Zit geen pluutje boven de bak dus we moeten iets. Scheelt wel dat we echt een fijne bak hebben die zo weer droog is na een buitje.
Wat is loos met de bouw van Ler?
Change3x
Geplaatst: 16-12-15 17:39
Zijn voorbenen zijn veel korter dan zijn achterbenen waardoor hij heel erg naar voren gebouwd staat en hem 'opwaarts' krijgen is voor hem en mij dan heel lastig. Zijn zware kaken en dikke nek werken voor hem ook niet mee én hij is een beetje taai dus het/hij is zoals de meesten het niet willen zien. Gelukkig hoeft hij op concours alleen maar te springen en door zijn enorme inzet maakt het mij ook niet uit dat dressuurmatigheid een lastig punt is voor hem.
inzet van je pony is toch echt heel belangrijk, dan komt het ook wel, misschien wat langzamer, maar stukje bij beetje lukt het vast en idd voor springen hoef je m niet volgens het "plaatje" voor elkaar te hebben. Het is maar net wat jou verwachtingen zijn en wat jij met hem wil. Zolang je maar geniet denk ik dan.
Vandaag dochterlief weer met melody gereden en even lekker linksom en rechtsom door de bak gegaan. Volte hier en volte daar, om m maar soepel te krijgen en houden haha, vindt hij echt heel moeilijk. Afgewisseld met wat tempowisselingen en zowaar.. ...een stukje contragalop op beide handen. Om m wat beter in balans te krijgen in de galop. Eerste x viel hij in draf, maar de tweede keer ging hij mooi door. Rechtsomkeert, dan door en weer van hand veranderen en ze zaten weer rechtsom. Linksom ging in een keer goed! Zo trots op melody, hij wil alles wel proberen al snapt ie het niet Nu lekker alles op stal, dochter nat, melody nat en mama nat
Sorry jongens, maar tot volgende week heb ik enorm weinig tijd om alles bij te lezen. Ben een druk bakkertje haha! Vandaag eindelijk een keer op tijd klaar maar moest echt even bijslapen dus van 15:00/17:00 geslapen en moet zo weer gaan slapen om te werken haha!
Gisteren weer even les gehad! Ze is echt zo scheef als iets maar heeft echt al twee dagen niet meer gebokt in galop! (trots baasje!)
Morgen van plan om in m'n uppie een stukje buiten te rijdenn, vind het eng om anderen tegen te komen omdat ze super aanhankelijk is. Zelfs in de bak hinnikt ze als ze niemand om zich heen heeft. Ook tijdens buitenrit (alleen) laat ze zichzelf echt wel horen. Ben benieuwd, gewoon vertrouwen hebben en een klein rondje gaan
Fading: het is al gezellig om te horen dat je nog mee leest! Je hoeft echt niet steeds op iedereen te reageren. Dat is met het tempo waarop het hier soms gaat zo nu en dan echt geen doen! Mooi om te horen dat de galop beter gaat. En stoer hoor: stukje alleen op pad. Dat zijn toch dingen waar ik dan weer net te schijterig voor ben.....
Hier vandaag ook weer gereden. Bak was nat, maar geen al te grote plassen, en de regen beperkte zich tot druilerige motregen, dus dat viel mee. Superfijn gereden...........áls ik het maar simpel houdt: hem lekker lang laag laten draven en vooral op mijn eigen houding en zit letten. Binnenkort hopelijk een keer een lesje van EK... want ik wil écht wel leren hoe ik moet rijden om hem zó fijn te krijgen als EK hem krijgt ( oohhhhh zondag was echt een dróóm!!)
Jouw aanwezigheid is voldoende Fading. Er worden idd echt geen uitgebreide reacties op alles en iedereen verwacht. Deel vooral je ervaringen.
Ik hoop dat voor het einde van de winter mijn lange chaps klaar zijn. Maakt het rijden in de najaarsomstandigheden net iets aangenamer. Al hoef je het op het moment voor de warmte niet te doen. Heb deze besteld een paar weken geleden.
JeaDH
Geplaatst: 16-12-15 22:54
Joepie!! vandaag heerlijk gelest, het ging fijn! Gekke pony er moet eerst even iets stuk voor we weer een hupje vooruit gaan??? Pffff hopelijk kan ik het vasthouden tot zondag.
Altijd eerst weer een stap achteruit voordat je er weer 1 vooruit gaat. Zit bij Jaimy de achteruit er al op gemonteerd? Zat me van de week te bedenken dat Heksje dat aan de hand heel prima doet, maar onder de man lijkt het nergens naar. Van de week eens wat hulp vragen. Bij mijn oudje zat het er al op en mijn jonkie deed het heel gemakkelijk. Heksje.....niet.
Heb vandaag in de regen gelongeerd, dieseltje moest op gang komen (druk met boos kijken naar de bakrandhangshetters) maar liep daarna fijn over de rug! Nu nog goed actief houden, blijft lastig.
Super lesjes en parcourtjes van iedereen lees ik En iemand heel druk aan het banketbakkertje spelen Sterkte
Ik lees ook wat meer mee dan dat ik post, en soms post ik weer meer dan ik lees. Of zoiets
SkyMarian
Geplaatst: 16-12-15 23:24
Marrit13 schreef:
Ik lees ook wat meer mee dan dat ik post, en soms post ik weer meer dan ik lees. Of zoiets
Altijd tegendraads iig.
Lloyd heeft zijn eigen groupies.
Altijd beter dan Cowgirl goes SM.
Punz
Geplaatst: 17-12-15 00:35
Citaat:
Altijd beter dan Cowgirl goes SM.
Dat zeg jij
Spoiler: (sorry....niets van denken allemaal........maar kon het niet laten..... )
Ooooh vandaag na een week toch zelf weer op melody gestapt en een les gereden en wat deed hij het super!! Ben zo trots op hem. Heel erg bezig geweest met stelling en buiging en dan vooral linksom want dat is even een puntje op t moment. Was in t begin echt even hard werken, (been, been en nog eens been, pfffff) maar daarna......wauw, contra galopje op beide handen, al wat wijken en wat richting de schouderbinnenwaarts, zelfs achterwaarts al n paar pasjes heel voorzichtig en zomaar een hele tijd door kunnen zitten, zelfs dat begint hij te snappen en meneer liep onverstoorbaar door!! Nog even nagenieten van deze grote sprong vooruit
JeaDH
Geplaatst: 17-12-15 12:35
Punz Heee Emmy jij gaat ook lekker!!! Ja doorzitten gaat bij ons ook steeds beter, dat was ook de reden dat de rechtergalop weer veel makkelijker ging, vorige week werd Jaimy vreselijk loperig als ik rechtsom ging doorzitten gister bleef ze gewoon fijn en relaxt doorsjouwen.
Wat een leuke foto. Eindelijk is alles geregeld. Zondag dus eindelijk mijn connemara ophalen die nog een naam moet krijgen haha Natuurlijk heb ik vol enthousiasme gezocht op internet en kwam ik onck tegen. Dat lijkt me echt gaaf om is te doen. En dan doen we toch nog maar een foto der bij
Gebokt, knappe pony! Ik zou als roepnaam iets simpels doen en als wedstrijdnaam gewoon zijn officiele naam!
Larry liep vandaag weer heerlijk! Lekker ontspannen en over de rug. Bosco daarna ook wat rond getokkeld en zijn spiertjes opgerekt. En wat was hij blij toen ik hem weer eens kwam storen (dit is z'n standaard blik ) :
Daarna zag hij dat er foto's van hem gemaakt werden dus was hij weer blij.