Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

RusselNuwell schreef:Het pit in de gemiddelde arabier is anders dan dat in een gemiddelde haflinger, om het zo te zeggen. Juist de eigenwijsheid die veel koudbloeden hebben zorgt ervoor dat ze pittig zijn.
Maar over de sloomheid, je hebt sloom niet aan het been, kwestie van rijden, en je hebt sloom als in max. snelheid, en in die zin zijn de meeste koudbloeden toch een stuk slomer dan warmbloeden.
Macs schreef:RusselNuwell schreef:Het pit in de gemiddelde arabier is anders dan dat in een gemiddelde haflinger, om het zo te zeggen. Juist de eigenwijsheid die veel koudbloeden hebben zorgt ervoor dat ze pittig zijn.
Maar over de sloomheid, je hebt sloom niet aan het been, kwestie van rijden, en je hebt sloom als in max. snelheid, en in die zin zijn de meeste koudbloeden toch een stuk slomer dan warmbloeden.
Nahh... Ik ken een fjord die in draf eeecht niet bij te houden is door een kwpn in galop!

Die zijn juist vaker eigenwijs/koppig.
RusselNuwell schreef:Macs schreef:Zwaar overdreven is het zeker niet hoor
Een gezonde kwpn met een goede conditie zou toch in een volle galop met gemak een dravende fjord eruit moeten kunnen rijden, dus ik heb er nog steeds mijn twijfels bij.

Ze is enorm werkwillig en braaf. Maar je moet wel op je hoede blijven! Daarnaast weet ze dat ze hele sterk is..
Dat wil ze wel eens inzetten
In de winter MOET ze beslist naar buiten, anders heb je je handen vol aan haar
vast niet omdat ze zo langzaam is.
elisedcl schreef:en is er nu een duidelijk verschil tussen rijtypische koudbloeden of juist niet?
Boyan is dan de lichtste van de drie, maar in verhouding dus ook het meest lui. Komt denk ik meer door zijn hengst zijn dan door zijn ras. RusselNuwell schreef:Macs schreef:Zwaar overdreven is het zeker niet hoor
Een gezonde kwpn met een goede conditie zou toch in een volle galop met gemak een dravende fjord eruit moeten kunnen rijden, dus ik heb er nog steeds mijn twijfels bij.
M_D_H schreef:...
[/quote]M_D_H schreef:RusselNuwell schreef:Een gezonde kwpn met een goede conditie zou toch in een volle galop met gemak een dravende fjord eruit moeten kunnen rijden, dus ik heb er nog steeds mijn twijfels bij.
en een gezonde arabier die endurance loopt dus een top conditie heeft?
zou die een tinker er uit galopperen?
want mijn tink heeft er 3 uit gerent
maar er zullen gerust snelle tinkers en trage arabieren zijn. Mijn haf heeft er ook wel eens een volbloed uitgelopen in haar jonge jaren.