Aaaaah Fading dan begrijp ik het ja, nog ff doorbikkelen tot oud en nieuw dan vroegahh wilde ik altijd bakker worden, weet niet waarom maar het leek me altijd zo leuk toen ik klein was .
Top dat de heks vooruit gaat, binnenkort weer foto's of filmpjes van de vooruitgang ??
Ik heb vandaag een buitenritje met driftkikker Lucky gemaakt . Was alleen en we kwamen best wat paarden tegen (daar wordt hij erg enthousiast van) en hij werd zo blij dat hij uiteindelijk zelfs naar een bus ging hinniken
We zien vast vandaag of morgen wel het eind resultaat van de shoot.
Ws volgend weekend weer alexandra. Dan hebben we weer les. Vandaag was ze iets minder bij de les. Stond een hindernisje en een stalgenootje was aan het spingen. Volgens mij wilde ze ook. Toch maar eens wat pootjes uitzetten om te kijken of er een enthousiaste ponyruiter in de buurt is die graag met haar wil springen. Dus bij deze voor de mensen uit de regio.....mocht je iemand weten?
Punz
Geplaatst: 27-12-15 20:28
Ben benieuwd naar de foto's van de fotoshoot! Het voorproefje ziet er veelbelovend uit !
Ik ken helaas geen springruitertjes SM, maar ik hou mijn ogen/ oren open. Verder verheug ik me nu alvast op de foto's van volgende week!
Hier zijn vandaag beide pony's gereden door Eline/ EK19. En het blíjft zo geweldig om naar te kijken hoe ze ze rijdt! Jou gaat helemaal lopen patseren, hij lijkt echt zo ongelofelijk veel plezier te hebben in het werk met Eline! Ik zou haast zweren dat hij het allemaal superstoer vind van zichzelf .
( ohhhh... Dat áchterbeen )
Daarna heeft Eline Punzel ook nog gereden:
Helaas was ze íets minder fotogeniek vandaag.. .Maar wat líep ze fijn!!! Zo werklustig maar tegelijk zo braaf en steeds sneller steeds meer ontspannen!! Ik heb haar daarna zelf ( onder strikte begeleiding van EK) lekker uitgestapt. Lang genoeg om te voelen dat ik nog heel wat te leren heb, wil ik haar in het rijden zo extreem fijn houden als ze nu is. Maar joh : wat verheug ik me daar op!!!
Morgen rijd Eline Jou weer, dinsdag ga ik zelf aan het oefenen en dan heb ik woensdag weer les van Eline. En ook daar kijk ik naar uit!!!!
Edit: Alexandra: hilarisch : hínneken naar een bús
Fijne plaatjes punz. Je hebt ze er bij die het gewoon heel tof vinden om hard te werken. Niks zo mooi als van het paardenspul kunnen genieten of het er nou op of naast is.
Vraagje voor degene die met een spoortje rijden? Welke gebruiken jullie en vooral hoe lang is de spoor? Mijn been komt nl. iets onder de buik uit en is heb eenvoudige 2 cm spoortjes. Als ik een keer wat wil corrigeren lijkt het wel alsof de hulp niet doorkomt. Gebruik nu vaak een zweepje, maar die zit me eigenlijk in de weg.
Alexandra_x
Geplaatst: 27-12-15 23:38
Ja Punz hij hinnikt dan ook vaak naar fietsers en wandelaars maar naar een bus heb ik ook nog niet eerder meegemaakt
Fijne plaatjes idd ook. Punz is wel echt een reus vergeleken bij Jou dan haha. Fijn om te zien zo dat ze vooruit gaan
Ik rijd niet zo vaak met sporen SM. Met Dark gebruik k deze altijd want die heeft een hele tere huid en met deze gaat het altijd goed. Ik geloof dat ze 30 mm zijn maar ik weet t niet zeker want k heb ze al heel lang ze zijn van Sprenger
Verder hebben we dan ook nog 'normale' stompe ook van 30mm geloof ik. Mijn benen komen niet onder de buik uit haha dus dit werkt bij mij prima.
