Adil18 schreef:@Sterre: Hij staat/stond idd te koop! Zie net een advertentie uit de Pferdemarkt van december 2009...!
Stond er een prijs bij?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
spicegirl schreef:@ozzyke - ik kijk al langer als dat jij oud bent.een soort wat bestaat uit verschillende rassen, kan nooit een ras zijn. er is simpelweg geen uniformiteit. en geen doel, buiten de kleur.dit is een type , net als idd KWPN/NRPS.
bij de friezen word toch ook niet alles geregistreerd wat zwart is ?

reacties ook trouwens..
CalvinM schreef:Hier in de buurt nog twee, hier als 1,5 jarigen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CTVVORJC.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OFSOI8NG.jpg
spicegirl schreef:@ozzyke - ik kijk al langer als dat jij oud bent.een soort wat bestaat uit verschillende rassen, kan nooit een ras zijn. er is simpelweg geen uniformiteit. en geen doel, buiten de kleur.dit is een type , net als idd KWPN/NRPS.
bij de friezen word toch ook niet alles geregistreerd wat zwart is ?
spicegirl schreef:fries x vuilnisbak (bont ) = barok pinto. of een fries x tinker, of een fries x paint.echt 3 verschillende paarden. maar alles kan een barock pinto zijn ?
oftewel alles bont, met een scheutje fries bloed. hoe kan het dan een ras zijn ? en hoe wil je het scheutje fries bewijzen als er nergens een papier achterzit ? dan moet je de eigenaar maar vertrouwen.plus dat alleen op kleur fokken geen goede zaak is..
spicegirl schreef:en wat is de rasbeschrijving dan ? alles wat bont is, en niet ras-zuiver?
en een foto zegt een hoopreacties ook trouwens..
en een ras word gefokt met een bepaald doel, of uit dieren die geschikt zijn voor dat doel.zo zal men nooit springpaarden willen fokken met een shet, of trekpaarden met een arab.en ja, in de loop der jaren ontstaat een ras, maar daar kan bij het begin nog geen sprake van zijn.dan kruis ik mn teckel met mn ridgeback (hond ) en noem het ook een ras.maar zo werkt het niet. en voel je niet zo aangevallen, ik zeg nergens dat een type minder is als een ras. het is alleen heel wat anders.
Citaat:Ik twijfel er niet aan dat jullie beter op de hoogte zijn van het fokdoel van het Barockpinto Studbook, maar ik snap ook goed wat spicegirl bedoelt. Als je puur kijkt naar de foto's die in dit topic geplaatst zijn dan zie ik daar ook geen ras in, de enige overeenkomst tussen de paarden is dat ze allen bont zijn. Daarom is het misschien goed dat het stamboek er nu is, zodat er wat meer uniformiteit komt en de Barockpinto na verloop van tijd ook als zodanig te herkennen is.
Ik twijfel er niet aan dat jullie beter op de hoogte zijn van het fokdoel van het Barockpinto Studbook, maar ik snap ook goed wat spicegirl bedoelt. Als je puur kijkt naar de foto's die in dit topic geplaatst zijn dan zie ik daar ook geen ras in, de enige overeenkomst tussen de paarden is dat ze allen bont zijn. Daarom is het misschien goed dat het stamboek er nu is, zodat er wat meer uniformiteit komt en de Barockpinto na verloop van tijd ook als zodanig te herkennen is.
opisop_shop schreef:Ik heb ook een bonte fries, wil nog steeds eens gaan kijken of ik hem kan laten opnemen in het stamboek
Wat zijn daar de kosten eigenlijk van in totaal voor een ruin?
Citaat:Wat ik wel raar vind van het stamboek;
In eerste instantie wilde zij niets wat Tinker bloed erin hebben en nou mag dat wel naar keuringen, of lees ik het nou helemaal verkeerd...