en als een Fries niet zwart is is het geen Fries.
FOUT!! Een fries mag voor stamboekopname wel degelijk iets wit's hebben, dus dan is hij (op papier) ook niet geheel zwart.
Summer2000 schreef:miss_kippie schreef:sommige mensen vinden en bonte fries ook een echte fries....dat snap ik al helemaal niet
tringtring_ schreef:Pfffff ik wist niet eens dat zwarte parel alleen voor friesen was..
ik stoor me daar zeker niet aan.
t zelfde als toen met dat ''toppertje'' inderdaad, als die van mij iets doet wat ik geweldig vind, is t mijn toppertje.
als ik een zwarte zou hebben was t misschien ook wel zwarte parelboeit me echt niet.
Ceriadwen schreef:Hmm ik gebruik rolmops en dikbil voor mijn zwarte gelder. Oh en af en toe uitkeringstrekker... wanneer die niet wil werken. Maar moet eerlijk zeggen dat het mij om het even is hoe mensen hun paard noemen. Voor mijn part black stallion. Zolang als ze geen vincie tegen mijn Vincent zeggen ist helemaal goei.
Maar smaken zijn verschillend, zag onlangs een kruising fries met iets anders, dat was echt om te kotsen zo lelijk en dan staat erbij mijn knapperd.. tsja dan ga ik wel gewoon wat anders doen en reageer ik maar gewoon niet.