Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 07:00

Change gefeliciteerd met je resultaten, mooi dat het goed ging.

SM fijn dat ze nu wel eet!!

Gebokt, gefeliciteerd en fijn dat de reis goed gegaan is. Ik wens je veel geluk met je nieuwe aanwinst.

Veertje, mandarijnen zijn ze hier ook dol op!

Punz, ik geniet van je verhalen, wat heerlijk dat het zo goed gaat! Toppie!

Klinkt erg leuk EK, kan me voorstellen dat wachten moeilijk is...

Wij zijn gister het bos in geweest, dochterlief op melody, die de rem dus een beetje kwijt was. Zie ik haar op een hek afgaan en daarna een slinger maken richting een open stuk, waar ze een volte draait. Vraag ik wat er nu gebeurde zegt ze, ja mam, ik dacht ik stuur m op dat hek af om te stoppen, maar toen bedacht ik dat ik dat beter niet kon doen want daar springt hij natuurlijk overheen en dan sta ik tussen de schapen _O- dus toen maar naar het open stukje gestuurd, haha, blij dat zij erop zat en niet ik. Ik kon ondertussen lekker rustig staan wachten met mijn paard totdat melody zijn rem weer gevonden had. Malle pony!

curly2day

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:32

Even een oproep je tussendoor van een vriendin van me, wellicht weet iemand hier iemand voor:

Goedemorgen, ik heb even n aparte vraag misschien,maar omdat jullie veel mensen met dieren kennen en misschien ook die buitenaf wonen stel ik m aan jullie : wij hebben sinds n half jaar n nieuwe hond, n Moscow Gard, type waakhond .
Hartstikke lief en waaks maar zij kan niet goed met onze honden en er hebben al n paar gevechten plaatsgevonden.
Nu ben ik dus op zoek naar een nieuw tehuis voor haar met lekker wat ruimte maar geen andere honden.
Help mij aub want ik vind onze situatie echt vreselijk, en ik hou teveel van haar om haar naar een asiel te brengen. Graag voor mij op zoek.
Alvast heel erg bedankt

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:06

Emmy, dat soort verhalen ken ik. :')
Curly, ik weet niemand sorry! Misschien een berichtje op Mp of fb zetten?

Ik heb nog wat foto's van gisteren :D (de BB en de L stonden idd errug laag maar het waren leuke oefenrondjes!)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:12

Oh mooie plaatjes!! <3

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:38

Emmy. :') :') Fijn dat ze het besef had dat voor het hek parkeren wel eens verkeerd geïnterpreteerd zou kunnen worden. :))

Ah dat is sneu c2d. Helaas weet ik zo snel ook niet iemand, maar zal ogen en oren openhouden. :)

Toffe plaatjes Elysa. <3
Tja en Larry...ik blijf het een lekkertje vinden. :Y)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:05

Mooie foto's!

Helaas weet ik ook niemand, idd een berichtje op fb? Wij hebben een hond via zorahoeve, zij bemiddelen ook in dit soort situaties, misschien is dat wat? Succes in iedergeval.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 01:35

Voor jullie allemaal:
Afbeelding

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 09:10

Thanks voor de tip Emmy

Afbeelding

De beste wensen!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 09:12

Oh ja, wat een gave springfoto's Change !

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:00

Wat een leuke kaartjes! Dankjewel en jullie ook prettige feestdagen en natuurlijk een gelukkig nieuwjaar! :D

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:09

Gefeliciteerd change, fijne dag!
En voor jullie ook hele fijne dagen en een geweldig 2016 Afbeelding
Op een mooi begin voor t nieuwe jaar

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:41

Wat een virtuele creativiteit. <3

Elysa van harte met je verjaardag. :)

Heksje is een stoute trien. :')
Stond gisteren de brokjes uit de voerbak te pluizen met de deur open. Braaf blijven staan.
Vervolgens ga ik naar de andere kant van de deur naar de drinkbak en ik zie in mijn ooghoek een wit pluisje rustig haar stal uit vertrekken. O:)
Had mazzel dat ze 7 kleuren poept voor alles op de grond. Daardoor kon ik haar vrij snel weer pakken, maar je dacht toch niet dat ze zonder halster mee zou lopen. <<) Trutje. :')
Ze stond verder aardig op ploffen dus even losgelaten in de longeer......WHOPPAAAAAA *\%/* *\%/* *\%/* :D

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:12

Stoute Heks }>

Gefeliciteerd Change, fijne dag vandaag!

