Welk ras vind jij nou echt lelijk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 23:38

Ik vind ook dat er geen lelijke rassen bestaan. ze hebben allemaal hun mooi en minder mooie kantjes. Maar wat ik wel vreemd vind is dat de rassen die hier het meest als "lelijk" genoemd worden net hoog in de markt liggen. Zoals Tinkers, Fjorden en Haflingers. die verkopen zo goed en niemand vind ze mooi vreemd.

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 12:38

voor mij bestaan er geen lelijke paarden . het is maar hoe je ze bekijkt. een gerucht of van horen zeggen kan al voldoende zijn om iemand tot een besluit doen te komen. ik heb nu een fjord en zou nooit iets anders meer willen. ze doet het soms beter als de bwp waar ik soms mee rijd. maar ja ieder zijn ras zeker .
groetjes

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 14:09

Arabiertjes, appaloosa, tinkers (sommige wel, ligt eraan hoe ze getekend zijn).
En van die smal/iel gebouwde paardjes, en dat ras met die lange ruggen..
Ik vind ze niet echt lelijk,maar nee, niet mijn smaak..
Ga meer voor het wat stevigere Haha! engels volbloed is daarintegen wél mooi!

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 12:58

Gelukkie heeft iedereen een eige smaak en kan dus elk paardje een goed tehuis krijgen Haha!

aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 13:47

ik hou niet zo van haflingers en fjorden!
die zijn maar wat t lomp ik heb zelf een welsh dat is maar al te mooi!

aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 13:48

ik ga maar voor de wat warmbloeden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 14:04

Pascha schreef:
tuigpaarden die als rijpaard worden "misbruikt"

Afbeelding
Arme Händell zomaar misbruikt als rijpaard.
Wil je Händell redden stort dan geld op m´n girorekening zodat hij weer omgeschoold kan worden tot een echte concourstuiger Haha!
Zoals alle goede doelen aftrekbaar van de belasting.........

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 14:20

Valt me op, hoe ontzettend veel mensen tinkers noemen, omdat ze zo lomp zijn. Maar tinkers zijn zo divers! De Tinker van flettie bijvoorbeeld, die is luxer dan menigeen gewoon paard, en ook de mijne is zker niet fors. iig veel luxer dan de meeste fjorden ed.

Iederen zijn eigen mening, gelukkig, maar ik denk dat veel mensen die tinkers genoemd hebben, ofgaan op een prototype, die een negatiever beeld geeft dan de werkelijkheid.

Zo heeft de kwpn'er een positiever beeld. Denk je aan een kwpn'er dan denk je (ik iig) al snel aan een goedgebouwd sportpaard, terwijl er af en toe wat tussen loopt Misselijk

Persoonlijk vind ik een perfect gebouwd warmbloed, mooier dan mijn eigen tink. En vind ik daar tegenover een prachtige arabier, met een TE erge snoeksneus ook zijn charmes hebben.

Tuigers, als je die op de wei ziet staan, met een giga ramsneus ed, vind ik ze abs. lelijk, maar als je ze dan aan het werk ziet, tonen ze weer tien keer mooier!

Kortom Haha! Ik denk dat elk ras zijn lelijkerds heeft, maar ook veel paarden heus wel hun lelijke momenten Tong uitsteken Soms sta ik ook van mijn eigen paardje te walgen Tong uitsteken

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 16:59

Ik vind geen enkel paard echt lelijk, maar als je het hebt over aankoop dan is de kans erg klein dat ik een tinker (of ander gevlekt paard) of arabiertje/volbloed koop. Puur op het uiterlijk gelet dan.....

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 17:14

Lelijk? Een echte paardenliefhebber vind geen enkel paard lelijk Tong uitsteken

En ieder z'n eigen mening natuurlijk, maar ik heb voor velen een rampenpaardje volgens mij Lachen Het heeft vlekken, wordt over twee weken (hopelijk) geregistreerd als tinker, heeft een wit hoofd en veel wit op z'n lichaam, een grove bouw, staat sullig in de wei te vreten en heeft blauwe ogen... hmmz wat vreemd nu dat IRL alleen maar positieve dingen over hem hoor.. wat is de wereld toch krom af en toe!

