Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TinekeVD

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:37

Tribunals gefeliciteerd en nog een fijne avond!

Change dat zijn altijd lastige dingen, maar toch nog 2 wp gereden dus is er vast ook aardig wat goed gegaan.

Fading ook een eigenwijze pony...sterkte met je nek.

Wij hebben vandaag het bos en de hei weer opgezocht. Onze dochter op melody en ik op ons paard....heerlijk

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:02

Fading ben je zeker dat je pony geen problemen heeft met zijn knieën ? Aanspringen in galop is dan heel erg lastig. Zakt of struikelt hij soms achteraan een pas ?
Ik vind dit namelijk geen normaal gedrag. Ik geloof dus echt niet in zomaar bokken.
Zoals bosco niet altijd evenveel temperament hebben dat herken ik van eamonn ook heel erg. En toch kwam dit bij hem ook voor een stuk door zijn slechte knieën omdat zijn benen vlot voorwaarts swingen en laten ondertreden moeite kost en soms dus kracht te kort schoot en dan misstapte. Ik heb hem laten inspuiten en we zijn nu 6 maanden verder en het gaat erg goed en hij is veel vlotter geworden.
Maar hij heeft een beetje het temperament zoals bosco moeten we nu echt vandaag aan het werk ?
"Misschien is baasje nog niet goed aandachtig en kan ik nog wat aanslenteren. "

Maar echt bokken zonder reden hoort daar niet bij .

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:30

Hij had energie teveel Fading! :P

Ik heb Bosco iin mei 2016 alweer 2 jaar. Aan km's maken en wedstrijddruk zal het niet liggen, wij doen niet aan stressen of onder druk staan omdat het een wedstrijd is. := Bosje is gewoon heerlijk dominant en eigenwijs, gelukkig maakt zijn uiterlijk het nog een klein beetje goed.. :')

En verder is hij echt een leuke pony alleen moet je er echt mee kunnen omgaan dat hij dominant is.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:43

Ja zo ken ik eamonn ook erg braaf erg dominant.
Ik stel mezelf altijd de vraag kun je er een klein kindje mee wegsturen. In de rijbak wel maar buiten zeker niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:46

Kitobeer sparky is helemaal nagekeken en gecheckt Door dierenarts en osteopaat! Ze zakt en struikelt niet ook. En ze doet het alleen als ik het haar vraag of als ik extra been geef als ze terug valt. Als ze zelf aansprint heeft mevrouw nergens last van..

Oh. En ze haalt meer uit met een been dat versta ik onder het bokken haha

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 20:52

Van harte Tribunals. Y)(^) Y)(^) Y)(^) Y)(^)

Is er voor dat kleine jaartje noodzaak om met Bosco te starten Elysa? :)

Ik heb ook altijd een beetje moeite met zomaar bokkende paarden. Maar goed vanachter de laptop kun je het paard natuurlijk niet zien. :)

Heerlijk Emmy om naar buiten te gaan. Hier was het iig prachtig weer. :j

Eline/ punz hoe was het vandaag bij Ineke? :)

Heksje gisteren voor het eerst weer gereden. Vond vrijdag al zo gek dat ze zo'n groene fluf tussen d'r oren had ipv wit. Bleek dat ze weer met de draadjes van de omheining heeft gespeeld. Zij liep dus in haar eentje te stieren in het weiland. Trolletje. :') :') :')
Op de paddock stond ze al met grote gloeperds te kijken en ook met poetsen was ze .....aanwezig. Voor de zekerheid maar even losgegooid in de longeer. Aanvankelijk was ze wat tam, maar ze had nog 2 luchtsprongetjes op voorraad die ze wel even wilde laten zien. Daarna opgezadeld en gaan rijden. Superbraaf natuurlijk. Eenmaal weer actief aan de bak liep ze weer zo fijn. Dametje lijkt echt superblij te worden van hard werken. Moet ik nog heel erg aan wennen. :+ Mijn ruin was na 20 minuten doodop de laatste jaren. :(:)
Vandaag alleen thuis met David dus alleen de stal gedaan. Morgen weer verder.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:05

nou eamonn was al bij tal van goede osteopathen langs geweest en zelfs behandelt voor een peesblessure bij een dierenkliniek. En toch waren ze erin geslaagd hier allemaal naast te kijken.
In goede dagen valt het niet eens op.
Je moet er niks mee doen maar houd het in je achterhoofd als hij achter veel gaat struikelen denk dan nog eens aan de knieen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:33

Sorry dat ik binnenval zonder eerst op jullie overige post te reageren..
Maar
Citaat:
Eline/ punz hoe was het vandaag bij Ineke? :)

Het was zooooooooooooooooooooooooooooooooo gaaf *\%/* *\%/* !!!!

EK zal haar eigen stuk nog wel posten, maar ik heb zo genoten!! EK heeft eerst haar proef en clinic gereden, en dat ging héél erg fijn!! Zo fijn dat ik riep "Ik ga nóóit meer NA jou met Jou_Jou de ring in" :D

Maar goed...voordeel was dus wel dat ik op een zó superfijn voorgereden pony kon stappen :j :j
Even losgereden ( en heel erg aan hem moeten wennen, johhh wat voelt hij ánders dan!) en vervolgens mijn proef gereden

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Na de proef vervolgens een kleine 15/20 minuten les, aanwijzingen mbt houding, netter mijn lijnen rijden enz enz. Kon ik echt wat mee, en Jou ging vervolgens ook weer steeds fijner lopen ( Ohhhh: zúlke fijne verruimingen in de draf *\o/* . )

Kortom:
Hier zit een stikgelukkig mens op een KNAL roze wolk ( met gróte dank aan EK!!!!)