Ik ben niet zo creatief :+ maar ik wens iedereen ook hele fijne dagen en een top 2016! :D

Veertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:51

Gefeliciteerd Change.

het waait hier behoorlijk, lekker keuvel dagje meestal op dinsdag meneer ff bijscheren vandaag hals en borst laatste x. Hij begint nu al wat in de rui te komen, laat ik het zo zeggen er vliegt meer haar om mij heen dan de laatste weken. longeren met balkjes hoop dat meneer nu we zijn benen op gaat tillen, we blijven stug door oefenen. oja hoofdstel verstellen ik heb mezelf wijsgemaakt dat mijn neusriem (aansnoerriem, die niet aangesnoerd zit) te laag zit. Ach zo hou ik me wel ff bezig vandaag.

Voor iedereen in dit topic ook alvast fijne dagen en een geweldig nieuwjaar gewenst.

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:07

Ik wens iedereen ook fijne feestdagen toe en een gezond sportief 2016!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 22:19

Bedankt voor de felicitaties!

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 22:54

Change Gefeliciteerd!!

Afbeelding

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 18:01

Nog bedankt!

Vandaag een superfijne les gereden met Bosco!
Voor het eerst travers goefend en dat deed hij verrassend goed! En dan vanuit travers aanspringen in galop, heel onlogisch maar wel goed voor zijn gehoorzaamheid. Weer genoeg huiswerk dus. :D

En nog een skattige foto van Larry in de wei. <3
Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 18:04

Agossie. :')

Dat doe je toch zo effies vanuit de travers naar galop. :7

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 21:58

Galoperen vanuit traver is helemaal niet onlogisch. Je zet de achterhand naar binnen zodat hij beter op het buitenachterbeen moet onderzetten waardoor je meer controle krijgt minder uitzwaait dus en een fijnere galop krijgt

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 22:04

Ok ik heb mijn mannetje nu 15 hele jaren en ik denk dat ik nu weet hoe hij in mekaar zit en voor mekaar kan krijgen.
Sinds een weekje of 4 ben ik weer geplette mais vlokjes aan het geven. En heej verhipt ik krijg heel veel energie kadoo. Yes dat is wat ik wil. Ik ben de dosis wat aan het verhogen geweest tot eamonn spoken begon te zien. En raar maar waar ik legde de link met de mais.
Dus toen eens een mailtje gestuurd met SkyMarjan en ja mijn gevoel zat juist.
Nu de dosis beetje verlaagt zodat ik wel de energie kon behouden maar de spookjes weer weg zijn. En wat had ik vandaag toch een heerlijke pony onder mijn kont.
Ik heb hem het laatste jaar geleerd hoe hij over zijn rug met veel ondertreden moet doorlopen.
Nu komt het volgende zoekstukje eraan hoe moet ik terug gaan schakelen waardoor hij gaat dragen vanachter. Want momenteel zit d egas er echt lekker op alleen is de rem nu een beetje stuk.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 22:34

Blijft puzzelen hè, kitobeer! Maar superfijn dat mét behoud van energie, de spoken nu verdwenen zijn!
Alles verder ook goed met Eamonn.

Hier vandaag zelf weer heel serieus aan het oefenen geweest met het netjes en met stille hand ( dat wil ik vooral) kunnen doorzitten.

En terwijl ik dan serieus spierpijn aan het kweken ben, loopt Jou lekker relaxed verzameld te draven ( met héél veel afdruk en beweging, dat wel..). Beroerde foto, maar hij loopt dan zo lekker met zijn neus over de grond, vind ik zo gaaf als hij dan zo ontspannen zo lekker loopt te draven.. <3 <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 22:47

Afdruk heeft hij zeker. :j

Fijn kitobeer dat de dosering aanpassen voldoende was. :)

Niet veel gedaan de afgelopen dagen. Na een hele dag thuis een kind entertainen is de motivatie om 's avonds er op te stappen heel ver te zoeken. -O-
Verder is ze kampioen brokjes sorteren geworden. Ze peutert haar gewone brokjes uit de bak en laat de rest lekker liggen. |o

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 00:12

Nog even ego post hoor.... Heb wat stukjes film van het oefenen vanmiddag achter elkaar gezet ( telefoon blijkt gewoon op weidepost te kunnen staan :) ) Heb vooral voor mezelf gefilmd, om mezelf te controleren ( we hebben geen spiegels bij de bak), maar dacht dat het misschien leuk was hier ook te delen, als vervolg op het filmpje van de les afgelopen zondag.

( met dank aan de tips van Eline!)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:45

Ziet er goed uit punz. 8-)

Hele fijne kerst allemaal. {:)
Afbeelding
(Geen virtuele creativiteit, maar een likkie verf op het keukenraam)