Taxatietopic pony's/kruisingen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 12:04

Nog zo'n hollander Knipoog

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:17

Pagina 1 van dit topic!

Free:
EUR 1400

Murphy:
EUR 3600

Nena:
EUR 2750

Levi:
EUR 1200

Banjer:
EUR 1750

Camilla:
EUR 2250

MRRISCO:
EUR 3750

Vossebier:
EUR 1500

Arti:
EUR 2750

Bliksem:
EUR 1000

Misty:
EUR 2000

Melano:
EUR 2750

Heros:
EUR 3750

Lachen

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:38

Anna-Jelly schreef:
Ik vind het bull ( Verward ) dat jij in een jaar Z denkt te worden..

Zelf ken ik 2 mensen die een manegepaard aangeschaft hebben en binnen een jaar Z waren (en die paarden waren ook allemaal niet zo 'jong' meer). Maargoed. Je mag het best vinden hoor. Ik heb Nathalie ook ergens horen zeggen dat ze iets erg weinig voor haar pony vond, dus waarom zou ik dat niet mogen? Was daarmee gewoon best beledigd. Maargoed, het maakt me nu al niks meer uit. IK weet wat ze waard is, en als ik een pony zou kopen zou ik de geschreven prestaties niet alleen belangrijk vinden. Zou het juist super vinden als ie meer kon, en daarom zou ik er ook meer van vinden.

En misschien moet elke pony wel netjes kunnen wijken, travers kunnen en kunnen strekken, maar die van mij kon dat nou eenmaal niet, ze is vier jaar lang manegepony geweest en daar was ze ook niet zo voor geschikt.

Binnenkort gaan we starten, nou, we'll see.

(sorry hoor, moest me even verdedigen... Laten we idd maar verder gaan met de taxaties, ik ga hieronder zo mijn lijstje geven)

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:46

Ewald: 2000,- -> Leuke pony, erg leuk voor de sport
Laica: 1500,- -> Wel erg mooi paardje, maar jammer dat ze niet 1 van de makkelijkste is. Vind dit echt een mooi paardje!
Bliksem: 1400,- -> Mooi beest
Jasmin: 1100,- -> Jammer van de kleine maat. Oogt mooi.
Cielitolindo: 1500,- -> Mooi paard, alleen ik weet niet hoe de prijzen van engelse volbloeden liggen, vandaar mijn taxatie.
Snellebelle: 3500,- -> Goede prestaties, ook erg mooie pony
Tammie: 2250,- -> Leuke pony, maar ik heb geen verstand van appaloosa's.

Zo heir mijn taxatie's!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:48

SmithsGirl schreef:
CielitoLindo: 1750 - 2000 euro... mooie maat, nog niet veel gepresteerd.... en volbloed is veelzijdig....

Hier ben ik het niet mee eens: Mooie maat. Hij is 1.56, groeit nog wat. Uiteindelijk dus een klein paardje. Deze maat is niet echt gewild. Ook voor bij de pony's is het geen fijne maat, daar zien ze liever D-ponys. En anders, 1.56 of misschien nog wat groter.. Word dus gewoon een paard met pony uiterlijk. (tenminste, dat is mijn mening.. ziet er uit als een pony) Niet echt een fijne maat voor de sport dus.

Niet aanvallend bedoelt ofzo, en ook niet beledigent. Ik vind het een erg leuke pony om te zien, maar de maat is helaas wat minder vind ik..

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:51

Ok ik ben benieuwd wat jullie Jamy waard vinden (graag eerlijk antwoord geen vriendjes politiek gedoe ofzo Tong uitsteken (hoge prijs noemen omdat ik je ken ofzo) snap je Schijnheilig )
Nou hier wat informatie:

Jamy Jezabel van de Zonehoeve, 6-08-1995 (8 dus;))
Ras: Connemara
Geslacht: Merrie
Kleur: Zwart-Bruin
Aftekeningen: links achter sokje, rechts achter kroonrand, kleine witte stip op het voorhoofd.

Moeder: Mooney van de Zonnehoeve (Z-Springen, Z-Dressur, Z-cross)
Vader: Hatatila van de Leliaard (Z-Springen, Z-Dressur, Z-cross, heeft ook 6 meegedaan aan het pony EK waarnvan geloof ik 2 keer beste combinatie, Hatatitla is nu ook goedgekeurd voor het leven.)

