@ diana_mabel: Ik kan het ook gewoon niet over mijn hart verkrijgen, we hebben vandaag een aanbod voor een goedkopere stalling gekregen. Dat zou ons meer als de helft aan kosten schelen, mijn vriend en ik proberen alles op alles te zetten om hem bij ons te houden. Het is zo'n lieverd en het ergste lijkt me als je er dan weer bovenop komt dat je hem dan niet meer hebt.
Hij staat dus met hele zware twijfels te koop, alleen voor een heel goed huis waar hij oud mag worden en zodra ik een mogelijk zie dat hij kan blijven dan blijft hij.
Jenkins
Geplaatst: 17-11-11 22:48
Naam: Silvester Leeftijd: 4 Schofthoogte: 1.18 Verkeersmak en bomproof
Silvester is een alles-in-1 pony. Hij is braaf maar heeft wel een duidelijke hand nodig. Als je duidelijk tegen hem bent is het een softy en doet hij alles voor je. Silvester loopt voor de kar, we maken geregeld buitenritten. Alleen inspannen en wegrijden is geen probleem. Hij kent strand en onze langste rit was 25 km en 4 uur. Laatst naar het strand geweest, dat was 3 uur rijden. Ook in de bak loopt hij netjes, mag soms wat actiever. Rijd gemakkelijk aan de teugel. Ook heeft Silvester 2 bijrijdstertjes, de een rijd dressuur en de ander springt. Silvester kent ook het grondwerk/parelli en verschillende kunstjes!
Heb al een paar onderlinge menwedstrijden gereden en op vreemd terrein is Sil super braaf en gefocust. Van de zomer zijn we 2 weken op vakantie geweest in Drenthe en daar lekker rondgereden!
dat krijkt het taxatie geld een beetje op ik denk zo''n 500 euro. omdat de vader wel een goede hengst is maart weet je zeker da dit ook een goed paard is?
Posh
Geplaatst: 15-12-11 14:08
Silvester: Leuke pony, klein maatje, leuk karakter: €1.700 Santoro: Mooi paard, kent nog niet veel: € 3.000 Chardon: Ziet er mooi uit, potentie om verder te komen: € 4.000
Dan mijn pony (die overigens te koop staat)
Een Welsh Cob kruising van bijna 6 jaar. 1.50 m Merrie
Deze pony komt uit Ierland waar ze als 3 jarige even als slipjachtpony is gebruikt. Toen ze bijna 4 was kwam ze bij mij. Ze is trailermak, superbraaf op onbekend terrein en verkeersmak. Buiten wel fanatiek maar zal er niet vandoor gaan of rare sprongen maken.
Ze heeft aanleg voor het springen, springt los 1.20. Onder de man springt ze heel soepel en trekt op de sprong aan. Is makkelijk op je zit terug te rijden. Is met kinderen heel voorzichtig, zowel met poetsen als tijdens het rijden.
Emotioneel is deze pony 'beschadigd', ze is heel voorzichtig naar onbekenden. Als je haar verkeerd behandeld sluit ze zich voor je af en moet je opnieuw beginnen. Ze wil met respect behandeld worden, boos worden op haar snapt ze niet.
Een pony met een gebruiksaanwijzing, maar als je haar vertrouwen gewonnen hebt heb je er een vriendin bij.
ChefsSpecial
Geplaatst: 04-01-12 12:34
Heb je ook foto's sugarshoot? Is i.v.m. taxeren toch nét makkelijker
Zonder foto's en i.v.m. haar karakter zou ik haar zo rond de 1400-1500 schatten (haar springaanleg en verkeersmak/trailermak werkt dan weer in haar voordeel)
Silvester: Ook zo rond de 1400,-. Jammer dat hij aan de kleine kant is, hij oogt op de 2e foto veel groter vind ik!
Nu mijn dame, Naïra Geboortedatum 11-05-2007 wat haar dus nu 4,5 jaartjes jong maakt. Schofthoogte c.a. 1.55-1.58 moeder : Laydie (afstamming onbekend, waarschijnlijk een arabier of draverachtig paardje) vader: Apache Du Beuv Limont (GGK AWS) een verre nakomeling uit de moederlijn van Samber (Tina D) Western beleerd sinds januari 2011. Een vrij explosief paard maar onder het zadel is ze braaf, kan wel erg voorwaarts zijn maar ze zal niet bokken of steigeren. Buiten in stap en draf braaf, in galop wil ze uit joligheid nog wel eens bokken. Aan de hand is ze netjes opgevoed. Naïra is een paard die een duidelijke en consequente leider nodig heeft, en dat is waar bij ons nog wel eens wrijving ontstaat. Ik ben niet (altijd) dominant (genoeg) en omdat zij vrij onzeker is, wil ze nog wel eens proberen over je heen te lopen. Verder is het een goudeerlijke merrie, what you see is what you get. Op het moment dat je haar stal inkomt, kun je meteen zien hoe haar pet staat.
naira 3500-4000 vind ik een mooie prijs.maar ik kijk naar een paard dat me aanspreekt en absoluut niet naar poapieren.ik vind haar prachtig,ze is bont en ook nog een merrie helemaal mijn ding,ook heeft ze karakter en temprament dat spreekt me ook aan.
