Zijn hier nog Connemara fans?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Brittneyx

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 23:06

momenteel rij ik enkel jumping gericht maar ik ga niet meer op jumping
picasso hebben wij gekocht toen hij nog niet geboren was
hij is dus al heel zijn leven bij ons

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:48

Ik spring hier ook eventjes binnen. Sinds augustus 2011 ben ik de (erg) trotse eigenaar van Mammys Boy. Mammys Boy (MamBo voor de vrienden) is geboren in 2007 en komt rechtstreeks vanuit Ierland. Hij werd geïmporteerd door een verkoper van sportpony's uit België en via mijn nicht kreeg ik hem een week op proef aangeboden. (Vandaar de typisch Ierse naam dus)
Ik was op slag verkocht en verliefd en was vrij snel zeker van mijn stuk: laten keuren en kopen die handel! :)
Enkele dagen later werd hij gebracht en sindsdien zijn we aan het trainen en werken.
Mammys Boy (Moy Johnnys Pride x Seafield Pookhaun) is een ruintje van 1m51. Ik rijd hem vooral dressuurmatig. Het is de bedoeling om wat dressuurwedstrijden te starten bij de lrv en zo nu en dan eens een jumping te rijden (meer omdat hij het leuk vindt en ik het wel belangrijk vind dat hij all round ok is ;) ). Misschien heb ik in een verre toekomst wel wat stiekeme eventingambities ;)

Enkele foto's:
Ons eerste ritje ooit samen, nog zoeken :')
Afbeelding

Bij thuiskomst:
Afbeelding

Training een tweetal weken geleden
Afbeelding
Afbeelding

We hebben nog ongelofelijk veel te leren, hebben al ongelofelijk veel geleerd samen en hebben al enorm veel plezier gehad samen.
Hij is ongelofelijk lief, braaf en <3

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:53

Leuk, weer een connemara hier! En nog een leukerd ook!

Heb je ook al kennis gemaakt met het Nederlandse connemaraforum?
( Forum is iets actiever dan het topic hier vrees ik...)

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:57

Dankje Riagr!

Nog nooit van gehoord ;) zal eens moeten googelen ;)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:27

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:33

Dank je Bar.. .wist niet of het hier zo open mocht ( bokt-regel technisch gezien), had daarom de link naar het forum via pb gedaan. Had aan de facebookpagina niet gedacht. Super dat je dit hier ook neer zet.
Heb overigens ook al even reclame gemaakt voor het ONCK.. ( mogen Belgische connemara's toch ook gewoon aan mee doen, of niet.??)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:13

Jazeker dat Belgische connemara's ook mee mogen doen!

En of ik de link neer maag zetten? Ik zou niet weten waarom niet... :o

Ellis_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:15

Leuk vind het egt super mooie paardjes <3

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:17

Dankje voor de link hier en via pb, ga me dan eens registreren :)

edit: Op dit moment is Mammys Boy zelfs niet geregistreerd in het Belgische Stamboek, hij heeft gewoon zijn origineel boekje van de Connemara pony breeders society Ireland.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:23

Ook dan mag je meedoen aan het ONCK!! Buitenlandse deelnemers zijn van harte welkom zolang de pony maar minimaal 25% Connemarabloed heeft. Maakt niet uit waar de pony geregistreerd is.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:45

Bar: op naar de 100 inschrijvingen!!

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:45

Leuk, Mambo is voor de volle 100% Connie hoor, ik ga voor niets minder dan 'the real stuff' ;)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:51

Pas maar op. Als je eenmaal een connemara hebt, wil je volgens mij nooit meer anders. Ik ben in ieder geval helemaal verkocht. Wát een heerlijk ras is het.
In mijn profiel foto's van mijn 2 connemara's... en hieronder nog een redelijk recente van mijn nu jaarling ( in mijn profiel nog als veulen te zien:

Rory Rapunzel:
Afbeelding

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:01

Ja, dat heb ik al gemerkt :) Mijn vader is ook enorm fan van het karakter van de Connemara en vroeg me onlangs: als je hem verkoopt ooit, krijg ik dan de eerste kans? :')

Mijn nicht is ook een Connemara-fan. Heeft tijdje goedgekeurde dekhengst gehad, maar vorig jaar een bod gehad dat niet te weigeren was. Ze heeft een oa een Connie fokmerrie lopen, een driejaarse zwarte merrie en heeft nu sinds kort een vierjaarse ruin gekocht. Die is ze nu aan het doorrijden...

