Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gebokt

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:26

Wat een knappe pony!
Ik dacht zelf aan Finnin Betekend knap in het iers. Hij is in Ierland geboren

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:33

Vaker foto's maken dus change haha wat een shaggie

Namen met een betekenis zijn erg leuk gebokt.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:03

Heerlijke foto's weer. :D
Wat tof dat je de pony eindelijk kan ophalen gebokt. :):) Geen naaminspiratie helaas. :)

Met Heksje wat aangerommeld. Even gespeeld in de longeer. Whoppa. :7
Daarna manen en staart weer eens gewassen. Het is gewoon zo warm dat ik vond dat de ponypluis wel even door de wasstraat kon. :))
Trailer vast startklaar gezet voor zaterdag.

En ik krijg net een mailtje dat ze morgen voor heksje luzernebrokjes komen brengen. Eens zien of we er een beetje hammetjes op kunnen kweken. Als ik haar sta te poetsen vind ik haar best gegroeid. Zie ik haar vervolgens op een afstandje draven zonden iets er omheen is het net een kale kip. :')

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 00:59

Gefeliciteeerd met je aanwinst Gebokt!

Enne... SM: Pony waar je wél voer in kunt stoppen zonder dat het direct opzwelt lijkt me heerlijk. Hier worden ze echt dik van niets..

Of ja..
Niets..

Pony's hebben hier gisteren een vers stuk dras gras gekregen.
Punzel en Sirri hadden het direct door. Marissa stond al helemaal bij de stal ( schuur in de verte) omdat ze dacht dat het binnenzet tijd was.. En Jou-Jou ontdekte dus een beetje laat dat er een nieuw stuk wei was:

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 11:54

Oh die hebben er weer behoorlijk gras bijgekregen. :j
Moet zeggen dat ik eigenlijk had gehoopt dat ze het op minimaal krachtvoer zou redden. Maar lijkt toch dat ze meer nodig heeft. Voelt een beetje gek om 1,5-2 kg aan krachtvoer en luzerne te gaan voeren aan zo'n kleine pony. :+
Wie weet kan het tzt weer mooi afgebouwd worden. :)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:26

Zo, die hebben er lekker gras bij, heerlijk dat dat nog kan in december!

Die van ons krijgt 1/4 schep krachtvoer s morgens en s avonds, of misschien nog wel wat minder en die schep vul ik aan met luzerne met eendikke bult erbovenop haha. Verder krijgen ze nu wortels erbij en onbeperkt kuil/ hooi.
Zou meer kuil of hooi dan ook niet helpen SM?
Van brok krijgt die van ons trouwens hartog concept

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:32

Ze krijgt al een enorme stapel kuil. In het verleden heeft ze nog een extra portie gehad als ze uit de paddock kwam. Toen was ze echt nog aan de schrale kant. Na een paar maanden begon ze het door haar stal te smeren. Het was teveel. Wat ze nu krijgt eet ze met enthousiasme op. Tis gewoon niet zo'n hele grote eter en een truus de mier qua type. :+
De grove luzerne (van hartog) vond ze iig heel erg lekker. Meestal is ze erg terughoudend met nieuwe dingen, maar dit vond ze tof. Naast de brok en voordroog krijgen ze nog wortelen/ appels/ brood.
Ben benieuwd wat ze van de brokjes vindt (metazoa). Ze zijn vandaag geleverd.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 17:06

Lastig als ze zo moeilijk voller te krijgen zijn. Ben benieuwd wat ze van de brokjes vindt. Hopelijk gaat het dan beter. Krijgt ze ook lijnzaadolie? Dat wil ook wel goed helpen

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 17:15

Leuk filmpje Punz!

Jackson krijgt 1,5 kilo basisbrok en in het land onbeperkt hooi (al staat hij nu voornamelijk in de bak omdat het land te nat is). In de stal krijgt hij ook meerdere keren hooi, de laatste bult voordat de staleigenaresse gaat slapen.

