Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
hopelijk blijft het ook zo en krijgt hij en jullie natuurlijk niet het last hebben van hengst zijn.
) . Dan maak ik grote rondjes met hem om te leren dat hij niet naar z'n stal moet 'vliegen'. Want indien rechtdoor kan ik deze man niet tegenhouden... Heb jij nog tips hoe je zo'n fors paard tegenhoudt? Lukt het jou enkel door hem met je stem te corrigeren?
4 Vind ik een mooi tussen weg om het rustig op te pakken en een paar x per week lekker naar buiten te gaan!
Dat had je gezegd een keer dat bitloos jou helaas niet gelukt is, jammer! Maar gelukkig heb je het zo op kunnen lossen en wil dit prima voor jullie beide, en is het zo een stuk veiliger! Ook mooi dat het met grondwerk een stuk beter is geworden. Het zijn natuurlijk ook wel tanken als ze eenmaal opgang zijn en komen dus ook wat minder snel weer terug, haha. Jaa ik hoop ook dat het met Ulano gaat lukken, ga er wel alles aan doen om dat voor elkaar te krijgen
Eeen meid/vriendin bij ons op stal rijdt ook bitloos met haar kruising belgxkwpn-er en is pas beleerd op haar 5e a 6e jaar, en dit gaat buiten en in de bak ook erg goed!
?) Is natuurlijk altijd beter voor de rug van het paard maar hier kom je zonder er niet eens op haha!
Wat meten jouw eigenlijk merries?
Zou toch echt heeul gaaf zijn!
(zijn ze wel iets wat te groot voor) hij heeft dus wel afwisseling en beweging nodig, maar dat vind ik ook wel weer leuk aan deze trekpaarden zeker geen saaie en luie paarden.

Hierbij een aantal foto's die ik afgelopen vrijdagavond gemaakt heb!
Maar een beetje kunstig gedaan aangezien ze het gras en stilstaan deze avond iets belangrijker vonden

. Van de stal tot op het erf gaat alles nog redelijk goed, eenmaal de weides in zicht gaat hij er helemaal voor! Schudden met z'n hoofd en proberen te draven, dus wederom met veel sleurwerk en kloppend hart krijg ik hem veilig op zijn weide. Is 1 keer echt heftig geweest (een hengstige merrie was nog maar 2 meter van hem verwijderd, en ze nodigde hem echt uit) , en toen heb ik hem 3 dagen op de weide gelaten om effe te bekomen en een 'strategie' uit te werken...