Maar ze heeft duidelijk meer diepte en massa, dus ze toont inderdaad véél groter ( en dan te bedenken dat ik haar nog steeds aanduidt met "de kleine" )
SM misschien kun je een keer zwanenhals sporen proberen? Die zijn er speciaal voor wanneer je wat onder de buik uitkomt.
Gister onze dochter weer met Melody gesprongen en alweer een foutloos rondje! Ook voor t eerst progressief gereden om wat te oefenen met wenden e.d en daar een balkje op de tweede hindernis. Zo trots op dit team!
Superresultaat emmy!!!! Snel weer beeldmateriaal hoor.
Marrit13
Geplaatst: 28-12-15 14:21
*ik lees nog steeds mee * Gaat heel goed hier, het rijden gaat heel fijn, nu de knopjes verfijnen! Gister kon ik hele stukken doorzitten. Nu hij wat sterker wordt wil ik straks de galop ook weer meepakken
schirocco24
Geplaatst: 28-12-15 15:00
Ik ben weer terug van vakantie.
Erug leuk gehad afgelopen week, met echt prachtig weer. Ik ben wel heel blij om mijn hondje en paardje weer te zien .
Leuke foto's komen er weer voorbij, vooral jou jou gaat mooi lopen zeg!! Over sporen gesproken (ik rij zonder, rosie is voorwaarts zat). Maar een vriendin van mij die is ontzettend lang en zij rijdt haar paard met een zwanenhals spoor, zodat de spoor niet onder de buik zit. even een foto erbij
Tof marrit. moet jouw mannetje niet weer een nodig met de stoeien?
Oh heerlijk schirrocco effies weg met de feestdagen. Thanks voor de tip.
Je moet een filmpje idd eerst uploaden.
Change3x
Geplaatst: 28-12-15 19:08
SM : Misschien een berichte op fb plaatsen? Zijn genoeg jonge kinderen die dolgraag met je pony willen springen. Ik rij thuis zonder sporen of met korte knopjes, op concours rijd ik met hamer sporen en op de les met botte gladde wieltjes. Allemaal aan te raden, ook voor lange benen.
Punz : Heerlijke rijfoto's weer! Volgende keer weer foto's van jijzelf met je knapperds. Enneuh, leuk dekje heeft Punzel, die heb ik heel toevallig ook.
Emmy : Ben benieuwd naar het filmpje! Idd eerst op YT zetten en daarna kun je hier het linkje plaatsen.
Hebben jullie je al ingeschreven voor de Connemara Competitie van het ONCK? Ik heb het net gedaan.
Alexandra_x
Geplaatst: 28-12-15 19:32
Ik ben gepensioneerd wedstrijdruiter maar misschien is het wel leuk voor zusje
Jeetje Punz 4cm is niet veel lijkt idd veel meer!!
Top emmy gefeliciteerd
Punz
Geplaatst: 28-12-15 19:40
Vandaag nog even EK op Jou, morgen en overmorgen ( les van Eline!) zelf weer
Jou liep weer fijn vandaag! Heb zelf heerlijk in het zonnetje, met Elines hond op schoot, lekker zitten kijken :
Daarvoor trouwens met Punzel aan de wandel geweest! Weidegenoot Marissa met vriendin lekker in stap rijdend voorop, en ik zelf met aan mijn ene kant collie Sandy en aan de andere kant Punzel er wandelend achteraan. Punzel heeft haar Rapunzel-ogen uitgekeken en vond het super interessant allemaal! Uiteindelijk hebben we zo'n vijf km gewandeld, met achter een heg rennende en blaffende honden, schapen, het geluid ve elektrische zaag. Stoere Punzel onderging het allemaal superbraaf! Uiteindelijk bleek het engste stuk een eat smaller bospad, wat een wat ingesloten gevoel gaf en er zo nu en dan takjes langs haar lijf gingen . Ook hier bleef ze braaf hoor, maar dit vond ze wel spannend. Wat foto's vd wandeling:
Kortom: ik ben super aan het genieten van mijn vrije dagen !
