Riraito, nee, ze zijn niet beschermd in die zin van het woord. Het is niet verboden ze naar de slacht te brengen alleen omdat ze zeldzaam zijn. De kozakkencultuur verdwijnt en daarmee de paarden ook. Het is een stukje erfgoed dat verdwijnt, jammer genoeg. Uiteraard zal de Don daarmee niet direct uitsterven, maar het is een aanzienlijk aandeel van de gehele Russische populatie en uiteraard erg zonde om gezonde, zeldzame dieren naar de slacht te brengen.
Klopt, kiekje, dat de merrie eerder te koop stond voor een heel ander bedrag. De reden van verkoop is geloof ik studie van de dochter, waardoor het paard voor een heel groot deel staat te niksen. Zonde van een leuke, gezonde merrie.
Jasz, is de AT merrie die ik linkte niks voor jou? Lief, veelzijdig dier en een koopje voor AT begrippen. Ik weet niet of je nog steeds rondkijkt voor een nieuw vriend(innet)je?
Rosalba: vooroordelen bestaan nu eenmaal, maar idd ieder zijn smaak. Zou leuk zijn als mensen elkaar (en hun paarden) in die zin in de waarde konden laten, toch?