wie heeft er nog meer een ezel?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:43

hebben die van jullie trouwens ook zo'n moeilijke vacht?

In de winter heeft Pepita gewoon te weinig vacht, dit jaar zet ik ze dan ook onder een deken.
Ze staat ook pas compleet in haar zomervacht in augustus.

Iemandiemand
Berichten: 1198
Geregistreerd: 03-12-09

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:48

Heey,
Rommy staat gewoon zonder deken in de winter. Als hij het koud heeft doe ik hem wel een dekentje op(maar hij heeft het nooit koud)...Hij heeft denk ik net zo'n dikke vacht als die van jou(als ik de foto's bekijk)

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:16

Het probleem bij pepita is dat haar vacht niet goed meegaat met de seizoenen.
In December heeft ze nog zo'n iele vacht dat ze gewoon bevriest. Tegen februari is ze dan lekker wollig omdat de wintervacht dan pas tot zijn recht komt :+

Iemandiemand
Berichten: 1198
Geregistreerd: 03-12-09

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:24

Ja, dat hebben de ezels bij ons ook... Dan denk ik nou nou kom maar een keer vachtje _O- En in de zomer blijft die wintervacht heel lang zitten, hebben ze het heel warm...

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:12

Bij die van mij roep ik steeds: als je ze in zomervacht ziet, snel een foto maken want het is zo weer weg. Al met al lopen ze een kleine twee maanden in een prachtig mooi strak zomerpakkie en de rest van het jaar is het gewoon wintervacht of halve wintervacht(nu alweer begonnen).
Mijn ezels lopen nooit met een deken op. Ze houden zich prima warm. Wel krijgen ze meer hooi en stro als het vriest om de darmen aan het werk te houden en warmte op te wekken.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:27

Wij gebruiken ook nooit dekens, ze hebben een ontzettend dikke vacht en zoals als Jasper al zegt, hun gladde glimmende vachtje zie je hoogstens twee maanden :+ en dan komt het langere haar alweer. Er lopen hier bijna altijd 4 wolbolletjes rond, pony kan er ook wat van namelijk. Die krijgt een baard - en bij Jason krult de wintervacht zelfs stevig op z'n voorhoofd. :')

Morrie

Berichten: 22357
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 19:40

volgens mij is Nono nooit uit z'n wintervacht gekomen......ik wil ook niet aan dekens beginnen, ik vind het zonde om zo'n mooi systeem als een VACHT om zeep te helpen met een deken.

Mijn paard en pony hebben ook nooit dekens op. Ik heb overigens wel dekens, voor als de Dierenbescherming weer aan het hek komt zeuren....dan maar even dekens op, liever dan dat ze ze in beslag komen nemen, want die lui hebben echt 0,0 verstand van paarden. Helaas bellen voorbijgangers ze nogal snel bij mij in de buurt :(

Morrie

Berichten: 22357
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 19:43

Nono heeft z'n eerste Parelli-sessie gehad, compleet met echte oranje stick, die ie héél interessant vond...... hij wijkt van nature al voor druk en met mijn lichaamstaal heeft hij geen moeite.

Hij is de eerste die de yoyo meteen snapte (achteruit sturen).

Als we op bekend terrein wandelen en hij is confident, loopt hij ook al dapper voor me uit :+ zodra hij onzeker wordt, kruipt hij veilig achter me <3

En hij geeft nu kusjes als ik erom vraag, zoooo zoet <3 <3

Twiggy2008
Berichten: 21244
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:45

Aaaaaaah, wat schattig, al die ezeltjes <3 !!! Als ik toch een boerderijtje had met veel grond, had ik ze zeker ook!!! Maar nu geniet ik van jullie verhalen en foto's, echt zoet!! :D

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:00

ik heb hier ook op geen enkel paard een deken liggen maar ik heb pepita vorige winter echt op stal moeten zetten door de kou.
De paarden stonden allemaal vrolijk buiten en zij bevroor ter plaatse.

Daarom mijn keuze om haar dit jaar onder een deken te zetten.
Dit zal wss tegen eind november zijn.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:04

Wij scheren onze ezels wel vaak in de zomer, dan is het meestal al zo warm terwijl zij nog een halve wintervacht hebben. Dan is het lekkerder zonder.

tessyke, je ezeltje heeft toch wel een schuilmogelijkheid als ze op de weide staat?

Morrie

Berichten: 22357
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 20:33

Twiggy2008 schreef:
Aaaaaaah, wat schattig, al die ezeltjes <3 !!! Als ik toch een boerderijtje had met veel grond, had ik ze zeker ook!!! Maar nu geniet ik van jullie verhalen en foto's, echt zoet!! :D

volgens mij zit jij bij mij in de buurt, kom rustig een keer langs,mag je van Nononono meegenieten!