Morgen lekker naar de Epplejeck }> }>

Veertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 17:18

Hier 300 gr vitalbix over 3 voerbeurten de bakjes vul ik af met luzerne van Metazoa, als dit op is luzerne van vitalbix en na het werk of speeluurtje een vol bakje luzerne met een pompje lijnzaad van vitalbix. Ik moet zeggen pony krijgt meer energie en valt langzaam af. Oja en 2 x keer 2e snede drooge kuil.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 18:11

Jullie motten me ff helpen. :')

Het is de bedoeling dat ik dit ga kopen:
http://www.ej.nl/paard/zadels-toebehore ... _7934.html
http://www.ej.nl/paard/zadels-toebehore ... _4341.html
http://www.ej.nl/paard/hoofdstellen-bit ... n_384.html
http://www.ej.nl/paard/beenbescherming/ ... _1220.html

(alhoewel.. 9 van de 10 keer kom ik met iets anders thuis)

Nu ben ik zoals jullie wel weten erg van de setjes, en wil ik dus ook bijpassende beenbeschermers. Vind het alleen nog al wat om meteen 100 euro enkel voor de pootjes uit te geven := Ik neem dus een kleur en haal dan later ooit nog wel een andere kleur. Twijfel tussen donkerblauw en bruin. De blauwe past sowieso bij die van Schockemöhle, maar niet bij de rest. Terwijl de bruine bij mijn Eskadron Platinum nogwat pasT, en waarschijnlijk ook niet zo verkeerd staan bij de Eskadon Tricolor. Welke kleur zouden jullie nemen?

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 18:21

Leuk, lekker shoppen bij ej. Ik zou voor de bruine gaan denk ik

Veertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 18:55

Klaar voor de start af...
Afbeelding

Niet te enthousiast jongens, voor een snoepje en een aai durven we wel
Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:41

Tis ook heul eng zo'n grote rode sneeuwbal. :+

Zo jij hebt plannen maxime. :))
Ik ben het praktische in deze. Kies degene die bij de meeste dingen passen en niet zo snel onogelijk goor worden. :+

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:31

Leuk EJ! ik moet moet morgen ook naar EJ had een deken gekocht met 25% korting. De BR pro max hebben wij ook, en zijn snel stuk Tribunals.
Bal geeft een goede strek oefening Veertje

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:37

JeaDH schreef:
Leuk EJ! ik moet moet morgen ook naar EJ had een deken gekocht met 25% korting. De BR pro max hebben wij ook, en zijn snel stuk Tribunals.
Bal geeft een goede strek oefening Veertje

Ik heb altijd pro max gebruikt, bij m'n oude bijrijdpaard 4 paar en die gingen dik 2 jaar mee.. Helaas andere maat dan Jack

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:04

Lastig he Sky als ze schraal blijven -O- bij ons is het met de connies 2 uitersten :+ Dark wordt dik van lucht en staat op heel veel hooi (eigenlijk onbeperkt) uit een slowfeeder en ik denk +- 1 kg krachtvoer en die is nu wel mooi in shape. Luck wordt ook heel snel schraal. Die krijgt ook zo goed als onbeperkt hooi maar die eet gewoon minder en stopt ook wel eens met eten, Dark niet :+ Luck krijgt 2-3 kg krachtvoer per dag en dan blijft ie mooi op gewicht.

Leuk de EJ *\o/* ik probeer me altijd in te houden en dat gaat de laatste tijd erg goed haha

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:07

Heksje heeft dat ook. Ze eet wat en gaat dan even tukken, de buurt inspecteren, stroomdraadje checken, matties irriteren en dan eet ze weer wat. Ze is ook niet zo zeer mager, maar iets meer bodybuilder zou haar niet misstaan. :D

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 14:50

Afbeelding

Zwaai zwaai

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 17:26

Gossie wat lief <3

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 18:08

Aaaahhhh schattig!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 18:18

Ja hoor, ik ben met andere dingen thuis gekomen. :') Hoofdstel vond ik niet zo fijn aanvoelen, en het dekje en de BR pro max hadden ze niet meer in de winkel.

