Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 15:10

Marrit jij held. *\%/*

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 15:30

Jack vreet alles. Echt alles :')

Super Marrit!!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 17:06

Mijn pony's sprongen toppie vandaag! Het stond extra laag omdat het de clubkampioenschappen waren, ook een keer lekker. :D

Bosco 2 foutloze rondjes in de BB en Larry 2 foutloze rondjes in de L en in de barrage achteraf 1 balkje maar wat fijn gereden! Bosco een 1e plek en Larry weet ik eigenlijk niet, 4de ofzo. :=

Weer blij met ze!
Hier nog een foto van Bosco en meer foto's zal ik snel plaatsen!
Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 17:46

Melody spuugde de appels ook uit maar nu vindt hij ze wel lekker, ziet eten doet eten denk ik haha

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:03

Afbeelding

:Y)
Heksje luste aanvankelijk ook niks op wortels en hooi na. Appels en brood eet ze nu als eerste op.

Ws heeft ze vanochtend niet gegeten vanwege paardenbezoek van buitenaf. Zal zich wel weer druk gemaakt hebben. :')

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:25

We zijn weer terug van de hele reis naar drenthe. Ging fantastisch. Hij staat nu een paar daagjes appart.

Veertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:27

meneer eet alles hier, bananen, mandarijnen, druiven en appels. Mandarijnen vind hij het lekkerst (wel geschild natuurlijk) vaak krijgt hij het niet. Hij kan er heerlijk van genieten.

Veertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:28

gebokt, super dat het zo goed ging en gefeliciteerd met je aanwinst.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:10

Marrit: súperstoer! Gaaf dat het zo goed ging!!
Change: altijd fijn: relaxte parcoursjes.
Gebokt: begrijp ik nu goed dat jullie vandaag jullie nieuwe aanwinst hebben opgehaald? Zo ja: nogmaals gefeliciteerd !!

Hier was het vandaag D-day: na al wat informele hulp vandaag de eerste echte les van Eline ( EK19) gehad.
Missie: met stille onafhankelijke vriendelijke hand, stil been, récht zittend ( niet voorover vallend), nétjes en eerlijk mijn pony kunnen rijden.
En joh.... Het was gááááf !!!! Probleem is alleen dat zodra ik al doorzittend een beetje recht zit, met vriendelijke(re) hand, en rustig(er) been, Jou-Jou me dan een partij begint te lópen!! :oo :oo :oo
En dan laat ik hem eigenlijk best nog wat langig lopen, niet echt mooi gesloten oid.... Maar joh... Dan zit ik dus eindelijk een beetje stil en netjes, gaat hij dus als een idioot swingen en sjouwen ...Zo gaaaaaaf!! Alleen : voor nu kánsloos dat ik dat een beetje netjes uitzit.. -O-
Maar daar heeft Jou dan gelukkig schijt aan: eenmaal swingend swingt hij lekker door :D :D
En dan, terwijl ik bijna van mijn pony afgeswingd wordt en " wanhopig" mijn best doe het allemaal uit te zitten de enthousiaste vraag van Eline of ik het voel... _O-
Ja Eline....... Ik voel héél goed dat ik een séconde voordat het grote swingen begin eea nog best uit kan zitten... Maar voorlopig nog heel wat te oefenen heb als hij écht gaat lopen . := := :=

Kortom: Zo gaaf gelest ,zo ongelofelijk blij te voelen dat ik toch beter ging zitten én zooooooo blij ( ookal kan ik het nog niet uitzitten ) dat Jou ook onder mij zo geweldig wil gaan sjouwen !

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:57

En ok.... Ook wat filmpjes ( vergeef me mijn hand...) Het eerst stuk is halverwege de les, waar ik net begin met doorzitten, en tweede filmpje is iets verder in de les...( nogmaals: vergeef me mijn hand...)

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:04

Punz. Dat ziet er goed uit. Wat fijn om zo'n goed gevoel te hebben tijdens de les.

Hoe gaat het met de plannen voor dressuurlessen op verschillende locaties?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:13

Super gebokt dat jouw connie goed is aangekomen. Ben je er al uit welke naam het wordt? :)

Toppie punz dat je zoveel verschil kon merken. Opnieuw balans vinden in de zit is een hele klus. :)

Nette score Elysa. Zelf weer opgeknapt? :)

Oh en Marrit echt heel erg stoer dat je het bos in bent geweest. +:)+

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:15

Wat een verhalen weer allemaal! Voor het nieuwe jaar op 300 bladzijden zitten lukt makkelijk!

SM, netjes hoor! Ook heel fijn om het commentaar met beeld weer terug te horen. In principe net als het proefgerichte trainen wat Punz en EK laatst hebben gedaan. En 20x60 bak gebruiken, ik ben een beetje verwend, ik rij namelijk nooit anders. Ik heb er juist last van als ik in een dressuurbaan op wedstrijd kom dat hij 'maar' 20x40 is :+
Veertje, hier in de buurt hoor ik de jagers ook weer, gelukkig zijn ze nooit dicht in de buurt. Wat heeft hij zich dan braaf gehouden dat hij ondanks alle geluiden toch rustig bleef!
Wat gaaf Marrit dat je lekker alleen in het bos hebt gereden en wat doet LIoyd (hoe spreek je zijn naam eigenlijks uit?) goed en braaf!
Die foto Elysa! Ziet er uit alsof hij de balk aanraakte, is zeker net blijven liggen :') Gefeliciteerd met je 1e plek en met Larry ook super netjes 2 foutloze rondjes!
gebokt, hopelijk voelt hij zich snel thuis!
Ik vind het enthousiasme en alles altijd zo van je posts uit stralen, echt heel plezierig om te lezen! Ook super leuk om het verschil te zien als hij net even aanzet, zoals hij in het tweede filmpje om 22 seconden doet. Zet hij net een tandje bij, en wauw, dan gaat hij inderdaad swingen!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:22

