Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:36

Nah gewoon 'maar' een L2 proef Eline. Waar blijven die spetterende M1 proefjes nou? :P :P
Wel tof gereden en fijne feedback zo te horen. :j

Wat een billen heeft Benson. :wow:

Heerlijk hoor zo gezellig aan de takkies kluiven. :Y)

Poooooooooooooooooownie deed het weer zo ruig vandaag. Zijgangen vallen langzaam op hun plek. Aanspringen in galop is nog altijd niet naar wens, maar als ze in galop zit is deze wel echt fijn verbeterd. Het is ook echt een dieseltje met 4 wielaandrijving. Duurt effies voor ze op gang is, maar dan blijft ze net zo lang doorlopen tot ik ho zeg ongeacht hoe lang het duurt. Ze blijft er maar aan trekken. Echt heel ruig. Ben benieuwd wat de juf (klinkt zo leuk) er van vindt zaterdag. :)
Strakkies met Arno eens overleggen of het in te passen is om een periode om de 2 wk te lessen. O:)
Wil toch het aanspringen goed hebben voordat we gaan starten.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:59

Ziet er super uit Eline, je hebt hem enorm lekker aan het lopen! Knappe JouJou, hij doet zo te zien erg zijn best. Ik vind het een prettig beeld om naar te kijken. :)

Enne Ria, van wat ik op Facebook zag: je mag ook wel een beetje trots zijn op jezelf :D Het filmpje zag er keurig uit!

Mooie droge zandbak heb je daar Emmy, dat is hier toch ff wat anders op dit moment :=

Fijn dat het zo goed gaat met je witte heks SM! En de lessen bevallen zo te horen ook erg goed.

Ik ben zelf ook nog steeds zoekende naar fijne instructie. Joop helpt mij sowieso, maar omdat hij ook deels in Muiderberg woont zit daar als het ware geen regelmaat in. Zoek dus nog iets voor elke week/elke twee weken. Als iemand hier toevallig nog iets interessants weet in Overijssel wie ook aan huis komt, laat het even weten :j

Kan niet wachten tot ik weer verder kan gaan trainen met Jackson, de bedoeling is toch wel om in het voorjaar nog te gaan starten.

Bedacht me net ineens nog iets anders: wat jammer eigenlijk dat er enkel een actief taxatietopic is voor KWPN-ers! Ik vind het zelf altijd wel leuk om taxaties te bekijken/lezen en ben er ook altijd wel benieuwd na wat anderen taxeren. Jammer dus, dat er niet iets is voor de stoere poonies zoals Connemara's en dergelijken :P

En voor ik het vergeet, nog bedankt voor alle felicitaties!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:10

Goede instructie vinden is echt heel erg lastig. Tenminste dat vind ik. :)
Weet niet of je iemand in de buurt hebt die je fijn vindt rijden? Dan zou je altijd eens kunnen informeren waar diegene lest. :)

Wanneer mag je er weer op? :)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:24

Afbeelding

Curly zwaait weer (ik hou van lezen en zwaaien :o )

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:29

SkyMarian schreef:
Goede instructie vinden is echt heel erg lastig. Tenminste dat vind ik. :)
Weet niet of je iemand in de buurt hebt die je fijn vindt rijden? Dan zou je altijd eens kunnen informeren waar diegene lest. :)

Wanneer mag je er weer op? :)

Ik vind het ook ontzettend lastig. Zat instructrices en instructeurs in de beurt, maar de manier van rijden waarin ze les geven is niet hoe ik het wil doen.

Over 3 weken pas.. Duurt me allemaal veel te lang.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:32

Curly: als je met zulke leuke foto's blijft lezen en zwaaien, vind ik het helemaal goed!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:43

Punz schreef:
Curly: als je met zulke leuke foto's blijft lezen en zwaaien, vind ik het helemaal goed!

Psies. :D Die eerste is echt briljant. }:0 :))

Is ook lastig Maxime. Volgens mij willen alle ruiters hetzelfde en wordt er vaak iets heel anders geïnstrueerd. Voor mij dus ook de reden om eens in de zoveel weken 40 km enkele reis te maken. :)

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:45

Wat voor manier van lesgeven ben je dan naar op zoek Tribunals?

En eens met Punz, zwaaien en foto's blijft leuk! Die eerste foto :') C2D

Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:48

Och deern wat een lekker fleurig sjaaltje. :7 *D
Heeft het hoofdstel nou 2 kleuren? :D

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:49

Ja maar een magere L2 gedaan! Nee JJ is nog niet M1 klaar. Van de week wat oefeningetjes meegepakt en hij moet vooral nog verzamelder worden in de galop. En dat wordt behoorlijk gevraagd in het M1. Daarbij moet hij ook nog sterker worden in de verzameling qua draf. Grote stukken vindt hij nog enorm moeilijk! En ik moet gewoon zijn tempo volgen en dan komt de rest vanzelf. Geen haast hihi.