Twiggy2008
Berichten: 21244
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:38

Morrie schreef:
volgens mij zit jij bij mij in de buurt, kom rustig een keer langs,mag je van Nononono meegenieten!


Yep, zit in Loosdrecht, he, in de buurt dus. ;)
Zal het zeker even onthouden!!! :)

Iemandiemand
Berichten: 1198
Geregistreerd: 03-12-09

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:13

Hihihi, ik scheer Rommy echt niet... Ik poets hem gewoon heel vaak zodat de wintervacht er wel uit komt :D We scheren alleen de oudere ezels of de ezels die er niet uit zien die bij ons komen :')

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 22:49

yep ze hebben stallen maar daar gaat ze niet vaak in staan :+
ze blijft liever in de kudde staan.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 07:45

Je kan poetsen wat je wil maar die vacht komt er niet zo snel af :n aan Jason zie je dan dat hij het ontzettend warm heeft, ze zijn gewoon net wat te laat met wisselen. :P Nu was het aan het begin van de zomer ook al erg warm dit jaar.

Oké tessyke, zolang ze maar niet echt nat wordt natuurlijk.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 07:52

Loosdrecht is ook niet zo heeel ver hier vandaan. :n

Dani_
Berichten: 4087
Geregistreerd: 31-08-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 09:23

Oh mijn god, ezels zijn echt té schattig en leuk! Een vriendinnetje van mij had vroeger een verzorgezeltje, zij heette ook Nono en toen ze een babyezel (hoe noem je dat?) kreeg werd dat Yesyes... :=

Op de wei naast mijn paard staan ook twee ezeltjes, ze staan 24/7 buiten met schuilstal en het zijn net paardjes. Mijn paard vond ze de eerste keer dat ze ze zag dood en doodeng :+.

Morrie

Berichten: 22357
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 09:30

Nono gaf vanmorgen geluid, het klonk eerst alsof iemand z'n Jack Russell een schop gaf :+ maar later was ie genoeg opgepompt en kwam er een bak herrie uit alsof er 20 vuvuzela's stonden te blèren..... :)ddd

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 11:32

Vanmorgen is hier de hoefsmid geweest voor Pepita :')
de voorbenen waren zo erg niet maar bij de achterbenen heeft hij toch een paar klappen gehad, ze is ook zo snel...

Maar ze staat weer netjes op haar hoefjes :Y)

Morrie

Berichten: 22357
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 11:49

goed dat je het post, ik moet de smid bellen... vrees met grote vrezen..... Nono is wisselend met voetjes geven en de smid staat niet bekend als erg geduldig...... maar het is hard nodig

Iemandiemand
Berichten: 1198
Geregistreerd: 03-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 12:18

Och, als ik maar vaak poets komt zijn vachtje er snel af en hoef ik niet te scheren *\o/* Rommy doet wel gewoon bij de hoefsmit... Ik oefen heel vaak met hoefjes, en als ik er bij ben doet hij toch niks. Misschien 1 bokje ofzo, en dan pak ik hem bij zijn lipje en zeg nee nee vriend dit doen we niet en dan is het klaar _O- Het voelt soms net alssof ik op een kleuterschool werk tussen al die ezels... Maarja, kleuters pak je niet bij hun lipje :+

xTesske
Berichten: 2031
Geregistreerd: 03-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:07

Ik heb een ezel, Cupido.
Hij is egt een knuffelbeer.
Ik wil graag een foto laten zien maar ik ben pas nieuw dus weet nog niet zo goed hoe dat moet kan iemand me het missgien uitleggen? :?

Def

Berichten: 5464
Geregistreerd: 15-08-06

Re: wie heeft er nog meer een ezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:18

Leuk zeg, al die ezels.
Ik heb jarenlang op een kinderboerderij gewerkt en wij hadden ook veel ezels, incl. poitou ezel de laatste jaren.
Geweldige dieren, heel slim.
Slank houden is inderdaad moeilijk.
Bij een drupje regen stonden die van ons bij t hek te schreeuwen dat ze naar binnen wilden :P

Pa en zoon
Afbeelding


Afbeelding

Iemandiemand
Berichten: 1198
Geregistreerd: 03-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:24

Je moet een acount aanmaken bij http://www.mijnalbum.nl of hyves, je voegt er foto's toe gaat met de muist op de foto rechtermuisknop drukken en dan helemaal onderaan staat eigenschappen, die druk je in en dan staat er URL die doe je kopieren en dan doe je [img]die%20url%20hiertussen[/img] dan staat daar een plaatje :D
Laatst bijgewerkt door Iemandiemand op 03-09-10 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt