Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:41

Wat zoek je dan precies schirocco? Als het niet heel goedkoop hoeft hebben oa schockemoller en dobert heel veel keuze. :)

Ler snapt het. Niet meer moeite doen dan strikt noodzakelijk. :D

Heel tof Emmy. Dat bier schijnen ze idd echt heel erg lekker te vinden. :))

Crisis wat een water kwam hier net uit de lucht vallen. Niet normaal. :=
Met heksje het betere kontenbonken gedaan tijdens het mesten. Meestal zet ik haar op de poetsplaats buiten, maar vond dat een beetje sneu in de stromende regen. Dus op stal gelaten. Tja dan kom je elkaar af en toe tegen. :))

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 22:35

Straks loopt ie nog dronken door de wei.. :')

En hier ging het ook los vandaag. :(

Stal genootje stuurt me deze foto net. :D

Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 22:37

Je bent lui of je bent het niet. <<) :D :D

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 22:43

Hahaha Larry heeft hongerrrr gekregen van het harde werken :))

Klinkt zo leuk Emmy, zo heerlijk voor je dochter dat ze zo'n gouden/zilveren pony heeft. Want wat is het belangrijk dat ze kan genieten van haar pony tijd!!

Weer fijn gelest vanavond, aanleuning word steeds constanter, het tempo constant houden is dan wel weer lastiger. Jaimy kan heel makkelijk een tandje minder gaan, daar ben ik niet altijd streng en alert genoeg op. Dus ik moest af en toe flink op het gaspedaal trappen :wow: . Dan gingen we dus in volle galop en plat door de bocht de bak door. Maar daarna ook fijn aan het been!!! Toen de rechter galop maar die was nog steeds kwijt :? . Dus toen heb ik mijn instructrice gevraagd op te stappen, zodat ze kon voelen wat er gebeurde en hoe het op te lossen. Ze moest ook even zoeken maar vond hem snel weer, ik zei: maak jij de les maar af. Vond het leuk om even naar mijn pony te kijken, en Marijke is zelfs nog iets kleiner en sws tengerder als ik, dus een mooie combinatie met Jaimy. Daarna heb ik de rechter galop nog even geprobeerd en met de juiste aanwijzingen in 1 keer goed *\o/* . Dus heel blij en tevreden weer naar stal.
En Marrit je hebt gelijk Jaimy is uiteindelijk ook nog heel puppy, ze word dan wel 6 jaar maar is natuurlijk nog niet zo heel lang onder het zadel en dan raken dingen soms gewoon nog kwijt........

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 22:51

Supaaaaah! :D Jullie komen er wel, snel starten hoor!

Dat laat rijp zijn herken ik wel, Larry wordt in 2016 7 maar was pas dit jaar zo goed als puppy af en klaar voor het zwaardere werk.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 22:55

Hihi Change we zijn al een keer gestart :D , volgend weekend mogen we weer, ik heb er zin in!!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 22:55

Wie zoekt zal vinden Jeannette. :j :j Toppie dat de rechtergalop weer terug op de plek is. :j

Heksje wordt ook al weer 7 in 2016.....dat gaat nog wel even duren eer dat die volwassen is. :')

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 01:17

Klinkt als een leerzame les jeahd..

Die teugels van Rambo zijn perfect op de rubber stoppen na. Dat ziet er weer zo cheap uit. Ik wil graag van die rubberen teugels en dan met goud, wat een best lastige zoektocht is. Heb ze nu van polo, mijn andere hoofdstel die doelloos is de kast hangt maar dat is een andere kleur bruin.

Rosie had vanavond weer Ierse humor, eerst vriendelijk doen naar de kat. Maar omdat ik foto's stond te maken kreeg de kat de schuld dat ze geen hooi kreeg...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 09:43

SM hier ook afen toe van die vreselijke buien, tja dan moet je wat, haha gezellig samen in de stal om te mesten is ook leuk.

Lieve foto change....enne daarom krijgt hij ook maar n half flesje, hihi

Jeadh klopt, plezier in de sport is zoooooo belangrijk en ze hebben samen echt wel lol, heerlijk gewoon.
Dus jaimy is ook nog niet zo lang onder het zadel? Ze moeten nog zoveel leren en soms zijn ze het gewoon even kwijt. Heerlijk dat het toch gelukt is en succes alvast voor volgend weekend.

Schirocco wat een heerlijke foto's. Eerst lief en onschuldig, maar owee.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:13

PAGINA 273
Emmy7 Fijn dat het allemaal goed was bij de tandarts! Is toch altijd fijn om te weten :D
Tribunals Wat blijf ik jou Connie toch verschrikkelijk gaaf vinden <3 !
Punz Voor mij is Luttenberg helaas een beetje ver weg ):

PAGINA 274
MelissaV Western staat hem heel gaaf! Zodra Sparky en ik er klaar voor zijn gaan we ook over op western.. Maar eerst maar eens een fatsoenlijk recht rondje kunnen rijden haha!
schirocco24 Ohjee, flink balen inderdaad.. Duur grapje.. Stoute pony {:)-:(
Change3x Super leuk topic ! Ik ga straks even reageren :D
kitobeer Wow, ik zou hem ook niet zomaar terug herkennen haha!

