Noordzweden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:05

Claudia78 schreef:
Ahhhh Morgen komt het zadel voor Delano *\o/* Toch wel spannend om er binnenkort voor het eerst op te stappen 8-)

Wat leuk :D, ik ben heel benieuwd en heel veel succes!

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:19

liljebo schreef:
spannend. Wat voor een zadel heb je besteld?

Massimo Trail.

Astrid: Dank je :D

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:21

Claudia78 schreef:
Ahhhh Morgen komt het zadel voor Delano *\o/* Toch wel spannend om er binnenkort voor het eerst op te stappen 8-)

Heel veel succes morgen ;)

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:44

Claudia78 schreef:

En is het zadel helemaal goed en naar je zin????

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 19:01

Ja, mijn 1e reactie was: Wat is ie breeeeeeed!!! :D Leuk ding lag ook heel mooi kort op zijn rug.
Hij heeft ook met zijn zadeltje rond gestapt en meneertje vond het allemaal wel best :+ En toen kwam er een heeeele grote verassing wat ik voor vandaag helemaal niet in petto had. De zadelmaker had zoiets van: Nou, doe het hoofdstel maar om. We gaan erop. Dus ik had echt zoiets van...NUUU??? :') Maar goed, we hebben het hoofdstel omgedaan, krukje/opstapje erbij...even hangen en hoppa...been erover.
Ik vond het behoorlijk spannend even want het is alweer zolang geleden dat ik voor de aller eerste keer op een onbeleerd paard stapte.
Maar het ging prima. We hebben heel kort even wat gestapt. Ik merkte wel dat Delano een beetje moeite had met zijn ballans maar zijn oortjes waren steeds op mij gericht. Toen weer afstappen. Is natuurlijk ook even spannend de 1e keer.
Maar man, wat was ik trots op mijn puppypaardje zeg. Toen de zadelmaker me vroeg wat ik van het zadel vond eigenlijk wist ik die ervaring niet meer :') Ik was zo onder de indruk van mijn paardje.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 22:39

Wat gaaf Claudia, wat een heerlijke coole kerel om zo relax met jou rond te stappen.
Misschien wel goed zo onverwachts kun je je er van te voren ook niet zo druk over maken ;)

En nu...........FOTO'S *\o/*.

Kan me voorstellen dat je helemaal niet meer met het zadel bezig was toen je erop zat :D

liljebo

Re: Noordzweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 06:51

Haha.. dat breeeeeeed ken ik wel. Leuk dat het zo goed ging. Cool paardje. Kan me idd ook goed voorstellen dat je hoofd op dat moment niet bij het zadel was.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:46

*Grinnik* Het grappige was dat ik het fototoestel mee had genomen en zelfs foto`s was vergeten te maken.
Ik hoop dat ik dit weekend iemand kan vinden om hem vast te houden want dan wil ik er weer eventjes op stappen. :j

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:30

Echt super gaaf :Y)
Zijn er ondertussen al foto's gemaakt?

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:51

Ik heb nog geen foto`s van mij erop...Ik heb vannochtend wel even foto`s gemaakt met het zadel erop.
Ik zal even vragen of mijn man ze vanavond op de pc wil zetten (ben a- technisch hahaha)
Vrijdag wil ik er weer op en dan gaat mijn man mee (om hem vast te houden) Ik hoop dat we als het vertrouwd is, dan even wat foto`s van onder de "vrouw"kunnen maken.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 17:04

Leuk, ben zo benieuwd hoe het zadel staat :D

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 14:10

Sorry meiden, ik ben gisteravond een half uur tot 3kwartier bezig geweest om de foto`s te plaatsen. Dit ging steeds mis. :(
Ik probeer het vanavond nog even een keer

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:22

Ik hou het niet meer :=

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:30

Paperboy schreef:
Ik hou het niet meer :=

Ik ben echt ook heel benieuwt naar de foto's <<)