Marrit13
Geplaatst: 28-12-15 19:44
Omdat SM z'o doordramt Heb nog foto's van tijdje terug, toen we net op deze stal stonden. gewoon beetje rondtouren:
Onbeperkt en ongestraft klungelen
Typische Lloyd blik, die het even in zich op moet nemen als puppy
Lloyd zijn actief-knopje aanzetten (en wat gaan we hard.. ) maar de beentjes komen omhoog, daar gaat het even om.
Heel dapper van Punzel. Wil je niet een keer met heksje wandelen.
Heb me niet ingeschreven Elysa. Eerst uberhaupt gaan starten en ik verwacht er de eerste keren niet zo veel van. Met de juf wel doelen opgesteld om toch een debuutje te kunnen maken.
Goede tip van FB. Ware het niet dat ik geen FB meer heb.
Wat een leuke foto's komen er weer voorbij. Vandaag voor het eerst gelongeerd en een stukje over de weg lopen. Wat is het toch leuk als je paardje geniet. Ik had nog een filmpje maar ik heb geen idee hoe ik die hier plaats en ik ben nogal fanatiek met mijn stem haha.
Vind het bitje zo verkeerd nog niet hoor.....en filmpjes (met en zonder stem) altijd goed. (dramt vrolijk verder ) Superschattig ponyhoofd heeftie.
Heb nog niks gepland staan Marrit. Heb nog even met het idee gespeeld om half januari te starten, maar wil echt een paar dingetjes net wat verder hebben. Al hoeft dat van juf J. niet. Het zou dan echt starten voor de ervaring zijn. En dat net zo lang doen tot er aan te rijden is. Zodra dat lukt doelen gaan stellen in wat je wilt bereiken. Als het zo ver is zal ik toch wel mijn bekkie niet kunnen houden. Zie dat maar als een open uitnodiging.
gebokt
Geplaatst: 28-12-15 21:06
Ja hij is wat eenkenniger dan bij de vorige eigenaar maar hij voelt zich erg stoer als hij werken mag of buiten loopt. Ik geniet zo dat hij dat heerlijk vind.
Punz
Geplaatst: 28-12-15 21:16
Gebokt: Het ONCK is het Open Nederlands Connemara Kampioenschap ( dat is de officiële benaming. Officieus is het gewoon de gezelligste en meest relaxte wedstrijd van Nederland )
Het is een spring en/of dressuur wedstrijd waar elke Connemara combinatie ( met en zonder startkaart/ jong en oud) aan mee kan doen, enige voorwaarde is dat je een pony hebt met aantoonbaar minimaal 25% Connemarabloed.
Als je lid bent het stamboek volgt een uitnodiging voor het ONCK vanzelf, maar niet stamboekleden kunnen via de facebook pagina van het stamboek én de eigen ONCK pagina op de hoogte blijven.
De absoluut te reserveren datum is voor het komende ONCK 4 juni 2016
Om een beeld te geven:
Edit: Tribunals: jouw pony doet mee aan het demo team, en als ik het goed gezien heb komt hij ook tijdens de prijsuitreiking voorbij scheuren! ( je ziet hier overigens ook nog een paar bokkers in aktie... )
Edit Marrit: geweldige foto's en wat een heerlijke omgeving zo te zien!
Punz
Geplaatst: 28-12-15 21:26
Mbt plaatsen van filmpjes: Filmpje uploaden naar bv youtube en dan de link hier plaatsen tussen
[ video ] [/video ]
( en dan zonder alle spaties, die heb ik er in gezet omdat hij anders een foutmelding geeft.
Laatst bijgewerkt door Punz op 28-12-15 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt