Vasthi schreef:Volgens mij had dat ermee te maken dat de knie op slot kon gaan. (geen foto's dus!)
Patella fixatie (o.i.d.) dus.
Weet niet of dat hetzelfde is, of verband houdt met losse knieeen
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Steef"]
Voor dat geld zijn er recreatiedieren te vinden waarmee je ook nog meer mee kunt als alleen buitenrijden.
[/quote]
Waarom is deze opmerking nou weer nodig? Is echt weer zo'n steek onder water van jou. Hou die dingen lekker voor je zeg... sorry hoor kan er echt niet tegen!
[quote="Mariska_28 schreef:Knap.. losse knieen zijn namelijk alleen goed te zien op foto...
Esme_27"]
[quote="Mariska_28"]Knap.. losse knieen zijn namelijk alleen goed te zien op foto...
[/quote]
Ach als de gangen van een paard beoordeeld kunnen worden n.a.v 4 meter sukkeldrafje en de leeftijd nav het kijken naar een voortand, dan moet dit ook te doen zijn.
[/quote]
Waar dat nou weer op slaat?... over steken onder water gesproken.. [size=7]jij bent er ook niet vies van[/size]
[quote="Esme_27 schreef:Ik ben trouwens voor röntgenfoto's bij dekhengsten en ook voor spermakeuring!.
stef schreef:Niemand zegt dat een tinker een karrepaard is. Dat maak je er zelf van. Tinkers zijn recreatie dieren bij uitstek, wat niet zegt dat ze niks kunnen. Een goed recreatie paard moet nl van alles wat kunnen.
Een strengere keuring moet in een aantal stamboeken wel komen ja (zo ook NMPRS)
Ik denk dat het NMPRS en de tinkerstamboeken best redelijk met elkaar vergeleken kunnen worden, aangezien het bij beide nog over jonge stamboeken gaat. Zo ben ik absoluut voor een afstammelingen keuring.
Zo zie je maar dat er bij mij een veulen met onderbijt kwam uit 2 rechte ouders. Op het moment dat een hengst op afstammelingen afgekeurd kan worden, weten mensen iig waar we aan toe zijn, en dan zijn we gelijk van het schroot wat van het NAS afkomt af (worden bij het NAS afgekeurd en vervolgens bij ons weer goedgekeurd)
stef schreef:Heb je helemaal gelijk in, ik heb zelf een haflinger dus tjaIk bedoelde ook enkel in dit topic. Ik weet dat het er IRL anders aan toegaat, zolang je geen KWPN van Gribaldi, Jazz of Jetset hebt, kijken ze je op wedstrijd niet eens aan (bij wijze van spreke uiteraard)
Vasthi schreef:Losse knieen klinkt als knieen die op slot kunnen. Paul de Vries keurt Tinkers daar op af zonder rontgenfoto's te maken. Lijkt me dat een arts wel weet wat hij doet?