Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:54

Geen idee of ik het hier ook gemeld heb, maar mijn bonte pony is al een tijdje geleden verkocht... Vind het zelf erg jammer, maar gelukkig heb ik meer tijd voor Lily! Ik heb nog een fotoshoot met hem gehad, hier heb ik nog even een topic van gemaakt :o
[ITP] Bedankt Alamo

Ik hoop dat ik dit jaar bij ONCK kan kijken, lijkt mij echt enorm gaaf!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:56

Ria ff vraagje; je zegt klasse 3 is nog niet aangeboden en moet in NL aangeboden worden om opgenomen te worden in het stamboek. Lloyd is in Ierland niet aangeboden denk ik want is klasse 3. Ik ga hem binnenkort op mn naam laten zetten, en dan komt er een mannetje bij mij alles controleren ed. Moet Lloyd dan óók nog naar de keuring om opgenomen te worden in het stamboek hier? En staat dit los van op naam zetten?

*gaat nu topic bekijken*

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 13:01

Als je Lloyd overschrijft op jouw naam wordt hij in het Nederlandse stamboek in klasse 3 overgeschreven. Dit omdat hij in Ierland ook nog klasse 3 was.
Ruinen worden meestal niet op een keuring aangeboden en blijven daarom vaak klasse 3.

Overigens mag je met je ruin wel naar de keuring komen en kan hij evt. in klasse 1 of 2 opgenomen worden.

Staat dus los van het op naam zetten.

TinekeVD

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 13:15

Mooi debora, prachtige foto's en wat een band heb je dan met je pony...geweldig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 13:17

Haha, dat topic van Heksje :P Denk dat Spark zo ook doet :P

Prachtige foto's hoor!!

Ik ga ook een topic openen :D (alweeeer :P )

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 13:28

Ah ok tnx Bar! Duidelijk. Misschien dat ik voor de lol mee ga doen aan de keuring, ik vind hem niet heel rastypisch (op voorliefde voor eten na, maarja heb je weinig aan he? :P ) dus daar hoeven we het niet voor te doen. Maar het is wel dichtbij voor ons.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 13:38

Haha, keuring ga ik niet aan beginnen. Aan de hand is ze vervelender als OHZ haha.

Ze heeft al wel een eerste en tweede premie, dus weet niet eens of het mag? :P

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 13:40

Hoe heette Sparky officieel ook al weer?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 13:57

Heb in de ierse database gekeken http://www.cpbs.ie/db/public.php?a=10&std=19784,

Ze is in Ierland in klasse 1 opgenomen, dus als je haar in het Nederlands stamboek wil laten opnemen, wordt dit gewoon overgenomen. Kortom: je hebt een klasse 1 merrie, dus je kunt daar perfect mee naar de keuring..

Enne;
Vanuit het stamboek zijn er plannen om een keuringstraining te gaan geven, waarbij keurmeesters les geven in hoe je je pony correct voorbrengt, en waar juryleden op letten. Misschien ook iets voor jullie dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 13:59

Oh, dat wist ik niet haha! Zoveel verstand heb ik er ook niet van :+
Mag ze nog wel naar de keuring aangezien ze bevangen is geweest?

Keuringstraining lijkt me gaaf en heel leerzaam!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 14:01

Ja las het ook! Lijkt mij ook leuk, ooit eens zoiets gedaan bij KFPS (heeeeeel lang geleden) mega interessant!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 14:05

Tuurlijk mag ze naar de keuring, maar mocht het zo zijn dat ze door de bevangenheid in het verleden nu minder goed beweegt/ als je de ex bevangenheid in de beweging nog terug ziet dan zóu dat van invloed kunnen zijn op de plaatsing in haar rubriek natuurlijk.
Verder is het gewoon een klasse 1 merrie, dus dat blijft ze, dat wordt niet meer anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 14:07

Aha, Goed beestje dus haha :+

Tot nog toe zei de hoefsmid dat ze erg netjes op haar hoeven staat en dat het wel goedkomt. Ze heeft goed en mooi beenwerk :)

Alleen die training is zeker op dat terrein? Weet echt niet of ik dat de eerste keer op zn evenement durf, ze kan echt een enorme draak zijn aan de hand. Lees: Bokken steigeren etc. :+

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 14:59

Het connemara wereldje is niet zo heel groot (al wordt die nu langzamerhand wel groter met de import connie's). Maar eerder wist je precies waar welke connie vandaan kwam (particulier). Wij hebben jarenlang zelf gefokt. Nu heb ik sinds een half jaar een merrie bij tieks vandaan. Geen klachten. Die stal stal in Urk, geeft geen prijzen, reageert laat of niet op de mail. En heeft vaak nog advertenties staan van pony's die al lang verkocht zijn. Ik heb er geen beste ervaringen mee.

