Nieuwe taxatietopic kwpn (oude is vol) [MAX 2 foto's]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie16

Re: Nieuwe taxatietopic kwpn {oude is vol}

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:24

ja maar het taxeren hier wordt sowieso lager gedaan..je bekijkt nu ook een paard op foto's en niet in het echt, dat is al een heel verschil!
en ik zeg altijd maar, het is maar wat een gek dr voor geeft.. je weet het soms toch nooit!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:25

haha ja dat is zeker zo Haha! ieder zn eigen waarde Knipoog

Frederika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:26

ja inderdaad als ik haar laat lopen is er niks aan de hand. enne nathalie ik schate haar op 13000-17000 maar zoals ik zei geen idee wat betreft hogere prijsklasse. maar je hebt helemaal gelijk mijn paardje heeft in de sport nog niet veel gedaan, ze heeft gelukkig de capaciteiten wel. en dan te bedenken dat ik haar heb gekocht voor 10.000 gulden en dat vond ik toen al veel geld.

Frederika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:27

ik had inderdaad wat meer foto's neer kunnen zetten maar deze vond ik de "mooiste" hihihihi

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:28

njah eigenlijk zouden ze ook een filmpje hierop moeten zetten ,dan zie je veel meer de bewegingen van een paard, nu wordt dr veel meer naar het uiterlijk van het paard gekeken

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:31

jah dat is het ook zeker, mijn paardje kwam als veulentje ook in totaal uit op E 10.000 dat vind ik ook al een heel bedrag!
maar daarom zeg ik, het is moeilijk om naar een foto te kijken en het zo te moeten bepalen..
ik vind het bij paarden ook moeilijk, de waarde van pony's vind ik veel makkelijker te schatten!

Frederika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:38

ja das waar, ik verkocht mijn c pony na 2,5 jaar hij bleef te klein had een grote D moeten worden voor een heel reëel bedrag als ik dan naar de paarden kijk jeetje. maar het is wel grappig hoe mensen het zien en wat ze denken dat het paard zou moeten opbrengen. het blijft moeilijk

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:41

jah indd.. ik dacht eers zelf ook dat mijn paardje rond de 15000 zat..maar toen zei iemand anders tegee mij nee joh is veel meer waard, maar dat komt omdat dat voor een ZZ d-pony ongeveer het bedrag nog wel was Tong uitsteken

Frederika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:51

ja hihihihihi zelf heb je vaak ook geen idee, die Cpony is toen weggegaan voor 800,- als 3jarige, en me arabiertjemix is 500 voor betaald maar dat kwam omdat het een bekende is, anders had ie 2500 op moeten brengen

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:53

nou voor die pony's kon je wel meer krijgen hoor!!
nou ik ga ff naar me paardje, die moet er natuurlijk ook ff uit Knipoog

Frederika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:56

gelijk heb je, ik ga vanavond

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:00

nou ik vind het aardig koud, dus ik ga me goed inpakken..dan gaat het nog goed komen, zo koud op de scooter Verdrietig nouja veel plzier dan vanaaf haha

Hoipiepeloii

vera23 schreef:
haha ja dat is zeker zo Haha! ieder zn eigen waarde Knipoog

Precies. Is ook moeilijk in te schatten zo, hoor.
Sjaak wordt nu op zo'n 15/20.000 gezet. Terwijl ik er bijna wel vanuit kan gaan dattie voor 25/30.000 weg zal gaan Knipoog . Die boden hebben we al gehad.

Hoipiepeloii

Frederika schreef:
gelijk heb je, ik ga vanavond

Ik ga ook vanavond... Brrr... tis nu al koud

Frederika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:02

hahahaha en ik heb geen binnenbak jekkie, maar goed als je eenmaal bezig bent krijg je het vanzelf warm

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:03

ben vanmorgen even geweest...was echt super lekker weer met het zonnetje was het gewoon warm Haha!

Vanavond ga ik ook weer nu eerst nog even arbeiten Verdrietig

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:03

Tja, sommige mensen die voor de lol taxeren kunnen anderen kwetsen. (kwetsen is een groot woord.) Maar als je niets ziet in een paard, zul je automatisch een paard lager taxeren dan dat het paard echt waard is.

Kijk, in de paardenwereld hoor je weleens bedragen of advertenties met bedragen dat je denkt: Nog in geen 50.000 jaar.
Maar voor mensen die iets zien in zo een paard, hebben het er misschien wel 3 dubbel voor over.

