Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
__PSM__ schreef:Melis, volgens mij zeggen sommige mensen toch ook absoluut niet dat je je leukste paard niet moet kopen? deze zeggen alleen denk heel goed na wat je wil, en of dit paard je daarbij verder kan helpenZo ja, go for it... het is meer de reactie van sommige kruisingsliefhebbers, om ze even te bagataliseren, ookal reageren ze niet allemaal zo, die ervoor zorgen dat er zo'n strijd ontstaat in dit topic...
XxStellaxX schreef:Sorry hoor PSM maar nu ga je de mensen de schuld geven die voor de kruisingen opkomen.. vind het het erg raar als je de eerste reactie leest die op dit topic is gegeven.. dat haalt bloed onder je nagels vandaan..
TS, ik weet niet wat je met hem/haar wilt doen maar hij heeft al een hoop bereikt M2 + L Springen is erg netjes, zeker voor die leeftijd.. kan misschien zelfs doorgroeien! Ben wel erg benieuwd naar.. Denk er wel aan het moet klikken, wat ie ook bereikt heeft of hoe hij er ook uit ziet, het moet klikken.. maar dat weet je zelf denk ik ook wel als je geen goed gevoel hebt dan ga je toch niet weer terug.. Haha kan je nog steeds niet helpen aan zo'n soort kruising
__PSM__ schreef:Niks, een paard wat bereidwillig is kan allesDat is nou net het mooie van ieder paard
maar bij het ene paard gaat dat wel makkelijker dan bij het andere...
Inderdaad, dan kom je weer bij het bloed wat erin zit, zo kan het zijn dat bijv. een haflinger niet voldoet als jij voor jezelf hebt besloten dat je ZZ wilt starten... Ik geef het maar een gooi heh.. Als dit je doel is, waarom zou je dan voor een haflinger kiezen als dit doel misschien wel makkelijker te halen is met een Holsteiner...
ikdoemaarwat, kortzichtig op kortzichtig bots altijd, maar juist door er dan op te springen ontploft de boel... Iedereen geeft hier een mening, dat mag toch gewoon, ookal denk je er zelf anders over...
Stella, helemaal niet raar dat mensen zo op de eerste reactie springen, die is misschien wat onhandig geschreven, ben ik met je eens, maar om vervolgens 3 pagina's lang daarop te gaan reageren..... Daar help je niemand mee denk ik...
Amanda schreef:Volgens mij worden er toch wat dingen vergeten in dit topic
Als de TS er op valt, het een gezond paard is en ze er een klik mee heeft dan is het een goed paard voor haar.
Wat het ras of de achtergrond ook mag zijn.
Op ieder potje past een deksel. Bij de ene is dat een warmbloed paard met topbewegingen, voor de ander is dat de leuke kruising met het ondeugende maar eerlijke karakter om lol mee te hebben.
Jammer dat de ene groep de ander veroordeelt en vice versa.
Dat is toch nergens voor nodig?
ikdoemaarwat schreef:__PSM__ schreef:Niks, een paard wat bereidwillig is kan allesDat is nou net het mooie van ieder paard
maar bij het ene paard gaat dat wel makkelijker dan bij het andere...
Inderdaad, dan kom je weer bij het bloed wat erin zit, zo kan het zijn dat bijv. een haflinger niet voldoet als jij voor jezelf hebt besloten dat je ZZ wilt starten... Ik geef het maar een gooi heh.. Als dit je doel is, waarom zou je dan voor een haflinger kiezen als dit doel misschien wel makkelijker te halen is met een Holsteiner...
ikdoemaarwat, kortzichtig op kortzichtig bots altijd, maar juist door er dan op te springen ontploft de boel... Iedereen geeft hier een mening, dat mag toch gewoon, ookal denk je er zelf anders over...
Stella, helemaal niet raar dat mensen zo op de eerste reactie springen, die is misschien wat onhandig geschreven, ben ik met je eens, maar om vervolgens 3 pagina's lang daarop te gaan reageren..... Daar help je niemand mee denk ik...
waarom zou een haflinger geen ZZ kunnen starten dan?
kijk dat soort gedachte's is dus pas kortzichtig
TS trek het je niet aan, koop gewoon wat jij leuk vind ,wat binnen je budget past en waar je verliefd op wordt
al is het een kameel
lol in je sport is vele malen belangrijker dan presteren (al denken andere er nog wel eens hun zijne van)
gewoon doen wat JIJ wilt
en kom maar lekker bij ons in het topic daarna om fiks te spammen
OKHannes schreef:s0173957 schreef:Oké, blijkbaar verschillen we van mening in wat 'leuk' is.
Zo kan je ook een Duitse Herder met een Jack Russel kruisen omdat het 2 leuke rassen zijn...
Als je deftige sportprestaties wilt behalen (dus hoger als de B) zal je toch wel met een ander paard moeten afkomen.
Als je daarentegen gewoon een 'leuk' paard zoekt voor recreatie en zonder enige economische waarde maar waarmee je je even goed, of beter, mee kunt amuseren dan kan je zoiets kopen.
Maar voor sportambitie... vergeet het maar...
Maar, uiteraard, het is gewoon mijn mening en die is zeker niet zaligmakend...
Sorry dat ik het zeg, maar dit is wel een hele bekrompen mening. En dat zeg ik niet omdat ik zelf een kruising haf maal kwpn heb, maar omat ik menig kruising, haflinger, fjord, welsh cob of meer barokke paarden die snel als maaier worden afgeschreven, hoger in de sport heb zien lopen...dus hoger dan B, zeg maar gerust M (de halfbroer van mijn paard) of Z (of hoger).
Mijn paard is in korte tijd redelijk makkelijk door de vorige eigenaresse naar het L2 gereden en heeft springcapaciteit.
Het heeft met de capaciteit van het paard te maken en niet met het feit dat het geen luxe sportpaard is. Ik heb ook een aantal dravers heel best zien lopen in de dressuur en ken een haflinger die bv in de western in de sport op hoog niveau reining meeloopt. Als ie maar capaciteit en werklust heeft........dit zou jij als sportruiter moeten weten (en niet iedereen hoeft Z ambities te hebben)
Sorry maar hier wilde ik even op reageren. TS, volg je hart en gevoel.
Johanna59 schreef:[Ben het helemaal eens met 0173957.
Wat is de meerwaarde van zo'n kruising?
Kruisen doe je, met verantwoorde partijen, om een ras of soort te verbeteren. Anders ben je
aan het vermeerderen zonder enige verbeterende toevoeging.
Jammer. Het is maar voor een ding goed en dat is voor de portemonnee van de verkoper.
NienkeNiels schreef:Een kwpn is oorsspronkelijk ook een trekpaard! dus net zoeits als een hafje! ze zijn doorgefokt
voor de sport ook niet echt het ideale dus.