En Ria MOET zeker trots op zichzelf zijn want ze flikt het maar mooi zelf. ZE REED ZELF GEWOON 210 bij elkaar *\%/*

SM fijn dat het beter gaat! Veel plezier op de les :D

Ahh tri die 3weken vallen nu wel mee toch? Nog even doorzetten. Je bent er bijna, you can do it!

Heerlijk die foto's Cur :o

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:50

Dat sjaaltje, geweldig!!!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:56

Is ook zo Eline. :j
Overvragen heeft geen enkele toegevoegde waarde. :)

*\o/* Meneer de chauffeur vindt het niet erg om elke 2 wk de pennygroom uit te hangen en naar les te gaan. :D

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:03

SkyMarian schreef:
Heeft het hoofdstel nou 2 kleuren? :D

Jups hoofdstel bestaat uit verschillende hoofdstellen, het is haar "trainigs" hoofdstel. Voor Zondag heeft ze een nette, met een luxe frontriem met parels *D

Verstandig EK pas starten als je in training zover bent.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:10

Ga jij zondag weer starten Jeannette? :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:15

Weet je EK..

Die 210

Ehmmm
Ik kan ze nauwelijks geloven..... Heb geteld en geteld.. en gekeken, nog eens gekeken... En vond mw I misschien hier en daar iets royaal.......... maar.... ehmmm Kom dan hoe dan ook toch nog wel heel hoog uit... ook als ik hier en daar naar beneden afrond...

Ben nog een beetje in shock vrees ik.
Nu nog leren hoe ik hem zélf zo los kan rijden, dat ik hem er zo fijn aan heb staan als jij dat zondag voor me geregeld hebt... :)

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:20

Ja dat is de bedoeling SK, Jaimy maakt het wel spannend voor mij, aangezien de rechter galop nog steeds niet helemaal terug geinstalleert is. Maar verder gaat ze goed genoeg voor een B proefje, dus we wagen het er maar op.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:21

Wat deed ze ook al weer in de rechtergalop. Sprong ze niet aan of verkeerd? :)

Punz....tis echt zo. <<)

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:28

Verkeerd, heel raar aangezien de rechter galop nooit een probleem was.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:44

Het houd je van de straat zullen we maar zeggen. Zal je zien dat het zondag gewoon vlekkeloos gaat. :') :))

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:58

Kan zo nu en dan toch gebeuren JeaDH, zeker bij relatief jonge pony's!
Kan maar zo zijn dat het ineens dan ook weer over is

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:52

Heksje was weer braaf. Fijn gewerkt, knuffels gehad. Muesli gegeten en terug naar haar matties. :D

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:36

Hier geen paardjes voor mij vandaag, een dagje ziekenhuis met dochterlief. Ze heeft een triggerduim en moet eraan geopereerd worden. En omdat brutale de halve wereld hebben gaat dat al snel gebeuren, volgende week al :-)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:53

Mooie foto's curly, oei en sterkte voor je dochter!

Haha die sjaal jeadh, die galop komt wel weer, niet te gestresst over doen, buitenhand wat meer eraan, zodat ze dat been niet naar voren kan plaatsen. Soms wil het wel helpen als je op het verkeerde been gaat lichtrijden voor het aanspringen, kan je in de training altijd eens proberen.

SM fijn dat jullie lekker gewerkt hebben! Nu terug de regen in, brrrr

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:56

JeaDH, leuke sjaal. := Die galop komt wel! Ler heeft het ook heeeel lang niet gekund en opeens ging er een knopje om en ging het goed. Geen zorgen dus!

C2D, beterschap voor je dochter alvast!

Gisteren fijn gelest met Larry en daarna Bosco mee genomen naar het oefenparcours na heel lang niet gesprongen te hebben (behalve op de les 1x in de 2 weken). Er stond een kijkerig parcours dus we hadden het lekker laag gezet en het ging boven verwachting goed! Maar 2 stopts op 13 sprongen. Heel happy daarmee! De pony met meeste praatjes, de hoogste ego maar toch met het kleinste hartje gaat vooruit. :D Zondag gaan we BB springen op de clubkampioenschappen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:04

Fijn dat de operatie zo vlot kan c2d. Hopelijk is ze er vlot vanaf. :)

Vanochtend ook in de regen gereden en men wat is het warm. Was vergeten een jas uit te trekken. :+
Winterpluis van de pony is met deze temperaturen ook ineens niet zo fijn meer.

Top dat ook Bosco een fijn rondje heeft laten zien. :)
Maakt Larry dressuurmatig nog een beetje progressie?