En luister, ik vind het wel erg onproffessioneel als hier een paard van 6 jaar die M2 loopt op 5000 euro word getaxeerd.
Of ik heb nog wel meer bedragen gezien waar als ik dat paard zou taxeren nog wel 10.000 bovenop had gegooit.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:08

Neem nou een taxatie van Verola: 4500 tot 5000 euro.
Balachelijk. (Ik val degene die het heeft geplaatst niet aan, maar in het algemeen.)
Ik snap wel dat als je het paard niks vind, je automatisch niet hoog zou taxeren. Maar zoek eens zo een paard van 4 jaar met een leuke bouw, een mooie hoogte, en een goede kleur als Verola voor 4500/5000 euro? Succes!
Je moet kijken wat zo een paard waard is op de feiten. En volgens mij ligt dat tussen de 10.000 en de 15.000 euro.
En daarom kun je met 'voor de lol taxeren' best mensen kwetsen of teleurstellen.

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:34

Angeliek schreef:
Balachelijk. (Ik val degene die het heeft geplaatst niet aan, maar in het algemeen.)
Ik snap wel dat als je het paard niks vind, je automatisch niet hoog zou taxeren. Maar zoek eens zo een paard van 4 jaar met een leuke bouw, een mooie hoogte, en een goede kleur als Verola voor 4500/5000 euro? Succes!
Je moet kijken wat zo een paard waard is op de feiten. En volgens mij ligt dat tussen de 10.000 en de 15.000 euro.
En daarom kun je met 'voor de lol taxeren' best mensen kwetsen of teleurstellen.

Amen..!! Ja

[edit:] zou jij misschien nog een poging kunnen wagen aan een taxatie van mijn justarman.?! Bloos (blz.24)
Laatst bijgewerkt door NoTrouble op 18-12-06 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Frederika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:36

volgens mij is deze topic ook voor de lol, ik denk dat er maar weinig bokkers echt verstand hebben van taxeren, ik zit er ook bijna altijd naast. ik denk niet dat veel mensen dit serieus nemen.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:40

Angeliek schreef:

Ben ik het helemaal mee eens.

Frederika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:54

verola vond ik ook wel rond de 10000 waard ja

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:17

Hihi! * is nog steeds heeeel trots op haar merrie Haha! *
Ik vind verola dat ook wel waard (en niet omdat ik nu de eigenaar ben Tong uitsteken ) Maar ik denk dat verola voor dat geld ook goed verkoop baar zou zijn. En de taxaties rond de 5000-6000 tja, ga ze maar eens zoeken op die leeftijd, op dat niveau voor dat geld.. Weinig zullen er zijn hoor.. érg weinig.. Maar goed, ook voor die lage taxaties geld natuurlijk het is maar wat een gek er voor denkt te kunnen geven Knipoog want dat is in dit geval niet 5000-6000 euro, want daarvoor gaat ze dus ábsoluuuuut niet! (ze gaat zowiezo niet, maar daarvoor al helemaal niet.. )
Dus;
@ Angeliek, Frederika en Sjaantje; Thanx!

(trouwens, ik schat shakespeare ook wel zoo rond de 25.000 )

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:28

Volgens mij ben ik de enige die het hier niet mee eens is... Ik vind dat hier echt belachelijk hoge bedragen worden genoemd.. maar dat is dan mijn mening.. Iedereen vind volgens mij dat er te laag getaxeerd wordt, dan zal dat wel zo zijn.. Maar over het algemeen denk ik niet dat ieder paard voor 10.000 tot 15.000 vekocht zal worden (het gemiddelde bedrag wat er genoemd wordt..) naja, ik hou me er verder maar buiten..

(ik heb dan een andere kijk op een perfect sportpaard Bloos )

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 19:40

Casca schreef:
Volgens mij ben ik de enige die het hier niet mee eens is... Ik vind dat hier echt belachelijk hoge bedragen worden genoemd.. maar dat is dan mijn mening.. Iedereen vind volgens mij dat er te laag getaxeerd wordt, dan zal dat wel zo zijn.. Maar over het algemeen denk ik niet dat ieder paard voor 10.000 tot 15.000 vekocht zal worden (het gemiddelde bedrag wat er genoemd wordt..) naja, ik hou me er verder maar buiten..

(ik heb dan een andere kijk op een perfect sportpaard Bloos )

Hier sluit ik me volledig bij aan (heb ik paar pagina's terug ook al gezegd)...
Voor een echte topper word absoluut geld neergeteld, daar ben ik van overtuigd...maar IMO behoren daar echt maar weinig paarden bij (wat ook nog eens moeilijk te beoordelen is met alleen een foto Knipoog )
Ga voor de gein voor die bedragen eens kijken wat voor paarden je ermee kan kopen...dan krijg je een vrij hoog kwijlgehalte waar de meeste van onze paarden echt niet aan voldoen Tong uitsteken