Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tendance schreef:Ik ken heel veel kwpn-ers die niet bomproof zijn en heel veel die dat wel zijn.
Ik heb 2 haflingers te rijden gekregen, omdat die heel goed op voor en achterbenen konden staan.
Ik ken een Tinker, die niet echt heel fijn te rijden was enz.
Elk paard heeft een eigen karakter, dus je moet gewoon gaan proberen.
Ik heb zelf een 75% en 50% Gelder. De 50% Gelderse merrie is echt bomproof, terwijl de 75% Gelderse ruin zeker niet bomproof is.
Als je echt voor KWPN wil gaan, dan moet je of goed rondzoeken of een volledige Gelderse doen, dan heb je kans op een bomproof paard.
Het enige paard waar je voor de volle 100% zeker van kan zijn, dat ie bomproof is, is een hobbelpaard, dus je hebt altijd kans, dat er iets gebeurd.
carlijn22 schreef:koudbloeden zijn vrijwel altijd bomproof, of komen in ieder geval in aanmerking. echt zo'n Shire, die kijkt op alles neer, dus vinde het al gauw niet zo eng. ik vind haflinger altijd wel taai, fjorden, maar neem, als je voor bomproof kiest, NOOIT OF TE NIMMER EEN ARABIER! haha, veel schriktraining helpt wel hoor, maar die van mij schiet de boom bijna in als er een takje onder haar hoefjes kraakt, en het dak lekte een keer in een manege, druppel klapte op haar charmante billetjes, en ik zat er amper op!
een tinker is lief, maar bomproof, ik zou daar voor kiezen.
een konikje ook, maar het zou een wonder zijn als je er een zou kunnen bemachtigen.