PAGINA 275
Punz Whaha, ik denk dat ik daar met Sparky voorbij zou vliegen! _O-
Emmy7 Ik heb behoorlijk wat pit onder m'n kont hoor, vooral onvoorspelbaar _O-
EK19 Wat een heerlijk commentaar toch? :D
SkyMarian Vervelende Facebook, gelukkig ben ik gewoon geregistreerd haha!
Punz Wat een fijn plaatje :D

PAGINA 276
gebokt Ooooh, dat is vervelend.. Kijk je er zo naar uit. Maar wel een slimme keuze! Ben benieuwd! :D
Tribunals Ik ben 1.76m en mijn pony 1.42m
Marrit13 Leuk plaatje :D

PAGINA 277
EK19 Ik vind jullie echt een geweldige combi!
Punz Voorpluk vast is inderdaad veel mooier haha :D
Change3x Ze verkochten Sparky ook als 1.46 haha!
Change3x Oh, dat is handig! Ik weet niet of ik d'r wil scheren de volgende keer. Ligt eraan hoe ze in haar vacht komt haha!
schirocco24 Ben waarschijnlijk te laat haha maar ik zou het ook verzetten. Geen risico met benen nemen idd!

PAGINA 278
SkyMarian Vergeten en weer doorgaan! Komt allemaal goed! :D
Marrit13 Fijn dat jullie zo lekker gereden hebben :D Top!
schirocco24 LOL! die klopt als een bus! Ik hoop dat het snel beter gaat met haar been!
curly2day Dat is me toch het meest geweldige uitzicht wat een mens kan hebben :D
schirocco24 WOW! super netjes gedaan zeg! Fijn joh!

PAGINA 279
Marrit13 Top dat je zo lekker hebt gereden! :D
EK19 Oh nee, beterschap!
schirocco24 Yes, hopen op het beste dan! Duurt nu al wel erg lang ):
Tribunals Whaha, het is toch heerlijk om terug te kijken van waar je vandaan komt! Top!
JeaDH Oh steigeren is niet tof. De mijne houd het tot nu toe alleen bij bokken :P
Alexandra_x Stranddd! Dat wil ik ook nog een keer!!

PAGINA 280
Bar Maar dat lijkt me op een gegeven moment ook saai worden haha, ben toch blij met onze natuur hierzo! En zo af en toe naar het strand :D
SkyMarian Zoiets dus! En een stuk veiliger hahah!
curly2day Oh, heeeerlijk <3
gebokt Ik ben voor!

PAGINA 281
Tribunals Maar dan wil ik fotograferen én rijden haha _O-
gebokt Wauw, ziet er prachtig uit daar, waar is dat? :D
Marrit13 Wow, heel gaaf <3 Alleen die prijs :o

PAGINA 282
Change3x Aaah wat een droppie!
JeaDH Fijn dat je zo lekker hebt gelest!
schirocco24 Lol! Nou het heeft iig leuke foto's opgeleverd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:15

Zoooo, ik ben weer bij! Ik werk enorm veel jongens houd jullie echt niet bij!.. Werk 10 uur per dag 6 dagen per week en dan heb ik Sparky natuurlijk nog!

Met Sparky gaat het oke! Nog steeds enorm scheef maar we hebben morgen les! Ben benieuwd :D
Heb er ondertussen al een paar keer bijna af gelegen. Ze vond buiten iets mega eng, dus daar moest ze als een galopperend hert langs natuurlijk! Ook nog een stukje achterwaarts én zijwaarts gegaloppeerd haha! Monster!

Maar we komen er wel! Gisteren heerlijk gegrondwerkt en ze leert zo snel! Topper!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 18:26

wat heerlijk fading dat het zo lekker gaat. haha ik zie het echt voor me springend als een hert...
fijne les morgen!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 18:48

Lekker gewandeld vanmiddag. :)

Afbeelding

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:34

Fading nou buiten al dat werk toch nog de moeite nemen om bij te lezen. En op iedereen te reageren.
Chapeau.

En ik ben blij dat je zo van je Connie kunt genieten. Als je leer gaat doen worden ze wel soepeler. Maar met de ervaring die ik nu heb bij mijn 15.5 jarige. is Dat ik veel eerder had moeten beginnen met een supplement die ondersteunt voor spieren en gewrichten. Dat maakt toch echt wel verschil . In trainen en herstellen. Ik geef Arti-Sport Paarden Ik merk het vooral in de kleine dingen wanneer je hem uit de wei haalt en hij een klein rondje moet draaien. Dat het veel gemakkelijker gaat.