-L2-Dressuur met 1 wintstpunt ( 1 keer L2 gestart, start in totaal vanaf februarie, best snel gegaan dus Lachen ) En ik denk eigenlijk dat ze nog wel verder kan komen in de dressuur.
-Kan goed springen (nog geen wedstrijden aan meegedaan, alleen onderling en dat ging heel braaf, vind geen hindernissen eng ofzo en springt nu onder het zadel 90 cm en los is het hoogste ong 1.10 m)
-Verkeersmak, ze is buiten en op vreemde tereinen echt superbraaf!
-Trailermak, ze loopt er zo in en uit, blijft ook rustig staan enzo...
-Vreemde dingen zoals zwemmen of boomstammetjes of andere rare sprongentjes vind ze helemaal geweldig en doet en springt ze ook zo!

Hele liever pony met poetsen en op/in stal, los in de bak, met rijden zonder zadel, longeren (ook met hulpteugels blijft ze gewoon braaf) Jamy is ook makkelijk te rijden, niet echt een drabbertje ofzo! Er rijd zelfs af en toe een meisje van 9 zo mee weg! Lachen

Hier wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VwAuAJEaNqDoUdicZmeV8qMFgckR0xebm2I2mA9CJOobOfRXf60Rz!4KNptMkRH!ZbGMjvAdRMRvIqzVBAfv3zwkgBqei!R1eJb4jQHVdjO3owGLd*rujFRgKHuApC72/Ponykamp%20foto's%20189.jpg?dc=4675433665719195757[/img]
Afbeelding
Afbeelding

Zo ga je gang Lachen

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 15:00

Het verbaasd mij dat mensen mijn paard allemaal zo laag inschatten, heeft het te maken met het feit dat het een volbloedje is? Jullie geven hem allemaal de prijsklasse van een uitgekoerst/geblesseerd renpaard! Verward

Daarbij heeft hij geen pony uiterlijk meer, de eerste foto is nl van toen ik hem net had, hij is nu veel meer paard.

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 15:11

CielitoLindo schreef:
Het verbaasd mij dat mensen mijn paard allemaal zo laag inschatten, heeft het te maken met het feit dat het een volbloedje is? Jullie geven hem allemaal de prijsklasse van een uitgekoerst/geblesseerd renpaard! Verward

Daarbij heeft hij geen pony uiterlijk meer, de eerste foto is nl van toen ik hem net had, hij is nu veel meer paard.

Sorry, ik weet niet zo goed hoe de engelse volbloedprijzen liggen. Vandaar mijn misschien te lage taxatie. Hoe hoog zou jij zelf je eigen paard taxeren?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 15:26

Jamy: Hele leuke pony!! Heel fijn te rijden, makkelijk in de mond, reageert goed op het been. Gewoon een super pony! Heel erg veel talent, goed gepresteerd! Goed papier. Ook goede merrie voor de fok. Hmm denk zo'n 3000 euro.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 15:30

Jamy: leuke pony, goede papieren, hoogte?? wedstrijdervaring en kan nog meer, verkeersmak, super braaf, merrie(dus je kunt er nog mee fokken) en nog niet zo oud. ik denk zo'n 2300/2700,-

en what about boefie?

naam: boefie
ras: duitse classic pony
hoogte: 1.06
leeftijd: ongeveer 11
papieren: geen idee, hij heeft wel een duits brandmerk dus zou best kunnen, heb ze nooit gehad in ieder geval, weet ook zn echte naam niet
geslacht: ruin
boefie is hartstikke braaf, hij is af en toe wat ondeugend(en dan moet je wel een beetje sterk en even dwars zijn om hem de kant op te krijgen die jij op wilt), hij kan dressuur op L niveau, springen ongeveer 50 cm, word beleerd voor mennen(morgen gaat hij voor de kar voor het eerst, maar met een eg erachter deed hij het super OK dan!), verkeersmak, trailermak, wend snel op andere plekken, hij kan een paar kunstjes, hij is fotogeniek(vind ik héél belangrijk Tong uitsteken) en ik wil hem nog western leren(barrelracen vind ie leuk in ieder geval)
o ja, het is een leuke tuigpony(hij draagt zijn nek wat hoger, heeft wat langere beentjes en is kortom wat sjieker dan een shet maar heeft toch dat maatje)

oeps, foto vergeten, zal ff een oudere pakken(sorry, mn picturetrailaccount met de meest recente foto's is net afgelopen):
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door boeflover op 10-10-03 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 15:35

