Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Alexandra_x

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:26

Ja het klink altijd leuk wat ze leren. Ook echt heel erg gedetailleerd met bijvoorbeeld voeding (dat wordt echt scheikundig) en ook met fokkerij en genen. Je leert meer dan alleen een deken op doen :P

Ze zit op het wellant in Gouda, dit is het laatste jaar dan kan het alleen nog maar op wellant Houten (en ik geloof dat het ook op Dordrecht kan en dan nog een andere school in Maasland/Maasdijk)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:55

Ziet er leuk uit! Onze dochter wil ook graag zoiets, maar dan op hbo niveau. Dat valt nog niet mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 17:53

SkyMarian Ik zal eens kijken of van de week even iemand een filmpje wil maken, dan zien jullie dat ze slaat naar mijn been.. Niet eens echt bokken maar zo voelt het wel :P

Punz Wauw, wat heeft jou Con prachtige ogen <3 En heeeel netjes gereden toppie!

Wauw, ik had enorme nekpijn. Ik kreeg vandaag op het werk ineens een shock die mega pijn deed in mn nek/schouder en nu is het ver over. Fijn was het neit maar nu toch wel een stuk beter gelukkig!

Zo weer rijden op m'n maffe pony <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:57

Wauw even op mn roze wolk!!! Op beide handen zonder bok gegaloppeerd! We vliegen de bak wel Door en heb amper stuur. Maar ze bokte niet <3

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:47

Afbeelding

Zwaait even,vanmiddag lekker relaxed rondje buiten gedaan.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:10

Fading wat fijn!

Curly, mooie foto.....kale oortjes :D

Melody vandaag gelongeerd wegens een lijf dat niet mee werkt. Morgen mag hij weer mee naar de ponyclub, maar na de rit van gister toch even lekker laten lopen.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:14

*\o/* O wat een fijn avondje ritje had ik. *\o/*
Ik ben sinds een week of 2 de draad weer goed aan het oppakken.
Dat wil zeggen in mijn geval simpel hoofdstel met lage neusriem en een dubbel gebroken bitje.
Voor mij voelt dat aan als de moeilijke weg . IPV te rijden met de kandare en kaptoom.
Maar hij loopt op beide erg fijn momenteel.
Hij was lekker actief en voorwaarts ik voelde echt zijn benen zonder moeite voorwaarts bewegen.
En schakelen ging ook heel smooth . Toegeven het was echt maar ietsje zachter lopen en ietsje harder optrekken. Maar het mondje was zo zacht en op eigen benen. *\o/*
En op mijn eentje he . Zonder les. Gewoon maar is zelf bedenken wat voel ik wat gebeurd er en hoe zou ik het kunnen oplossen.
Ik ben nogal gemakkelijk van het zeggen kijk dat gebeurt er hoe moet ik dat oplossen ?
En wat te weinig zelf vertrouwen in mezelf en te bang dat ik hem forceer . Mijn verstand zegt zit achter zijn vodden en mijn hartje zegt o zielig he ?

Yes We Can :o

Afbeelding

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:18

Punz, gefeliciteerd met zo'n mooi gereden proef. Had filmpje op Facebook al langs zien komen, mooi ook die middengalop. _/-\o_
JeaDH, wat fijn een pony (en dochter) die zo allround is/zijn.
Change, Bosco toch iets minder geschikt als kinderpony. Tenminste voor kind met wedstrijdambities.

Kitobeer, heerlijk zo'n fijn ritje. Goed gedaan! Dan kriebelt het, ik moet ook weer beginnen.
Curly2day, mooie foto.

Wij zijn weer begonnen met Mel, nu veulen (af)gespeend is. Heel rustig opbouwen. :)

{:)

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:21

+:)+ Fading
Wat een poppie zo op die foto C2D <3
En dat is heel herkenbaar Kitobeer, ik vind het ook moeilijk om streng te zijn ~~}> maar Jaimy gaat er wel veel beter van lopen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:32

Super fading. Dat is een mooie progressie in 1 dag. :)

Wat een lekker snoetje heeft ze c2d. Volgens mij slagen jouw buitenritjes altijd wel. :))

Kitobeer ook weer vooruitgang geboekt. Super hoor dat je zelf de opgedane kennis durft in te zetten ipv wachten wat de leermeester zegt. +:)+

Brrrr heb het de hele dag al zo koud. :brr:

Top Fino. Is Benson al lang afgespeend? :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:52

Super Fading!
Een keer een dagje rustig aan is ook fijn Emmy! :j
Kitobeer, superlieve foto en fijn dat het rijden zo goed ging!
C2D, wat een snoesje. <3

Fino, ik zou Bosco wel geschikt vinden als kinderpony, zolang hij niet superhard aan het werk hoeft sjokt hij wel rond, ik weet niet of je hem daar goed mee houdt maar dat is een ander verhaal, ook als recreatie pony eigenlijk ideaal want hij houd van buiten rijden etc. Hij is eigenlijk heel braaf want je kan er de gekste dingen mee doen alleen houdt hij niet zo van keihard werken en ik ben heel fanatiek en perfectionistisch en dat botst soms.