Dus :D

Dekje van Schockemöhle:
Afbeelding

4 beenbeschermers van Schockemöhle:
Afbeelding

Lak aansnoerneusriem 4,5 cm en frontriem:
Afbeelding

En een veel te duur halster van leer, maar ik vond m zo mooi met die diamantjes dat ik die niet kon laten liggen :D
Afbeelding

En de Eskadron Tricolor Petrol ga ik bestellen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 20:31

Pfff jongens, ik typ een hele bijlees en vervolgens sluit mn pc ineens af... Heb echt geen tijd om het nog eens te doen haha!

Volgende week vanaf donderdagochtend tot zondag vrij!

Mn buitenritje alleen ging goed! Vandaag ook 11km gereden :D
Ondanks dat ik er bijna af lag omdat ze vanuit een flinke draf ineens volop de rem ging voor een plas ging het goed! Galop zonder te bokken, kon been geven en terug nemen! Heerlijke rustige galop gereeden :D Vandaag was ik wel samen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 20:31

Hele gave aankopen zeg! Wij gaan morgen waarschinnlijk ook naar de EJ ! Kortinggg!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 21:18

Om te smelten zo lief c2d. <3 <3 <3

Niks mis met lekker shoppen Maxime. Ondanks dat het andere keuzes zijn is het zo te zien nog altijd geslaagd. :D

Klinkt als een tof buitenritje. En dat remmen....Ierse humor. :+ :D

Met Heksje weer naar de juf geweest vandaag. Ondanks dat het wat krap gepland was stond ze zo op de trailer. Even een kleine draai met het touwtje achter de billen en hoppa daar stonden 4 pootjes op de wagen. Stang er op. Mest ruimen.....nog een keer mest ruimen :roll: en we konden gaan.
Netjes op tijd ter plaatse. Pony opgezadeld en alvast even wat gestapt in de bak.

Doel 1 was de hele baan gebruiken. De piepkont in mij is er heilig van overtuigd dat de omheining bijt en dat er aan de andere kant van de baan een heul eng monster zit. :+
Vandaag vooral aan de slag geweest met het rekken en strekken van de linkerzijde van het pownielijf.
Ze houdt dit wat strak en vooral ter hoogte van de schoft en overgang naar de rug. Zeker als ze wat gezien heeft. :wow: Gelukkig is ze doorgaans zeer geconcentreerd en weinig alert op de omgeving. Tenminste in mijn dromen. :Y) In de realiteit is het gewoon een kleine gluurkont....net als de baas. :7
Van de juf voor mijzelf een focuspunt meegekregen om zelf ook ergens op de concentreren bij mezelf in plaats van heel druk bezig te zijn met truus de mier. Stomme juf had me door. ^) :D :D :D
Tot slot nog geknutseld aan de galop. Was verdorie maar weinig voor nodig en ze springt zo aan in de rechtergalop. Was niet grappig. :') Zit je daar weken op te horken en te prutsen zonder al te veel succes. _O- _O-
In het onderstaande filmpje zijn we daar ook mee bezig. Haar op de druk van het buitenbeen wat meer richting de travers laten lopen. Lees kontje net wat naar binnen. Daar loslaten en binnenbeen net een fractie meer naar voren. Galophulpje.....en het wonder is geschiet. Voor de oplettende kijker. Ja ze springt nog totaal niet mooi naar voren aan, maar ze springt aan. :7

Moet zeggen dat ik ondanks mijn kromme rug, holle onderrug en kromme bovenrug, eigenlijk best tevreden ben met mijn eigen zit.

We gaan weer aan de arbeid en als mooie start van het nieuwe jaar mogen we 2 januari weer naar de achterhoek naar de juf.