Jamy is ong 1.44 M Lachen

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 15:53

wat zouden jullie voor boefie geven? ik heb echt geen idee hoeveel ik voor hem zou kunnen vragen als hij ooit verkocht word(is niet de bedoeling maar ben gewoon nieuwsgierig)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 16:01

Boefie: Leuke pony, Klein maarbraaf, dus ook geschikt voor kleine kinderen. Geen papier, geen geschreven prestaties. Kan inprincipe wel veel. Denk zo'n 800 euro.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 16:01

vossebier"]
[quote="CielitoLindo schreef:

Sorry, ik weet niet zo goed hoe de engelse volbloedprijzen liggen. Vandaar mijn misschien te lage taxatie. Hoe hoog zou jij zelf je eigen paard taxeren?
[/quote]

Ik zou mijn eigen paard taxeren voor de prijs waarvoor ik hem gekocht heb, maar dat gaat verder niemand wat aan, in ieder geval geen 1500 euro.. Knipoog

Het valt me gewoon op dat iedereen erg laag met zn prijzen zit bij de meeste paardjes, terwijl de paardenprijzen volgens mij tegenwoordig heel hoog liggen...

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 17:09

Ja die van mij werd ook maar 1400 euro getaxeerd Haha!
Nou zoek er maar zo eentje als die van mij voor 1400 euro, vind je niet haha Haha!
Prijzen zijn idd gestegen maar daar doe je niks aan imo.

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 20:22

POny van snelle_belle is denk ik toch hogere prijsklasse... Snap niet dat daar 2500 ofzo voor genoemd word, ik denk toch eerder aan 4/5 duizend? Of heb ik dat nou zo verkeerd?!

Jamey, hele leuke sportpony, ook wel mijn typje! Prijs? eh, 250/35000 E Leuk beest!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 08:21

Okee, ik heb getaxeerd, dan plaats ik er hier eentje!

Afbeelding

Afbeelding

Naam: Andor
Geslacht: Ruin
Kleur: Vos
Geb.datum: 16/5/1992 (11 jaar)
Papieren: Ja, NRPS.
Afstamming: V. Alfred (Apollo ox).
Stokmaat: 1.48m

Prestaties:
M1 dressuur - Z springen - B sgw
Reservekampioen Drenthe in M-springen
3e op Drentse kampioenschappen in Z-springen

Momenteel: B dressuur - L dressuur

Overige info:
Leuke en lieve pony, makkelijk te rijden, super verkeersmak.
Geen gebreken/ziekte, ook nog nooit gehad *klopt af*

Snelle_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 11:06

Jamy: 3000 euro, prachtige pony, nog niet zo heel veel gepresteerd, maar is 8 dus kan nog komen! Ouders duidelijk goede paarden (ook van goede stal!)
Andor: 3500 euro, al hoog gepresteerd, nog niet erg oud, wat is nu de klasse er staat namelijk b-dress en L-dress of is dat met twee mensen? Verder ook leuk uitziende pony, goede maat en zo te horen neit al te moeilijk en erg gezond! Haha! haha

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 11:07

Oeh foutje Haha!
B dressuur en L-springen

Kopuh Schijnheilig
Nee is te weinig (er kan nog mééééér bij (t liefst 1 miljoen natuurlijk haha)) Scheve mond en krijg ik ruzie met m'n zusje Bloos

Snelle_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 11:08

vind je 3500 te weinig?

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 11:11

Jamy: die hele uitstraling is gewoon al super, een paard in ponyformaat Kwijl Echt een sportpony om te zien
EUR 2750>

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 11:12

Snelle_Belle schreef:
vind je 3500 te weinig?

Haha zeker niet Haha! Was maar een grapje Clown

Snelle_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 11:14

Snelle_Belle schreef:
vind je 3500 te weinig?

oh ik zie al dat je je verhaaltje hebt veranderd... ik wou juist zeggen, 3500 euro is toch 7700 gulden!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 11:16

Snelle_Belle: Leuke pony, zeer goede prestaties op verschillende takken van de sport, mooie hoogte EUR 3750>

Snelle_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 11:38

oeh dankje da's nog eens een prijs!