ChefsSpecial
Geplaatst: 04-01-12 13:00
Haha nou karakter en temperament heeft ze inderdaad.... Kan haar af en toe wel achter het behang plakken maar kan toch ook weer niet zonder haar...
Sorry, nu weer ontopic
opisop_shop
Geplaatst: 05-01-12 11:20
Sylvester: mooie pony maar wel erg klein, wel mooi veelzijdig. Ik zou er zelf niet meer voor betalen dan E1500. Naira: Mooi dier! Stokmaat wel fijn zolang ze niet tot klein paard uitgroeit, kort onder het zadel en iets pittig, dus (nog) niet voor beginners. Ik weet niet of het western-deel de prijs juist positief of negatoef beinvloedt, maar gezien de korte termijn dat ze zadelmak is, kan ze natuurlijk makkelijk omgeschoold worden indien gewenst. Ik schat E3000.
En dan mijn topper
Naam: Bonte Wisse Leeftijd: wordt in mei 6 jaar Stokmaat: 1.65-1.68 Niveau: L2 startgerechtigd (dressuur) Ras: "bonte fries", vader bonte Gelder en moeder Fries. Kan bij het Barock Pinto stamboek opgenomen worden. Karakter: Supereerlijk, soms wat gespannen maar altijd braaf, het duurt even voor je er als ruiter een team mee vormt, heb je dat voor elkaar dan kun je er alles mee. Heeft een paar keer gesprongen onder het zadel, we rijden af en toe buiten (ook lange ritten zoals Enjoy the Ride 25km, die hebben we bitloos gereden en dat doet hij ook prima. Afgelopen jaar hebben we de kennismakingsklasse van de TREC gereden, dat deed hij al erg braaf! In groep buiten is hij heel braaf, bruggetjes, vrachtwagens enz. allemaal geenprobleem, ik ben er nog niet alleen mee naar buiten geweest. Braaf op de trailer, bij de smit en vriendelijk met andere paarden, staat in grote kudde en is erg sociaal. Geen kuren onder het zadel en heeft op wedstrijden bijna altijd prijs, ben 1x zonder winstpunt thuisgekomen. We hebben in 5 maanden tijd 2 klasses doorgelopen, we waren beide nog wedstrijdgroen. Hij heeft een lichte vorm van eczeem, met deken op schuurt hij niet, wel rijd ik hem hierom met losse manen want vlechten vindt hij erg irritant in de zomer. Gelukkig zie je het er niet aan af, want hij heeft mooi lange manen
vind 4000 nog aan de hoge kant hoor voor een eczeem paard, veel mensen kijken hier niet doorheen:(
RivaldoX
Geplaatst: 06-01-12 14:30
Naira; zo'n 3500? heb niet zo veel verstand van western maar het paard spreekt me wel aan! bonte wisse; blijft een leuk opvallend paard! ik denk zo'n 2700.
En mijn wildebras Rivaldo ruin van maart 2004, 7 jaar staat op paspoort 1.56. zal wellicht wel een paard van zo'n 1.62 zijn. (ingemeten) M2 start gerechtigd KNHS, B springen KNHS. Kan met een potentiële springruiter best een L parcoursje. Heeft geen ervaringen in samengestelde wedstrijden. Voelt zich in de ring helemaal thuis en zal je ook niet snel laten zitten in een proef heeft van zich zelf fijne gangen, vooral de draf hebben we vaak hoge cijfers voor. Springen is hij nog wat onervaren maar komt redelijk goed een B parcours door. heeft geen stal gebreken en kan alles met hem doen. Rijden is hij soms nog wat lastig maar absoluut niet dat hij je er van af probeert te gooien. Heeft al aantal keer kampioenschappen gereden. Is op buitenritten erg braaf. Een paard die met een eerlijke ruiter erg veel van zijn werk houd
rivaldo 2500.is niet mijn type paard.waarom is een ruin,is een schimmel
ChefsSpecial
Geplaatst: 06-01-12 15:42
Rivaldo is ook idd niet mijn type, hij is mij net wat te rank en ook ik hou niet van schimmels (maar goed bij een schatting mag ik daar voor mezelf geen rekening mee houden) ik zeg zo rond de 2750,- maar vind het toch moeilijk om hem te taxeren