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 21:58

Sammm schreef:
Arabiertjes en engelse volbloeden

Hoe durf je Boos! !!
Hahahah, nee hoor!! Het is je eigen mening Lachen

Maar ik houd niet zo van die kleine dingetjes (shetlanders) en verder zou k geen fjord, haflinger, belgische paard, tuiger of dat soort dergelijke aanschaffen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 09:07

Ik vind het ook een beetje een nutteloos topic, ieder z'n smaak toch?!
Ik hou zelf niet zo van arabieren, ik vind ze niet lelijk, maar ik heb er gewoon niks mee. Met Tinkers weer wel, daar zien velen helemaal niks in, maar voor mij hebben ze gewoon 'iets' ; die kracht, en die uitstraling en daarbij vaak een zachtaardig karakter.

dola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 09:37

Lelijk Boos! geen enkel paard is lelijk. Boos!
Idd beetje nutteloos.
En als iemand een bepaald ras ''lelijk'' vind nou dat is zijn probleem, als je dat soort dingen gaat vragen krijg je alleen maar ruzie's.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 15:09

Ik kan zo geen ras bedenken wat ik echt lelijk vind maar natuurlijk heb ik wel rassen die ik niet zo 1,2,3 zou willen kopen dat zijn rassen zoals: fjord, tinker, halfinger.

en rassen met zo' n ingefokte ramsneus vind ik ook niet mooi zoals: clydesdale en de lippizaner.

en ik heb altijd een zwak gehad voor shetlanders!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 15:20

horses4life schreef:
Ik hou niet zo van Arabieren (meestal) van die zenuwepezen.

*ping* dames en heren we hebben een........

VOOROORDEEL...hebben we het al eerder over gehad in een ander topic!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 15:42

Laat ik eigenlijk maar gewoon opnoemen wat ik wél zou willen, maakt het lijstje wat makkelijker Haha!

Wat staat er op mijn check-list Schijnheilig

Lusitano * check
Welsh A *check
New Forest *laatste check Haha!
Welsh Cob
Andalusier (Cartujana in het bijzonder)
Quarter
Haflinger
Fjord
Paint (puur voor de aparte vlekken, MOET dus ook apart gevlekt zijn) Ojee ik ga voor kleur *don't shoot me* Cool
Shet (voor de gezelligheid Haha! )

Oja, en een ezel, ook leuk Pling

Alles wat NIET in dit lijstje staat moet ik NIET hebben *LOL*

En laat ik nou maar alvast gaan sparen voor m'n boerderij met hectares grond, heb nog zo een 7 paarden en een ezel te kopen en dan heb ik m'n doel bereikt Schijnheilig

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 16:35

Er zijn mensen die van mening zijn dat een haflinger bij de warmbloeden hoort. Niet mijn woorden, maar misschien... Hij hoort in elk geval niet thuis bij de rassen fjord, belg, shire en dergelijke zoals hier werd gezegd. Dat geld trouwens ook voor tuigers. Hoe kun je dat nou vergelijken???

Rassen die ik echt lelijk vind zijn Kwpners en dan wel de rijpaarden, belgen, friezen, fjorden en tinkers met veel wit op hun hoofd.

Maar tuigers, Welshjes en barokken paarden zijn prachtig.

faiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 16:36

Ik houd niet van grote paarden; van die kastelen van 1.80 enzo.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:32

JEEJ!!!!ik heb een DRAVER met een RAMSHOOFD!!haha Haha! maar ik ben wel blij met haar hoor!!Eigenlijk gaat het niet om het paard maar om de uitstraling vind ik...er zijn gewoon paarden die IETS hebben..ik kan niet uitleggen wat maar ik hoop dat mensen dat meer hebben???dat is voor mij niet ras gebonden ofzo....

janedoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 12:47

Tinkers

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 13:04

faiz schreef:
Ik houd niet van grote paarden; van die kastelen van 1.80 enzo.

Ohww, prachtig juist!! Haha!
Hoe meer bloed, hoe tempramentvoller en hoe groter hoe beter OK dan! *LOL* Haha! !!

*Na mijn mening dan he Lachen *

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 20:31

Lelijk????
Een echt lelijk paard wordt juist weer mooi door zijn lelijkheid. Verward Haha!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 02:29

Ik vind eigenlijk alle rassen wel mooi ... ze hebben allemaal iets wat ze zo bijzonder maakt. Er zijn gewoon een aantal rassen die ik zelf niet zou kopen.

Ik hou meer van de slankere paarden (en bruine ogen), dus dan vallen er een aantal rassen af. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet slanke paarden niet mooi vind .... sommigen echt wel! Kwijl

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 08:00

Een ras dat me niet echt trekt... maar ik wil ook niet zeggen dat het lelijk is: arabier

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 14:39

Ik geloof dat ik een paard heb wat niemand zou aanstaan geloof ik.

Hij heeft een gigantisch ramshoofd, een melkmuil, hij is grof en harig en nog een tinker ook erg he. Maar hij is wel lief en nu net een bal elastiek met hele ruime soepele gangen.

Wat ik zelf absoluut niet mooi vind en, ik zal nu wel een hoop boze mensen over me heen krijgen, zijn grote bruine standaard dunne dressuur en springpaarden.
van die paarden dat als je een wei vol hebt (een gemiddelde manege dus) je niet weet welke bruine nou van jou is. Bleh. Dan maar liever geen paard.