Toevallig is de clinic van EK/ Punz van dezelfde dame als de les van mij. :D En jups is heel fijn om de instructie erbij te horen. :j
Voorheen had ik ook altijd een 20x60 baan. De ruimte is niet het dingetje. Wel de onbekende ruimte. :')

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:28

Jullie gaan goed Punz! En je zit is echt al veel beter. :j

Grappig dat jullie moesten wennen aan een wat kleinere bak, mijn instructrice zegt altijd dat ze de bak wel 20x20 kan maken omdat ik heel goed ben in afsnijden. :')

Gebokt, heb je al een naam bedacht? En ik ben benieuwd naar foto's als hij zich straks een beetje thuis voelt!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:32

Citaat:
Ook super leuk om het verschil te zien als hij net even aanzet, zoals hij in het tweede filmpje om 22 seconden doet. Zet hij net een tandje bij, en wauw, dan gaat hij inderdaad swingen!

Yup........en dan heb ik dus de grootste moeite om het nog een beetje uit te zitten..

Vandaar dat ik díe filmpjes hier maar even niet plaats... ( nog even dooroefenen zullen we maar zeggen :+ )

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:37

Is dat jou jou op het filmpje?
Ik vind hem echt heel gaaf!

Ook heb ik een naam bedacht ja. We hebben de hele reis een naam gezocht en het word Finnin.
Hier nog een foto hoe braaf hij op de trailer is.
Afbeelding
*\o/*

Voorlopig mag hij even lekker rustig bij komen en wennen aan zijn nieuwe plekje.

Sorry als ik te veel over hem praat. Ben gewoon zo blij met hem

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:38

Niks zo fijn als blij zijn met je eigen pony. :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:45

:D Mij zul je niet horen klagen dat iemand te veel over zijn/haar pony praat.......
( ik doe zelf niet anders :D ). Mooie naam: Finnin!!

En ja, de pony op het filmpje is Jou-Jou ( je spreekt het uit als Zjoe-Zjoe)

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:23

SkyMarian schreef:
Toevallig is de clinic van EK/ Punz van dezelfde dame als de les van mij. :D En jups is heel fijn om de instructie erbij te horen. :j
Voorheen had ik ook altijd een 20x60 baan. De ruimte is niet het dingetje. Wel de onbekende ruimte. :')

Jaa, ik snap je ja! Die van mij is daar totaal niet moeilijk over, die is heerlijk nuchter <3

Punz schreef:
Citaat:
Ook super leuk om het verschil te zien als hij net even aanzet, zoals hij in het tweede filmpje om 22 seconden doet. Zet hij net een tandje bij, en wauw, dan gaat hij inderdaad swingen!

Yup........en dan heb ik dus de grootste moeite om het nog een beetje uit te zitten..

Vandaar dat ik díe filmpjes hier maar even niet plaats... ( nog even dooroefenen zullen we maar zeggen :+ )

Ik vind het al meer als knap dat je dit al uit zit! Ik doe het je absoluut niet na!

Edit: Hoe ging de wedstrijd met Jaimy? Ging de rechtergalop goed?

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:27

Heerlijk om al die verhalen te lezen. Zelf weinig tijd om Te reageren!

SM ze begint echt leuk te lopen. Superr!

Gebokt gefeliciteerd met je aanwinst en marrit wat super stoer van je zeg!

Elysa natuurlijk ook gefeliciteerd!

Zelf ben ik erg trots op Ria!!!!! *\o/*

Mijn paarden lusten alles...... zelfs broodje pindakaas. ..

Fino: omdat ik (nog) niet gediplomeerd ben, kan ik het niet officieel via het stamboek laten lopen. Ik wil wel graag lessen geven bv voor de gene die dat leuk lijken. Bv clubje un Friesland of Utrecht? Ria gaat vast wel met me mee opstap? (*fingers crossed*).

Verder is er 17 januari smiddags een bijeenkomst voor het demo team. Ik ben daar aanwezig en wil een stel begeleiden en lesgeven, voor of na het demoteam. Wordt gehouden in Luttenberg en is super gezellig en een heerlijke catering kan ik alvast melden. Voor de gene die dit leuk lijken, kunnen zich melden! Max 3 personen per groepje :o

Aankomend jaar ga ik beginnen met de opleiding wedstrijd instructeur afd dressuur! Super spannend vind ik het maar kan niet wachten hihi

* * Verder nog even een terugkoppeling op het lesgeven. Ik organiseer dit zelf en niet het stamboek! Vind het gewoon erg leuk om mensen met hun connies (natuurlijk ook met andere paarden) te helpen!!**

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:16

Wat tof Eline dat je met de opleiding gaat starten. Wanneer begint het? :)

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:21

Toelatingstesten vinden eind augustus plaats en de start is oktober! :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:24

Nog effies geduld nog. Al vliegt het jaar zo om. :+
Welke eisen moet je aan voldoen?

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:36

Rijtest
Algemene test qua kennis anatomie ect
Testlesgeven om te bepalen hoeveel uur stage je moet lopen
En minimaal voor de start van het examen Z2+1 op paard van minimaal 1.60m.

Gaat allemaal goedkomen dacht ik zo :D