keuze maken voor kids

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTwink

Re: keuze maken voor kids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 15:23

Ja een aantal mensen zijn al komen kijken, 2 mensen hebben gezegd intresse te hebben en een bod gedaan. We zijn aan het overwegen wie wat waar zeg maar. Is best moeilijk want Belle is toch een speciaaltje.
Maar aan de andere kant willen we natuurlijk de pony ook nog eens gaan bekijken en eventueel kopen. (we gaan het liefst meerdere keren al had ze mijn hartje al gestolen zo braaf)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 10:42

Die drachtige merrie?
Vergeet niet dat dracht de aard van het beestje kan veranderen, wat nu ogenschijnlijk lief en braaf is, kan na de bevalling een grote draak zijn :j

Als tut en rijpony zou ik geen drachtige merrie kopen.

vwb je eigen pony, ik zou niet drastisch in prijs zakken, je vraagt een nette prijs. Gedult is hierbij een schone zaak.

TinkerTwink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 10:58

Belle is verkocht, niet te ver weg en voor een nette prijs. Ze gaat het erg goed krijgen met 2 welshmerries en een paard als gezelschap. Het was erg moeilijk het afscheid maar de mensen hebben het adres en telefoonnummer en mailadres en alles gegegeven. (ze hebben me gister en vandaag ook al gemaild hoe het met haar ging en alles ging goed) ze hadden ook direct een klik met haar wat ik erg fijn vond.

Nu, we waren al rond aan het kijken voor een echte brave kinderpony. De drachtige merrie is niet doorgegaan dat had ik al eerder aangegeven. Het risico en de ruil was wsl echt niet helemaal eerlijk en hoe lief het diertje ook was....een drachtige merrie, jullie hadden gelijk inderdaad.
We hebben de laatste tijd erg veel pony's gezien maar wat anderen onder kindvriendelijk verstaat verstonden wij meer als stronteigenwijs, mega veel te klein, te onervaren, bijterig, draaierig enz. Buiten de drachtige merrie hadden we dus echt zoiets van pfff zijn er nog wel echte kinderpony's....
Maarrr... donderdag zijn we dus bij Liesje gaan kijken. Een kruising Welsh/shetlander van iets meer dan 1.10 m hoogte ze is 12 jaar en de man vertelde ons 1001 verhalen over haar. Ze had gediend voorheen in NL als bixie wedstrijdpony, bij hem voor zijn 2 kleinkinderen en deze waren er nu toch wel echt uitgegroeid. De pony was inderdaad alles wat hij zei toen we daar kwamen, de kids renden ermee rond, de oudste draafde voor het eerst zonder zadel enz. Hoefjes uitkrabben, opzadelen alles konden ze zelf doen Liesje was oergeduldig!
Vrijdag zijn we nog eens gaan kijken een beetje onverwacht. (je weet maar nooit tegenwoordig) de mensen waren gelukkig thuis. De man vond het niet vreemd hij vond het juist geweldig dat we zo een weloverwogen keuze wilde maken. We hebben een hele tijd gebabbeld, hij liet alle reacties op Liesje zien en ook de telefoontjes. Het toeval was daarnaast dat hij mijn man zijn werknemer erg goed kon en ook nog eens het stagebedrijf *een manege) waar mijn man zijn 2 jaar paardenhouderij heeft gedaan. In de advertentie was Liesje iets boven het budget dat wij voor Belle kregen maar we wilde haar echt graag en namen haar in optie. De mensen waren echt begaan met hun 3 paarden want de man had steeds tranen in zijn ogen, het idee dat Liesje (die zijn kleinkinderen zo goed had begeleid en waar ze dus echt van waren gaan houden) wegging deed hem erg zeer. Toch was onze keuze voor zowel hem als mij sluitend.

Vrijdag avond belde hij op. Hij vertelde me dat Liesje het zeker erg goed zou gaan krijgen bij ons en dat hij een compromis wilde sluiten. Als wij af en toe eens foto's zouden doorsturen dan mocht ze mee voor het bedrag dat hij haar destijds gekocht had. Zo konden we een passend zadeltje en zo aankopen. Eigenlijk mocht ik hier niks over zeggen (maja namen en zo staan hier niet in he) Ik was zo overompeld en zei nog dat het niet nodig was enz. Hij zei, ik weet hoe moeilijk het is om vier kids te hebben en alle spulletjes zijn ook niet goedkoop, zijn dochter had ook vier kinderen vandaar en dat hij erop stond. Tuurlijk kreeg ik mijn alarmbelletje even aan maar hij heeft ook nog een contractje van een proeftijd van 2 weken erbij gemaakt. Kans genoeg om haar te keuren en te laten nakijken. Tevens kregen we 2 extra wormenkuren mee.

Gister hebben we Liesje gehaald. Onze zoon van 7 heeft haar de trailer op gezet en ook weer afgehaald. Ze vond het allemaal even prima. Gister avond hebben ze haar geborsteld en plots zat onze dochter en bovenop en alles verliep zoals ze zich daar ook had gedragen. Oergeduldig! De tinker was meteen helemaal weg van haar! En dat komt niet vaak voor Twink is een echte b*tch op de wei....
Nou hierbij de foto's ze zijn niet geweldig. We hadden haar net bij Twink de weide in gezet dus ze zette zich nog een beetje schrap.

Afbeelding

Afbeelding

joykel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 11:02

eind goed al goed. fijn dat belle een nieuw goed adres heeft en dat jullie de kinderpony hebben gevonden waar jullie naar zochten.
Hopelijk gaan jullie kinderen en enorm veel plezier mee beleven. Enne, wat ziet Twink er geweldig uit!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 11:06

Wat ontzettend leuk!
En het is vast een teken, want de pony van onze dochter heet ook Liesje en is ook een echte schat!
Heel veel plezier voor het hele gezin met jullie kinderpony!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 11:29

Gefeliciteerd, hoop dat je kinderen er nog heel veel plezier mee gaan hebben.
En wel foto's plaatsen he, eerste bixie enzo ;)

TinkerTwink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 11:45

Onze dochter van 5,5 jaar moest er steeds keihard mee lachen. De draf gaat zo snel zegt ze, ze is dan ook de ruimere gangen van de tinker gewend. Dus die zat bij het bekijken met tranen over haar wangen van het lachen rond te draven ;)

michelle_12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 16:37

Schattig zeg

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:48

Ben een poos niet op bokt geweest, maar wilde toch even kijken hoe het nu allemaal afgelopen is! Het leest alsof jullie de juist keuze gemaakt hebben...gefeliciteerd! :)