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:11

ok zo leer ik behoorlijk bij!
op zich was ik niet van plan te fokken dus maakt stamboek niet zo uit. Wist niet dat de fokkers eigenlijk niets een E kunnen.

de reden voor een E is dat onze dochter met haar 11 jaar al heel lang is, kan nog wel even op D maar ja hoelang? en ik wil zelf eigenlijk wel weer rijden en met een E kunnen we mooi allebeide! connemara's zijn sterk zeggen ze dus ook voor een volwassene en hun karakter spreekt me aan als ik de beschrijving lees al zullen er ook wel zenuwachtige tussen zitten?

Tieks kun je dus beter bellen? op de site staan nl vooral pony en paarden die al verkocht zijn! dacht dat ze geen aanbod hadden.

Zal eens contact opnemen, jullie hebben helemaal gelijk dat een handelaar een naam hoog te houden heeft en als er meerdere mensen zijn met een goede ervaring dan klinkt het al een stuk beter.

maar niemand ervaring horseteam urk? 8 jr merrie

hoe vinden jullie die merrie op marktplaats van het horseteam? Aan wat voor prijzen moet ik trouwens denken voor een pony, zijn connemara's duur?

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:04

Wij hebben jaren geleden een fries gekocht bij horseteam, geweldig paard en toen was ik er zeer over te spreken, de friezen worden echter door een ander geregeld dan de pony's.
Toen we voor een connemara aan het kijken waren heb ik er ook twee bij horseteam bekeken en helaas....de ene zeiden ze dat het een E was, maar dat was hij echt niet. Met rijden heel braaf, maar verder een draak in omgang. Daar moet je dus echt tijd in steken, oren in de nek, enz en heeeeeeel schrikkerig. De ander liep s morgens toen ik kwam om half 9 al in de stapmolen en die was dus echt niet zuiver.
Jammer maar helaas.

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:14

@ Emmy, ja idd ander contact persoon.
hoe groot is jullie E? en kon je dcohter er gelijk goed op?

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:46

Ja, past perfect, maar een hele brave pony waar je dochter nog in kan groeien kan ook goed.
Hij stond te koop als 1.57 en is ingemeten als 1.55 dus zo ongeveer zal het wel zijn. Zelf heb ik hem nooi gemeten. Morgen toch maar eens doen.

En.....tadaaaaa melody is half zindelijk, jaja, hij mest keurig in een specikuip. Deze heb ik nu vijf dagen in zijn stal staan en de eerste dagen lag er af en toen nog wat naast....niet goed gemikt, maar nu mest hij keurig in de bak. Makkelijk met mesten, je kan m zo leeg kiepen in de kruiwagen. _O-
Plassen doet hij niet in de bak, beetje lastig als ruin zijnde :D

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:49

En vandaag balkenpret!!!
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:03

Symke Ik ben 1.76 lang en weeg 63kg. Mijn pony is 1.42 haha dus het gaat wel :)
Sparky is wel erg breed gebouwd :D

Even een foto voor het beeld :D
Afbeelding

Emmy7 Dat ziet er heel leuk uit :D

Ik heb een lekker rondje van 15km gereden :D

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:05

Toen ik op zoek was naar een connemara had ik horsetram opgebeld en ik kreeg een vrouw aan de lijn die heel kortaf was en ze zijn dat bijna alle connemara's daar 3750 waren. Ik was toen door aan het zoeken en kwam bij Finnin terecht en die is daar ook geweest en ze zijden dat de pony's heel braaf waren maar bij de eerste waar ze opstapte racende ze de hele bak door.

Emmy wat heb je de drafbalken leuk neergelegd.

Ik ben vandaag naar het bos geweest met mijn ma en de honden en natuurlijk sprong zij er ook even op.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:08

Gebokt, hoe groot is finnin nu? :D

Afbeelding

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:16

Hij is 1,55 en houd van rollen in de blubber haha.
Oohja ik heb gewoon mijn cap op maar mijn moeder paste hem niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:17

Ik denk dat ik sparky morgen ook maar eens ga meten for sure :P