Benson zal wel mega gegroeid zijn onderhand! Heb je nog recente foto's van hem? :D

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:56

Ik kom weer even binnenvallen, loopt Benson bij Ben in het land of? Wij kwamen gisteren met een stoet paarden door het dorp heen (feest op de club) en Ben ging flink rennen en heel mooi lopen :)) Vond ie wel leuk zoveel paarden :D

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 22:03

Thanks, ze is echt geweldig, ze geniet en is super zoet. Kent de regels van het buitenrijden :-)

Onze buitenritjes slagen inderdaad altijd :-)

Iedereen is weer lekker fanatiek bezig op zijn eigen manier, leuk om te lezen :-)

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 22:13

Even een inval actie vab mij! Super trots op JouJou en natuurlijk ook op Ria. Heerlijk gereden gisteren. L2 proefje mee gepikt. Het is nog wat afstemmen op elkaar maar het begint langzaam te kloppen. Super commentaar gehad en een PR gereden! 212 punten. Super trots. Daarna wijken nog aangepakt en wat gedrufder gaan rijden. Erg trots op de mooie 7ens voor de gangen en een 8 voor houding en zit. Erg blij mee! Hier mijn filmpje van de proef https://www.youtube.com/watch?v=uT302PM4lOA

En wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Erg trots en een heerlijke dag gehad met Ria!

Ja Benson loopt bij Ben in, samen met zn andere harem.

Dit is Benson 3weken geleden toen we hem gingen ophalen!
Afbeelding

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 22:14

Ik ga zo even bij lezen wat iedereen mee heeft gemaakt en gedaan!

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 22:17

Dan had ik het goed gezien, hij is leuk! :D <3 Net als Ben en de andere 2 veulies <3

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 22:46

Al stevige stappers die Benson <3 Hij ziet er super uit zeg en die oortjes <3 Ik "ben" fan :Y)

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 23:09

Super punten EK! Gefeliciteerd.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 23:15

:D Eline... Ik ga het filmpje even meer zichtbaar maken hoor.
Nauwelijks losgereden omdat je hem wilde sparen omdat ik daarna ook nog op hem "moest" ( waardoor ik een super fijn losgereden pony had :) ) én de tweede start éver met hem, terwijl je hem nog maar zon week of 7 rijd, én hij eigenlijk voor het eerst zo hoog bovenin werd gereden in een proef.....

Mán... zo gaaf!
( Jou kon eigenlijk nog niet echt wijken ( heeft Eline er op geinstalleerd) achterwaarts was ook nog een puntje: nooit gedaan... En zie nu..)

Verder:
Wel ook jaloers op de buitenrij foto's en berichtjes hier. Dat is met Jou nog een ietsje lastig vanwege oa zijn allergie voor brommers ( Daar slaat hij echt gericht naar...) en zijn vrolijk boze bokken bij onverwacht irriterend geluid achter hem.. .daar wordt hij bozer van dan ik kan uitzitten.... :=
Helaas.....
Laatst bijgewerkt door Punz op 14-12-15 23:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 23:18

Change, eigenlijk hele fijne pony die Bosco.

SM Benson is 23 november opgehaald. Hij heeft een fijn plekje. Eerst bij grote broer en nu bij paps in het land. En veel bekijks zo midden in het dorp.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 06:35

Change stiekem toch blij dat horen dat bosco hetzelfde karakter heeft als eamonn.
Ik dacht altijd heb ik nu alleen zo een luie donder?
Maar je moet ervan houden.
Ik zeg altijd als ik het met hem kan dan kan ik het ook.
Ik vind dit juist erg moeilijk om te rijden dan eentje die uit zich zelf loopt.
Want als je juist redeneert ik kneed hem er wel even door. Dan gaat hij alleen maar meer steun zoeken. Erg lastig om heel de tijd tegen jezelf te zeggen ophoudingkje maar niet meer dan dit.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 07:44

Eline echt een mega topproef. :D
Kitobeer, ik hou er zelf wat meer van als ze wel graag willen lopen maar hij is nou eenmaal zo en daar moet ik maar mee dealen! Ik heb er ook nog 2 staan die wel heel voorwaarts en ijverig zijn dus keuze zat en ik denk dat als ik de pony's straks niet meer heb ik van allebei heel erg veel geleerd heb omdat ze het tegenovergestelde waren van elkaar.

En ik ben ook blij om te weten dat ik dus niet de enige ben met zo'n luilak! :=

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 08:25

Lloyd ook hoor :j Daar is hij ook op geselecteerd :+ Paarden hoeven bij mooi nooit heel hard te werken, tuurlijk rij ik wel eens intensief en vraag ik wel eens door maar echt hard? Neuh :P En dat bevalt ons prima :)

Allemaal weer mooie plaatjes en filmpjes! Op FB al gereageerd :+

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 09:39

Het is idd zo leuk om te lezen hoe iedereen met zijn pony bezig is. Maar ook vooral hoe respectvol iedereen hier op elkaar reageert!

Hier hebben ze net weer heerlijk wat te knabbelen gekregen, ze zijn echt dol op wilgentakken en laten hun hooi er even voor in de steek

Afbeelding

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:14

Gave foto's en filmpje van Jou :j !!

Wat zijn ze leuk zo met zn 3en Emmy, wilgentakken zijn inderdaad altijd wel favoriet he :D

Idd erg leuk om hier zo te lezen hoe het met iedereen (en de pony's) gaat en er wordt idd altijd leuk gereageerd :)