KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ralphtdw

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:41

Volgende mij was het dat ze iets van 64 punt had ofzo. Kan ik nog even na kijken.
Want dit is opgevraagd bij het kwpn Door iemand.
maar hoe of wat geen verstand van eigenlijk

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:59

64 is niet hoog in ieder geval.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:07

Oke wat is dan wat goed is qwa punten

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:58

70/75

Netforce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:38

Barlanta2
KWPN
Merrie 2006
Afstamming Silverstone VDL X Barlanta Ster pref
1.65m hoogte

Afbeelding

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 13:13

Netforce, je moet eerst andere paarden taxeren voordat je zelf een paard mag laten taxeren

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:00

Netforce: 2000 euro

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat jullie voor mijn paard zouden geven :p

Paspoort
Officiële naam: Frankenstein KK
Roepnaam: Franco
Geslacht: ruin
Kleur: zwart, in de zomer bruin
Leeftijd: Net geen 4 jaar
Hoogte: +/- 1.64m en nog altijd in de groei!
Afstammeling: Glock's Voice x BMC Relevant x A Jungle Prince
Ras: KWPN
Gefokt: dressuur
Tijd onder het zadel: nog geen 10 maanden

Afbeelding
Afbeelding

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:32

Nogmaals eerst 2 andere paarden taxeren voordat je je eigen paard mag laten taxeren :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:35

Heet dat arme dier serieus Frankenstein? := :(:)

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:53

Cayenne schreef:
Heet dat arme dier serieus Frankenstein? := :(:)

Ja, helaas wel! Jouw reactie was ook precies de mijne toen ik hem kost als veulentje van 4 maanden oud. Dus wilde er wat stoers van maken en dus is het Franco geworden. Maar Franco heeft aan beide kanten Rubinstein I in zijn stamboom zitten. Ze wilde hem naar zijn voorvader vernoemen en het was het jaar van de F, helaas.... Maar hij staat gewoon te boek als Franco ;)

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:56

Ingeltje schreef:
Nogmaals eerst 2 andere paarden taxeren voordat je je eigen paard mag laten taxeren :)

Oeps, sorry! Bij deze alsnog! :D

Dreamy 4000-5000 euro
Netforce 2000 euro

Wat schatten jullie Franco? :o

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:52

Ik vind Franco echt een gaaf beestje! €5000,- zou ik er wel voor over hebben, al denk ik ergens dat ik nog wel eens laag kan zitten met mijn taxatie.

Netforce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:07

Persoonlijk zou ik er eerder 6000 a 7000€ voor over hebben gezien de afstamming, vader is Voice is en de moeder een oldenburger met l2 dressuur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:13

Is dit puur alleen voor kwpn-ers of mogen duitsers die wel kwpn voeren ook :) ? Mijn paard komt uit de Samberlijn(vader is een GGK zoon daarvan) maar hij heeft wel duits papier kon daar zo snel geen topic over vinden :)

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:04

Netforce schreef:
Persoonlijk zou ik er eerder 6000 a 7000€ voor over hebben gezien de afstamming, vader is Voice is en de moeder een oldenburger met l2 dressuur

Ja, Franco heeft echte sportgenen. Zijn vader is Glock's Voice en rijdt met Edward Gal grand prix. Nog meer sportpaarden uit die lijn zijn De Niro, Rohdiamant en Rubinstein I, plus de bekende Bria lijn zit erin. De vader van moeder is BMC Relevant, die in 2004 met Lisa Wilcox in Athene mee heeft gedaan aan de Olympische Spelen en daar de bronzen teammedaille heeft gewonnen. Nu staat hij is training bij dressuurstal van Baalen. Ook zitten beroemde hengsten in die lijn, zoals Rubinstein I, Goldlowe en Argentinus. Dus Franco's bloedlijn is geweldig. Zelf loopt hij ook erg machtig. Is trouwens geen paard voor beginners. Hij is een echte heetkop die erg leergierig en werklustig is ^^.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:29

Ik vind de moederlijn van Franco eerlijk gezegd minder interessant. L2 dressuur is niet wat bij mij onder de 'sportgenen' valt, verder ook geen predicaten aan de moederskant, behalve van de vaders zoals bij de meeste GGK KWPNers..
Wel vind ik het een aansprekend dier.. Hij is nog jong, maar ik denk dat je met €5000,- wel heel eind komt.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:37

Ik vind voor een ruin het papier totaal niet belangrijk, hij heeft zijn kleur mee, als hij gewoon fijn beweegt iets van 5000, het dubbele als hij extra kan lopen.

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:57

Vulina schreef:
Ik vind de moederlijn van Franco eerlijk gezegd minder interessant. L2 dressuur is niet wat bij mij onder de 'sportgenen' valt, verder ook geen predicaten aan de moederskant, behalve van de vaders zoals bij de meeste GGK KWPNers..
Wel vind ik het een aansprekend dier.. Hij is nog jong, maar ik denk dat je met €5000,- wel heel eind komt.