Geven de andere eigenaren supplementen ?

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:36

kitobeer schreef:
Fading nou buiten al dat werk toch nog de moeite nemen om bij te lezen. En op iedereen te reageren.
Chapeau.

Vergeten erbij te vermelden, maar inderdaad. *D

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:29

_/-\o_ Fading voor het grondige reageren. En veel plezier met je les morgen.

Leuke foto tribunals, wil je niet herkent worden?

Ik geef Jaimy Vital Complete van PAVO, omdat ze minimaal krachtvoer krijgt, zo krijgt ze alles binnen wat ze nodig heeft.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:40

Haha dat maakt me niet uit hoor, ik heb sommige van jullie ook gewoon op Facebook. Maar ik keek niet uh, al te charmant :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:18

Emmy7 schreef:
wat heerlijk fading dat het zo lekker gaat. haha ik zie het echt voor me springend als een hert...
fijne les morgen!

Haha, dat was het ook. Niet heel fijn en niet heeel goed voor m'n vertrouwen!

kitobeer Zitten daar veel suikers en eiwitten in? Aangezien Spark bevangen is geweest? Dan mag ze het sowieso al niet.

Tribunals Gefeliciteerd et je verjaardag ! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Zo ik ga even verder ontbijten en naar stal. Ben benieuwd !

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:23

Achteruit galopperen, super knap Fading! :')

Wij geven onze zwarte merrie en Larry ook iets voor de ondersteuning van de gewrichten. Vital Complete van Pavo ook maar deze was niet meer te leveren bij de Welkoop hier dus mam heeft nu wat anders gekocht wat ze heeeel vies vinden. :=

Wat een superleuke foto Maxime en gefeliciteerd!

Gisteren Bosco meegenomen op concours in de L2 en hij heeft zich een portie misdragen.. Op het voorterrein liep hij echt supaaaaah maar zodra hij in de ring komt slaat hij af en laat hij me in de steek en reageert hij echt nérgens meer op (en hij is uit zichzelf al niet zo elektrisch..) Heel moeilijk om dan nog netjes te kunnen rijden, en toen ging meneer ook nog eens lekker bokken tijdens de proef, nou op dat moment wilde ik echt een frikandel van hem maken. :D
Toch nog krap 2 winstpunten gereden & wij gaan gewoon stug door voor hoelang het nog kan!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:26

Oh jeej stoute Bosco! _O-
Ach bokkend de ring door is weer eens wat anders toch haha! :P

Ik ga richting stal! :D

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:42

Slaat hij af of sluit hij zich af Change? Iris heeft een paard gehad die zo makkelijk en braaf was als de NF pony die ze daarvoor had. Maar toch vond hij het rete spannend om dan "alleen" de dressuurring in te gaan. En dan sloot hij zich totaal af en "was er niet meer" en reageerde dus ook nauwelijks op hulpen. Dat was indoor veel erger als outdoor, hoe is dat bij Bosco?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:47

Hij vindt het niet eng maar is gewoon knots vervelend en dominant. Ook Bosco reageert nergens meer op, indoor en outdoor hetzelfde maar ik hoop dat het het volgende outdoor seizoen beter wordt al is die kans heel erg mega mini klein. :+

Wij noemen het afslaan maar ik weet eigenlijk niet wat het juiste begrip is voor dat gedrag.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:51

Nou ik snap met afslaan precies wat je bedoelt hoor. Heel vervelend doet hij het in de training nooit?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:58

Nee thuis doet hij het niet! Hij is niet elektrisch genoeg dus hij reageert wat traag op het been maar dat wordt met crosslessen wel verbeterd. Met crossen is hij trouwens wel supersnel, dat vindt hij echt geweldig!

Het is best frustrerend dat hij me zo laat zitten maar ik moet van mezelf en ook van mam doorzetten want zo lang blijft hij niet meer bij ons en ik ga spijt krijgen als ik hem nu laat staan omdat hij niet fijn is in de ring. Lastig! |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 16:20

Oh jeetje change wat lastig... hoelang heb je bosch nu al? En als je vooral gaat dressuren op vreemd terrein misschien werkt dat? Dan heb je geen wedstrijd druk in ieder geval maar kan je wel oefenen?

Ik heb mn lesje gehad. Sparky was enorm braaf buiten dr kuren om. Ze reageert gewoon heel zuur op mn been en ik moet leren minimale been te geven en geen reactie is tik. In de galop slaat ze echt uit naar mijn been en gaat eerst racen voordat ze aanspringt. Ik moet de rust erin krijgen en zorgen dat ik degene ben die het laatst een tik geeft. Zodra ze dan ontspannen zonder te bokken galoppeert moet ik dr uitgebreid belonen!

Door heel t gebok heb ik nu wel nekpijn. Auw.... ): even heerlijk heet douchen nu maar!