Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
rommulus schreef:hmm het donkere en lichte in zon lijkt me sterk hij word niet bruin in het grijze ???
dus het is een roan sabino ?????
btw in mijn profiel staan meer foto's zijn blauwe oog is ook een foutje van natuur die zit aan de verkeerde kant (de donkere) en de bruine aan de witte
en hoe komt het dat het hoofd ook mee kleurt is dat het sabine gen ???
Citaat:en hoe komt het dat het hoofd ook mee kleurt is dat het sabine gen
Ziron schreef:Peterina schreef:Er zal wel een 'uit-kruising' ergens in haar pedigree zitten ... wat niet erg is wat Tinkers zijn toch een mengelmoes van verschillende rassen en pas de laatste 2 decenia is er 'gericht' mee gefokt om een standard te krijgen. Waarschijnlijk komt de kleur van die 'uit-kruising' ... wel heel apart en idd zeldzaam kleur bij een Tinker.
Trouwens ... zij 'bezit' ook de bonte gene sabino en (aangezien het wit boven op het staart) ook rabicano.
ja dat zou idd kunnen wat is trouwens rabicano?
BaronGhost schreef:Hierbij fotos van mijn 2 cremello hengsten.
.....
De eerste is een 3 1/2 jarige ingescheven bij het Royal Palomino Stamboek. Zijn naam is Tarpans Ghost.
De tweede is Baron afkomstig uit Tjeschie van het zeldzame ras Equus kinsky. Naast hem staan zijn 2 nakomelingen. De ene is valk en de ander amber champange.
rommulus schreef:oke dus als ik het goed begrijp heb ik een blue roan, schimmel, sabino tinker ????
die hoe dan ook uiteindelijk wit zal zijn ???
BaronGhost schreef:De eerste is een 3 1/2 jarige ingescheven bij het Royal Palomino Stamboek. Zijn naam is Tarpans Ghost.
De tweede is Baron afkomstig uit Tjeschie van het zeldzame ras Equus kinsky. Naast hem staan zijn 2 nakomelingen. De ene is valk en de ander amber champange.
rommulus schreef:bont mist nog
tja op papier staat blue roan bont
de een zegt schimmel bont
ik weet het niet ik vind het jammer dat je het niet zo even kan gaan laten testen of wat dan ook ik ben wel benieuwd of hij uiteindelijk wit word.
hij is niet normaal dat weet ik wel
BaronGhost schreef:Tarpan zal volgend jaar naar de keuring gaan. Welke dat precies wordt zijn we nog niet helemaal uit.
Zijn nieuwe eigenaar ben ik sinds een week.
Groetjes Christie
BaronGhost schreef:Het hengst veulen links van Baron (cremello hengst) is hoogst waarschijnlijk champange amber. De moeder is een taffy kleurig vos. Dat is donker vos kleurig (chocolade kleur) met lichte manen. Ze zeggen dat champage kleurige met mos groene ogen geboren worden. Babaron het veulen had de eerst week van zijn leven mos groene ogen dus denk zelf dat hij amber champage is. Moet wel zeggen dat het nu net een toverbal is hij veranderd constand nog van kleur.
Li_lee_yang schreef:op hedel stond een paard, en die had geloof ik wel 8 verschillende kleuren. het zag er niet uitmaar was wel appart