Voor mij toch wat te prijzig helaas.
Al vind ik het ras pas gaaf sinds ik op de stal sta waar ik nu sta. Daarvoor
kende ik eigenlijk alleen de PRE..
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
NienkeNiels schreef:xSOULSISTER schreef:Een PRE/Andalusier, niet echt geschikt voor de hogere dressuursport maar supermooi.
En helaas ook wat klein.![]()
waarom zou een PRE daar niet geschikt voor zijn ?
xSOULSISTER schreef:NienkeNiels schreef:
Een PRE loopt nooit zo goed, door zijn korte voorbeen en zijn sterke achterbeen als een gewone KWPNer ofzo.
Een PRE is daarom veel korter als een KWPN en loopt daardoor ook iets minder, Grand Prix zou daarom nooit kunnen.
Of ik moet er een kopen van een paar ton, en dat geld heb ik helaas niet.
Urko schreef:AmySP schreef:Friezen en PRE's. Vind ze prachtig, maar niet voor de hogere dressuursport en springen.
Terwijl er toch wel heel veeel pre's in de hoge dressuur sport lopen.
xSOULSISTER schreef:NienkeNiels schreef:
Een PRE loopt nooit zo goed, door zijn korte voorbeen en zijn sterke achterbeen als een gewone KWPNer ofzo.
Een PRE is daarom veel korter als een KWPN en loopt daardoor ook iets minder, Grand Prix zou daarom nooit kunnen.
Of ik moet er een kopen van een paar ton, en dat geld heb ik helaas niet.
lammie2701 schreef:foute gedachte...de piaffe in de reguliere dressuur is er 1 waarbij het gewicht vaak op de voorhand valt en in de academische rijkunst niet...daar komt ie vanuit de achterhand...je kan het testen door er een houten plaat onder te leggen bij de voor benen...bij een piaffe van de reguliere dressuur hoor je BOEM BOEM en de academische piaffe hoor je hooguit een zachte tik tik...
F_Orumster schreef:xSOULSISTER schreef:Een PRE/Andalusier, niet echt geschikt voor de hogere dressuursport maar supermooi.
En helaas ook wat klein.![]()
Tjonge, en al die hoge spaanse rijscholen hun tijd maar verdoen![]()
xSOULSISTER schreef:F_Orumster schreef:
Tjonge, en al die hoge spaanse rijscholen hun tijd maar verdoen![]()
Tjonge, toch raar dat er dan geen PRE naar Kentucky gestuurd werd joh! Als die het allemaal beter kunnen.
Op Indoor-Brabant liep er ook een bij de Grand Prix, ook niet hoog geindigd.
lammie2701 schreef:dit komt waarschijnlijk doordat de meeste academische ruiters zich distantieren van de reguliere wedstrijdsport...ik zou zeggen...kijk eens op http://www.paardenbegrijpen.nl