Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:29

Fading hele mooie foto's trouwens!! Maak je die zelf?

Ik heb vannacht 3/4 uur geslapen en was om 12 uur alweer aan het longeren. :+ Vandaag aardig gewerkt op stal, pony's gelongeerd, 11 paarden binnen gezet en ze ook allemaal hooi gevoerd. Was wel weer zwaar genoeg voor vandaag.

Morgen om 11.00 les met Larry & daarna wil ik hem gaan scheren en dan zondag de Sallandse Ruiterdagen.

TinekeVD

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:19

jaaaaa, opgegeven voor de competitie!!!

kan iemand mij misschien uitleggen wat er 4 juni nu precies is?
ik lees van alles over keuringen, maar is het ook een gewone wedstrijd?
ik kan er weinig over vinden, behalve de keuringen en dat de finale er wordt gereden van de competitie.
wat is er verder nog? of waar kan ik er meer info over vinden?

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:25

Gelukkig nieuwjaar allemaal! *\o/*

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:32

4 juni is gewoon een normale wedstrijd dag met vooral veel gezelligheid. Je uitslag van die dag telt mee voor de competitie, de 'finale'. Je kunt het vergelijken met een New Forest Sportpony dag.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:45

Balen eamonn was vandaag flink aan het hoesten. Afgelopen week heel druk gehad met verbouwen bij ons thuis. En het hooi is niet genoeg gespoeld geweest. Hopelijk stopt hij weer heel gauw mee hoesten.
Ik ga toch eens kijken of er niet ergens een aerosol apparaat te koop is. Want soms heb je van die dagen dat het opspeelt. En hoe ouder hij word hoe gevoeliger dat het word.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:50

@emmy. Ik zag je mail idd net binnenkomen. Leuk!
Op 4 juni is er geen keuring. Het is idd een "gewone" wedstrijd alleen dan alleen voor Connemara's. Vergelijkbaar met de New Forest Sportdag. Als je op de website onder het kopje "sport" kijkt dan kun je foto's en uitslagen van vorige jaren terugvinden.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:31

Leuk, ik ga zo nog even kijken

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:32

ZIe het ONCK filmpje in dit topic Emmy
Het is een uit de kluiten gewassen onderlinge wedstrijd voor Connemara combinaties, waarbij je op alle niveaus kunt mee doen.. .van een dressuur proef zonder galop, tot Z springen ( als je dat zou willen :) )

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:33

Nog maar een keer:

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:46

Voor de twijfelaars......uit eerste hand ervaring.....juist voor de combies die nog niet bevestigd zijn is het een top plek om eens te oefenen.

- top sfeer
- gelijk gestemden
- bb en proefje zonder galop zijn laagdrempelige instap
- je kan met én zonder startkaart deelnemen
- terrein is zo 'kijkerig' dat ze niet weten waar te kijken en dus gewoon opletten
- de nostalgie van een parade kunnen rijden
- gewoon heeeeeeel veel lekkere connies kijken
- en last but not least de ultieme kans om velen uit het topic te meeten

Dussssss...... O:)

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:53

Hallo, nieuw hier, was aan het zoeken op internet naar Connemara pony, lijkt me een leuke om als gezinspony te hebben. Toen kwam ik hier :D

zoek eigenlijk een in de E maat, weet iemand toevallig eentje?

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:06

Welkom symke, je zou eens bij staltieks kunnen kijken, daar hebben wij onze connemara ook vandaan, ook een E

Bedankt voor alle info we hebben er reuze zin in en vooral de parade lijkt onze dochter geweldig

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:28

Welkom Symke. Connies zijn idd echt heel erg leuk voor het hele gezin. :j
Weet zo snel geen E te koop, maar geregeld komen ze wel voorbij. :)
Je kan altijd bij de verschillende fokkers informeren, via het stamboeksite vind je een aantal pony's en via verscheidene handelstallen. In het topic komen er toevallig veel bij tieks vandaan. En ook over de grens zijn ze te vinden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 09:13

Change3x Nee deze foto's heeft een vriendinnetje gemaakt haha :) Heb nu alles van de shoot :D *\o/* Dus straks topic tijd :D

kitobeer Ah nee, beterschap voor hem!