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:37

Oke, nog een poging dan :+ :+ :+

Het zadel ligt op deze foto`s niet goed...Het ligt te ver naar voren. Ook moet ik v/d zadelmaker eerst met een antislipdekje rijden omdat het zadel nog naar de rug vormen moet en nog niet optimaal/stabiel ligt. Ik krijg dat ding er alleen niet heel goed onder.
Afbeelding
Afbeelding

Mooi koppie <3
Afbeelding

En tot slot nog even lachen voor de camera :D
Afbeelding

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:11

Ziet er leuk uit, Delano <3
Ondertussen al een keer op het Zadel gelet hoe hij zit ect. ? :o

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:14

Ja daar is ie dan <3 . Mooi zadel Claudia, wat is hij knap hij begint ook al zo'n volwassen uiterlijk te krijgen. Nouja op op zijn kleutermelktandjes na dan ;).
Leuk he dat lipje, ik heb het hummer geleerd op commando. Alleen nu doet hij het naar iedereen die maar even naar hem kijkt want meneer denkt dan dat hij wat lekkers krijgt :') .

Ik vind het een mooi zadel lijkt me heel fijn zitten. En mooi dat die beugelriemen onder het zweetblad zitten.

Wat voor een maat hoofdstel heb jij op dit moment?

Hahaha, en nu volgende keer foto's met jou erop :j

Ik vind het zo leuk om hem weer eens te zien er zijn zo weinig Zweedjes helaas.......

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:56

Ja, veel te weinig noordzweedjes ;(
Ik heb momenteel een full hoofdstel van schumacher. (babyblauw onderlegd)
Het halster is ook een full en die heb ik op zijn langst maar ik denk dat ik toch maar een andere hebben moet want ik vind deze te kort.

Hahahaha...Delano kan ook doorslaan in zijn "kunstjes"hoor. Maar hij krijgt echt alleen wat als ik hem dat op commando vraag.
Ik wil v/d zomer waarschijnlijk :j vrijheidsdressuurles met hem gaan doen. Dat lijkt me zo ontzettend leuk. Vooral ook omdat hij zoveel intresse toont en leergierig is.

Ik ga me morgen nog eens in de zit van het zadel verdiepen. :o

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:03

Het lijkt mij op zich een fijn zadel. Het wat te ver naar voren schuiven is een bekend probleem bij de zweedjes, maar wellicht dus te verhelpen.
Ik hoop dat het zadel super bevalt.
Ik heb momenteel een barefoot, die op zich wel goed ligt, maar schuift met opstappen of in moeilijk terrein. Helaas is ze door de vorige eigenaar lange tijd met niet passend, scheef en slecht opgestopt zadel gereden en (daardoor?) scheef als een wokkel, waardoor een boomzadel nog geen optie is.
(al zal het hoe dan ook moeilijk zijn om een boomzadel te vinden voor mijn tonnetjes model, temeer omdat ik liever geen engels zadel heb)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:05

Hoe zit het met de kleuren van de noordzweed? Ik dacht dat ze altijd bruin waren maar zie hierboven ineens een grullo staan?

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:11

stef schreef:
Hoe zit het met de kleuren van de noordzweed? Ik dacht dat ze altijd bruin waren maar zie hierboven ineens een grullo staan?

Wit en bont zijn niet toegestaan verder zijn dus alle kleuren toegestaan. Bruin komt inderdaad wel het meeste voor bij de zweed.
Laatst bijgewerkt door Nordsvensk op 06-10-11 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:21

maar valk is ook toegestaan.
:)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:26

Da's logisch als alleen wit en bont niet toegestaan zijn ;)

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:28

Er zitten wel wat apartje kleurjes bij bv. Isabel, Fux, en Musblack.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:30

ja duh... had niet goed gelezen. Sorry. overigens is de appelschimmel wel toegestaan (avblekbar skimmel) mits in de afkomst valt te bewijzen dat hij van de Noorse blauwpaarden (even letterlijk vertaald. Er is vast een betere nl uitdrukking) afkomt