Het enige nadeel: zijn dikke vacht in de winter, met moeilijkheden om hem droog te krijgen enzo na het rijden (heb geen solarium ofzo). Vrijdag wordt hij geschoren dus.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:15

:) bereid je dan maar vast voor op een tintelfrisse pony!

Jou-Jou heeft ook een behoorlijke vacht, maar ik durf toch niet te scheren. Jou gaat ook s winters gewoon van sochtends 8 tot s avonds ci 10 uur buiten, ben bang dat scheren dan toch niet zo goed is voor hem. Hij heeft overigens wel gewoon een deken op, in een poging de vacht explosie een beetje tegen te gaan.

Als hij erg gezweet heeft doe ik hem lekker een zweetdeken op ( met hals) en wissel deze dan na een uurtje/anderhalf uur ( dan is hij droog) met zijn gewone deken.

En welke hengst is van je nicht geweest dan? Ben nu wel heel benieuwd!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:31

Easter wordt ook geschoren maar hij wordt er gelukkig niets frisser.van. en hij staat ook de hele dag buiten.
Zelfs Koss, die veel sensibeler is, werd niet anders van scheren.

En 100 deelnemers zou echt super zijn!
Laatst bijgewerkt door Bar op 28-10-12 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:34

Pattys Belle Epoche, heeft ze destijds in NL gekocht denk ik. Als 3jarig en niet zadelmak jonkie! Ondertussen rijdt daar een jong meisje springwedstrijden mee.

Goh, Mambo is van nature erg rustig, dus ik voorzie niet al te veel problemen met scheren en fris zijn. Mambo komt ook dagelijks buiten, maar met voldoende dekens met hals moet het wel te doen zijn . Anders heb ik een verkouden pony omdat het uuuuuuuuren duurt om hem droog te krijgen (en dan nog :') ). Is een beetje voor en tegens tegen elkaar afwegen, want een winter lang niet goed doortrainen wil en kan ik niet ;)
Zijn beentjes en hoofd worden overigens niet geschoren...

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:36

Oh die heb Ik als 3 jarige nog wel op de hengstenkeuring gezien geloof Ik.

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:42

Amai Rory Rapunzel is wel enorm knap he zeg!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:57

:D Dank je voor het compliment!!
Ben zelf natuurlijk ook érg weg van haar!!

En Patty's Belle Epoche komt dan van dezelfde fokker als Jou-Jou. Heb zijn afstamming er op nagekeken: Hij is zelfs familie van Jou-Jou en Punzel!

En Bar: je moet me maar eens bij praten over hoe jullie dat deken-technisch doen... Als ik ooit met Jou-Jou ga starten zal ik wel niet ontkomen aan het scheren.. ( huidige planning: startkaart over - 10kg ( bij de ruiter.... :+ )

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:01

Haha, is goed!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 22:27

Starten kan ook heel goed zonder scheren hoor Ria :+ . Even een noot van een niet-scheer-fan ;) .

Saariewaarie: leuk dat je ook aan de Connemara bent! Heerlijke dieren!! Het zou super zijn als er weer Belgische deelnemers mee zouden doen bij het ONCK!
En als je een keer aan het crossen wil ruiken: we organiseren regelmatig crosstrainingen in de buurt van Nijmegen. Wie weet woon je niet te ver weg?

Leuk dat het goed gaat met Pattys Belle Epoche. Hij was overigens niet bij het Connemara stamboek goedgekeurd, maar bij een ander stamboek (ik weet niet welk).

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:48

Leliaardje: Eerst was hij idd enkel bij ander stamboek goedgekeurd, nadien ook voor het Belgisch connemara-stamboek (als je het volledige verhaal wil weten, moet je het maar eens via een pb'tje vragen ofzo, ga dat niet op internet gooien ;) )

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:50

Ik vind scheren een beetje een noodzakelijk kwaad. Maar ik kan echt geen uren op stal blijven hangen tot pony droog is (dat is het voordeel als je de beesten thuis hebt, dan kun je gewoon later nog dekens wisselen) en ik vind het ook wel zwaar voor een pony om met dikke wintervacht in de sport te lopen.

Koss kreeg nooit zo'n dikke vacht behalve afgelopen winter toen het echt koud werd, dus toen toch maar geschoren en Easter krijgt in augustus al wintervacht, dat is echt geen doen.

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:56

Ja, hier zal het ook noodzakelijk kwaad worden. Paarden staan ook niet aan huis, wel dicht bij huis, maar met 1 keer zweetdeken wisselen kom ik er nog niet om hem droog te krijgen... :')