Punz Het ziet er echt heel leuk uit, ik denk dat ik het gewoon ga doen als ik alles geregeld krijg haha. Alleen zie spark er al tussen lopen, al die paarden lopen netjes haha en wie weet of ik dan al veel vooruitgang heb geboekt haha! :P

SkyMarian Alleen maar positieve dingen! :D

Symke DEZE zag ik te koop staan maar is wel een E zeg ik nu..

Oh, als ik niks geregeld krijg dan ga ik gewoon lekker fotograferen op ONCK :D

Ik heb gewerkt van 2:00-8:00 Eindelijk weer rust! Nu heerlijk vrij tot dinsdag! :D Ik hoop dat het weer wat bijtrekt dan kan ik lekker buiten rijden :D

Hebben jullie trouwens foto's van jullie in wedstrijd outfits? Ik vind een wit dekje echt not done op een witte denk ik namelijk :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 09:17

Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 09:22

Alweer zo'n mooie foto!!

Dit is onze dochter in haar wedstrijd outfit, al heeft ze hetzelfde dekje ook in wit en dat heeft ze ook weleens op, maar melody is nog grijs...
Afbeelding
Allemaal van cavallino marino, heeft ze zelf bij elkaargespaard en gekocht op malta (waar het minder dan de helft kost van wat ze er hier voor vragen!!!)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 09:50

Wauw prachtig Fading!

Leuke kleur Emmy!

Ik heb een blauwe Samshield of een zwarte Charles Owen met een wit dekje met veel blauwe details, mijn laarzen zijn bruin maar ik hoop snel weer zwarte te krijgen. Ik heb een donkerblauw jasje aan en zwart tuig.

Met springen heb ik een donkerblauw dekje en bruin tuig.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 10:11

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb nu wel een andere mooiere broek, die streep begon me vreselijk te ergeren. :+

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 10:33

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 10:41

Leuk verslag SM, precies hoe het bij ons ook zal gaan denk ik :j
En prachtige foto's erbij.

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 10:59

bedankt voor jullie reacties, kwam idd op site van Tieks, jullie hebben daar goede ervaringen mee? en iemand ervaring met horseteam urk? daar staan ook connies zie ik. Zelf hoopte ik een van fokker of particulier, gevoelsmatig beter dan handelaar maar misschien valt dat mee?
bij de fokkers zie ik trouwens geen E maat?

geweldige outfit trouwens dat roze!! moet je dat echt op Malta zelf kopen of lukt dat online ook?

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 11:06

Ik heb goede ervaring met Tieks :j Denk de meeste uit dit topic wel!

Echt supergaaf setje op Melody!!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 11:16

Hier ook goede ervaring. Een fokker hoopt eerder op een grote D. Deze kan nl in klasse 1 opgenomen worden. Een E niet. Tenzij de pony op het moment van voorbrengen nog tussen de 1.28-1.48 m is. :)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:09

Wij hebben goede ervaring met stal tieks. En een goede handelaar moet zijn naam goed houden en levert geen slechte pony's. Een particulier heeft daar geen last van en kan je dus flink bedonderen. Maar er zijn natuurlijk ook eerlijke particulieren en minder eerlijke handelaren, tja....volg je gevoel en ga gewoon eens kijken zou ik zeggen. Tieks heeft niet alles op zijn site staan, dus je kunt altijd bellen.

Online bestellen op malta kan helaas niet, ze mogen niet verzenden. Hier in nederland is het ook te koop hoor, maar dan moet je echt wachten op de uitverkoop of ruim 50,- voor een dekje willen betalen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:33

Als je bij Tieks koopt én je wil tzt naar de keuring: kijk dan wel of de pony in Ierland al is aangeboden voor inspectie/stamboekopname en zo ja, in welke klasse ze is opgenomen. Het liefst wil je een klasse 1 dier. Een klasse 2 dier is in principe ook stamboekwaardig, en de nakomelingen daarvan kunnen gewoon klasse 1 worden. Maar zo'n dier is dan of uit de maat gegroeid, of niet rastypisch genoeg.
Als het dier nog niet is aangeboden (zit dan automatisch nog in klasse 3), dan moet je het dier hier nog aanbieden voor stamboek opname. Je loopt dan het "risico" dat het geen klasse 1 dier is, maar een klasse 2. Als je fokken belangrijk vind, of graag wil scoren op de keuring, dan is dat wel iets om rekening mee te houden.
Is een dier al wel in Ierland aangeboden, en daar klasse 1 geworden, dan neemt het Nederlandse stamboek dat gewoon over..