Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
danneke80 schreef:Ik zie het steeds meer voorbij komen, vooral in EA advertenties. Mensen zoeken een bepaald soort paard, maar dan staat erbij, geen draver. Of er staat een leuk paard te koop, maar wanneer het een draver blijkt willen mensen hem niet meer.
Naar mijn idee (ik heb er zelf geen) zijn het best veelzijdige paardjes, die koel in het koppie zijn. Dus vanwaar het toch geen draver willen?
funnyhorses schreef:ik vind ze juist wel mooi.
Ik heb ooit es westernlessen gereden op een voormalige draver en jongens die had me een galopje zoooo zaaaaaalig!!!!!
Als je die niet kon uitzitten dan was je het echt zelf schuld!
Nee niks mis met dravertjes!
Nemurin schreef:Om heel eerlijk te zijn vind ik ze gewoon niet mooi gebouwd...Maar ik ben wel zo iemand die als het karakter leuk is toch wel overstag gaat.
Zelf is het echter absoluut niet wat ik zoek. Ik heb nogal een precieze voorkeur voor ras namelijk (wanneer ik eindelijk eens een eigen paard mag/kan aanschaffen dan) en dravers zijn echt heeeel anders.
daandriaan schreef:Nemurin schreef:Om heel eerlijk te zijn vind ik ze gewoon niet mooi gebouwd...Maar ik ben wel zo iemand die als het karakter leuk is toch wel overstag gaat.
Zelf is het echter absoluut niet wat ik zoek. Ik heb nogal een precieze voorkeur voor ras namelijk (wanneer ik eindelijk eens een eigen paard mag/kan aanschaffen dan) en dravers zijn echt heeeel anders.
Maar ze zijn echt niet allemaal het zelfde gebouwd toch?
Karakters zijn van goud, paarden gaan voor je door het vuur.
Dat mis ik soms bij andere rassen nog wel eens..
Nemurin schreef:Nou, dat klopt zeker. Maar het ras dat ik dan weer het leukst vind heeft ook vaak gouden karakter. Het is alleen dat dat ras gewoon zo anders gebouwd is... (Gelder). En het is vooral inprenting hoor. Toen ik klein was had mijn opa er eentje, geweldig beest.
Dravers... tja er staat er wel eentje bij de manege waar ik rij die me wel aan een draver doet denken, die vindt het ook veel leuker om lekker hard te draven maar er kan zeker een galopje af als je het goed doet... lastig erin te krijgen.
En dat is echt een enorme schat!
Wat betreft "koersverleden" heb ik zoveel verhalen gehoord over hoe die beestjes een leuk thuis hebben daarna en iemand heel gelukkig hebben gemaakt dat ik daar geen vooroordelen over heb.
DendroFleur schreef:zou ook geen draver willen omdat ik dressuurwedstrijden wil rijden. Een draver heeft een andere manier van bewegen dan bijv een KWPN-er en het kost waarschijnlijk meer moeite van mij en het paard, om de oefeningen goed uit te voeren.
Maar als je recreatief wilt rijden, dan lijkt me een draver geen probleem.