En voor de belangstellenden:
Het filmpje :D :

Edit: Nog even wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Punz op 13-12-15 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:41

Ga jij eens heel gauw naar de L2 met al die 8en. ~~}> ~~}>
Heel gaaf punz. Heb je toch maar effies fijn gereden. :j Snap die roze wolk wel. :))

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:48

Nogmaals Punz heel netjes gereden!!!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:52

Nou...
Jou was héél fijn losgereden. Dat hielp enorm :D :D . Het enige wat ik nog maar hoefde te doen was NIET storen :+ :+

Verder heb ik inderdaad geroepen dat ik pas L2 ga starten als ik dubbele winstpunten zou rijden...

Nou...
Ehhhh...

Dat is nu dus wel zo......

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:54

Je wil het ook niet aannemen hè..... :P :P :P

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:57

Ik ben heel erg realist SM :+

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 23:00

Ik had je filmpje al op fb gekeken, echt super!! :D Wat een heerlijke meewerkende pony ook! <3 Hoeveel punten had je nu? Tegen de 200 wel neem ik aan? :D

SM, heksje doet het ook goed lees ik! Snel weer foto's posten! :j

Ik start Bos de laatste tijd heel weinig, eigenlijk te weinig. Er zijn hier de afgelopen maanden niet veel wedstrijden geweest en als die er wel waren koos ik meestal om Larry mee te nemen. Ik ga Bosco straks als er wat meer keus is in concoursen wel gewoon meenemen, wie weet draait er in 2016 wel een knop bij hem om. :+ (misschien wel een van zijn goede voornemens? :D :') ) En anders gaan we weer stug door zoals nu en mag ik mezelf een schouderklopje geven voor het doorzettingsvermogen als het afscheid eraan komt. (Moet er nog niet aan denken :( )
En niet te vergeten weer de crosslessen in het voorjaar want daar pept hij enorm van op met alles wat we doen!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 23:03

Ik geef het op Punz. -O- -O- -O- :+ :D

Bolle Bosco moet gewoon enorm aan het werk met zijn luie kadaver. Gek hè dat hij zo opknapt van het crossen. Misschien wel een goede insteek voor een nieuwe eigenaar.... 1 met eventing ambities. :D

Zaterdag gaan we weer lessen en dan komt er vast wel weer beeldmateriaal. :j :)

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 23:30

Dat opknappen van crossen herken ik wel, Iris is dit gaan doen omdat we dachten dat haar paard dit leuk zou vinden. Paarden hebben blijkbaar echt een voorkeur. Springen vind hij ook super leuk, hij is er geen uitzonderlijk talent in maar doordat hij het zo leuk vind.... Dressuur doet hij met gepaste tegenzin, maar ja eerlijk is eerlijk hij heeft niks te willen. Maar we komen hem tegemoet en Iris is door hem van een dressuurprikker verandert in een allrounder en ze hebben daardoor samen heel veel plezier! Vandaag (sorry hier even de trotse moeder) zijn ze voor de 2de keer L springen gestart en de 1ste 2 WP's zijn binnen. Ze zijn nu M2 dressuur, L springen en L SGW alle met winstpunten.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 23:37

Mooi score Jeannette. +:)+

Zit er wel eens over na te denken om ergens een ponyruiter vandaan te plukken en die met heksje te laten springen/ crossen. Beschik alleen niet zo over het talent om mijn paarden/ pony te delen. :+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 23:42

Gefeliciteerd Jeanette! Gaaf!!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 07:55

Punz dat ziet er erg netjes uit! Mag je trots op zijn! En reuze handig zo'n filmpje met commentaar

Change, zo heeft iedere pony toch zijn eigen voorkeuren. Is niets mis mee toch. Past misschien niet altijd bij onze eigen wensen, maar ja...
Er zijn ook wel indoor crossen toch? Misschien is dat wat om deze winter af en toe te doen?

Jeadh, mag je tuurlijk heel trots op zijn! Is ook hartstikke knap!

SM haha ben ik ook nooit zo goed in, maar nu met m'n dochter is het juist leuk en geniet ik er van, maar ik herken je gevoel...

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 09:27

Met eigen kind zou ik denk ik ook beter kunnen hebben. :j :j

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:00

Gaaaaaf Punz en hij loopt idd erg lekker :D Elysa toch ook gefeliciteerd met de punten, balen dat hij het laat zitten in de ring! En Jeanette gefeliciteerd met de punten van je dochter!! Volgens mij alle wedstrijden nu gehad :)

Fading, sterkte met de nekpijn, hopelijk wordt het bokken snel opgelost.

Wij zijn gister ook op wedstrijd geweest. Mn zusje is voor het eerst L1 gestart met mijn oude dame en 2x gewonnen met 3 winstpunten tussen de paarden, trots *\o/* <3

Ze moest voor school L1+1 worden, maar omdat ze de startkaart voor volgend jaar nog heeft start ze in de buurt waarschijnlijk nog een paar keer. Mn zusje vindt het nu iieeeeetsjes leuker worden dressuur *D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:43

Nette puntjes voor je zusje. Welke opleiding doet ze dat ze L1 + 1 moet zijn? :)

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:34

Volgens mij heet het voluit Paard en Sport Management. Ze heeft ook al via school haar ORUN diploma gehaald en moet voor het Sport gedeelte L en M beide met 1 winstpunt geklasseerd zijn. Dus ze is al Z springen geklasseerd maar moest dan alleen nog L1+1 dressuur worden wat nu gelukt is :) Andersom is het ook toegestaan dus M1+1 dressuur en L+1 springen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 13:33

Volgens mij doet een stalgenootje ook iets dergelijks. :j

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 14:33

Knap van je zusje Alexandra!
Waar doet ze de opleiding als ik vragen mag?