Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
heavenley schreef:he luitjes..
was even wat meer info over de dartmoor aan `t vinden dus kwam hier terecht
ik heb vorige week een leuke a pony /grote shet gekocht..
zonder papieren enzo
maar vind mijn beestje sprekend op dartmoor lijken
kwa karakter beweging e.d
die van mij is een halve Dartmoor (moeder was er een).
De vader is helaas onbekend, maar je kunt haar moeders trekjes er wel duidelijk in zien. Geweldige beestjes, alleen ergens wel jammer dat ze vaak zo klein zijn!
Ze halen de meeste lachwekkende streken uit in de les, zo schattig ook om die kleine ruitertjes op die kleine pony'tjes te zien. idefix4 schreef:Ja, Dartmoors zijn leuk. In Portugal komt een ras voor wat aan dezelfde eisen moet voldoen als de Dartmoor, maar dan gaan ze volgens het stamboek tot 1.30 m. Eén bokker heeft er één van 1.35 m. Die zou ik dan weer als opvolger overwegen. Of een PRE natuurlijk. Die hebben we al staan en laten we eerlijk zijn. Die PRE van ons is ook een geitenbreier!
. 
en in tegenstelling tot Dartmoors hebben ze vaak ook extra gangen net als bijv. IJslanders. Ik vind ze zelf geweldig, ook door het maatje. Maar ik ben ook IJslandergek en dol op PRE's, dan is dit best een leuke combinatie.

eerder een grote maat Shet. Misschien een kruising. Leuk is hij wel!

het is alleen niet handig voor oa de dressuur, dus het wordt eruit gefokt.
maar je ziet bij de Garrano zijn barokke bloed wel goed terug. Vind het zelf erg leuke beestjes, heb er nu alleen echt geen geld/tijd voor. 
Smalle benen en kleine hoeven hebben ze wel.
misschien dat ik je kan helpen

Fiffill schreef:Ach we spreken van tijden terug en natuurlijk zijn bijna al die rassen aan elkaar verwant en veel is veredeldmaar je ziet bij de Garrano zijn barokke bloed wel goed terug. Vind het zelf erg leuke beestjes, heb er nu alleen echt geen geld/tijd voor.
Zo smal zijn ze overigens niet volgens mij... ze zijn juist best stevig. Kijk maar naar wat Lusitana te koop heeft staan (in haar profiel).Smalle benen en kleine hoeven hebben ze wel.

heavenley schreef:he luitjes..
was even wat meer info over de dartmoor aan `t vinden dus kwam hier terecht
ik heb vorige week een leuke a pony /grote shet gekocht..
zonder papieren enzo
maar vind mijn beestje sprekend op dartmoor lijken
kwa karakter beweging e.d
hij is 110/113cm hoog heeft mischien een iets te grote witte stip als kolletje
verder superbraaf en lief en kan goed springen met een sterke achterhand
papieren maken mij ook nietzoveel uit maar wil even jullie weten wat jullie ervan vinden..