Terwijl de moederlijn het belangrijkst is. De merrie zelf wordt idd niet in de sport of keuringen uitgebracht omdat de fokkers daar niet de tijd voor hebben, maar wordt puur voor de fokkerij gebruikt. Maar ze heeft een hele interessante lijn waar op keuringen voornamelijk naar gekeken zou worden.

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:58

fokfanaat schreef:
Ik vind voor een ruin het papier totaal niet belangrijk, hij heeft zijn kleur mee, als hij gewoon fijn beweegt iets van 5000, het dubbele als hij extra kan lopen.

De papieren zijn idd voor eventuele nafok niet meer belangrijk nee omdat hij geruind is. Wel zegt het wat over zijn aanleg voor de sport.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:46

Het is geen veulen meer, het paard zelf zegt je meer dan zijn papier.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:08

Kimmutjuh89 schreef:
Terwijl de moederlijn het belangrijkst is. De merrie zelf wordt idd niet in de sport of keuringen uitgebracht omdat de fokkers daar niet de tijd voor hebben, maar wordt puur voor de fokkerij gebruikt. Maar ze heeft een hele interessante lijn waar op keuringen voornamelijk naar gekeken zou worden.

Klopt, dat vind ik ook. Maar ik vind de moederlijn niet echt interessant in dit geval. Wat is er volgens jou interessant aan? Moeder liep L2, heeft ze verder goed presterende nakomelingen? Oma dito?
Verder ben ik het met fokfanaat eens, hoewel de prijs toch wel enigszins bepaald wordt door een papier, ook bij ruinen. Bepalend is het niet, wel meewegend.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:54

Franco rond de €5000/6000. Mooi bloed, zadelmak en zwart is wel een commerciele kleur.
Barlanta: €1500. Spijt me om te zeggen, maar het lijkt op een oud paard en het is niet echt een gunstige foto.

Paspoort
Officiële naam: Gijsbert
Roepnaam: Gijs
Sportnaam: Gameboy
Geslacht: hengst
Kleur: stekelharige vos
Leeftijd: nog geen 3 jaar oud
Hoogte: +/- 1.65m (maar zal nog wel een eindje groeien)
Afstammeling: United (Krack C x TCN Partout) x Democraat (Purioso)
Stamboek: KWPN
Gefokt: dressuur

Onder Edward Gal presteerde vader United in de Lichte Tour. Hij geniet in de fokkerij bekendheid als vader van meerdere spraakmakende kampioenen zoals Bordeaux, Brooklyn, President's Avanti en TC Athene. De laatste drie namen dit jaar deel aan het WK in Verden. Moeder Roelina liep zelf in het Z1 en stamt af van de vererver Democraat. Bekende producten van hem zijn Jup, Luxor, Skyline en Libido. Bovendien is Democraat moedersvader van de Olympische dressuurhengst Ravel. Grootmoeder Boelina leverde het Lichte Tour-dressuurpaard Jumper (v.Equador) evenals meerdere Z-dressuurpaarden. Zelf is ze een volle zus van het nationale dressuurpaard Zwingli. Ook het Lichte Tour-dressuurpaard Jinglebell (v.Flemmingh) komt uit deze stam.

Heeft nu enkele keren met een zadel op gelopen en met een bijzetteugeltje. Pakt alles super goed op, erg leergierig en super braaf.

Afbeelding

Afbeelding

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:56

Franco: 4500 euro, leuk dier! :)

Mavantos: Dat is lastig taxeren zo, heb je geen standfoto?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 07:23

Afbeelding

Misschien niet heel duidelijk, maar heb niet echt stand foto's

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 00:35

mavantos, die vind ik erg lastig... Stamboom vind ik persoonlijk goed, maar kan van de foto's niet echt iets opmaken. Als hij een beetje lekker loopt €4000? Heb er verder absoluut geen verstand van hoor dus neem het niet te serieus!

Kimmutjuh89, gaaf paard! Ik zou zeggen zo rond de €5000,- , leuke lijnen en lijkt fijn te lopen, daarbij ook nog een plaatje om te zien.

Netforce, ik vind dit niet echt een gunstige foto sorry :o Afgaande op de geplaatste foto zou ik zeggen zo rond de €2000,- .

Ik ben benieuwd wat jullie voor deze dame zouden geven, puur afgaande op de volgende gegevens en geen foto's (want gebrek aan :') ) Ben gewoon benieuwd, altijd leuk om te weten wat een paard waard is. Is overigens mijn verzorgpaard, niet eigen. Erg fijn karakter (als dat er iets toe doet bij taxatie) geen wedstrijdervaring. Alvast bedankt!

http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/89214