Mensen met een Vlaams paard?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 23:19

Wauw wat een knapperd zeg!! Van harte gefeliciteerd. Mooier kan de lente niet beginnen.

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 23:20

Wauw wat een knapperd zeg!! Van harte gefeliciteerd. Mooier kan de lente niet beginnen.

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 23:26

Ik heb afgelopen vrijdag nog met Qoke gereden. Op het laatste ff zoonlief erbij gepakt.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 23:28

Ik heb afgelopen vrijdag nog met Qoke gereden. Op het
Laatste moment zoonlief even erbij gepaktAfbeelding

PinkDonut55
Berichten: 152
Geregistreerd: 11-08-15

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:20

Wat leuk! Lekker gereden? En eindelijk een foto dat je erop zit, ziet er goed uit samen. En je zoontje er nog even bij op, mooi hoor:)

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 22:46

Sorry zie nu pas dat het bericht 2x is geplaatst en dus ook vaker dezelfde foto. Moderator kun je hier nog iets aan veranderen? eerste bericht verwijderen?Afbeelding

@ mimo ja heerlijk gereden op een schrikmomenten na... Qoke schrok van wandelaars en springt in galop een heuveltje op maar had hem weer snel onder controle. Kan soms echt een angsthaas zijn.
Ja mijn zusje was al van Suus af en heeft even een paar foto gemaakt met mijn gsm

PinkDonut55
Berichten: 152
Geregistreerd: 11-08-15

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:12

haha ja ook deze grote reuzen schrikken wel eens he :j als je ze maar weer snel onder controle hebt.
Ja erg leuk dat ze een foto heeft gemaakt, ook voor je zelf :) omdat je zei dat je vaak alleen reed.

DoretQueen: Hoe maakt het veulen het en moeders natuurlijk ;)

Afbeelding
Ulano met een lach, hij meet nu 1,75 en wordt 12 mei 2 jaar. ben heel benieuwd hoe groot hij zal gaan worden...?!

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 23:26

Dan is ulano nu al even groot als Qoke..Qoke is ongeveer 1.75m/1.77m hij is wel mooi hoor

DoretQueen

Berichten: 13
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: Beuningen Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:43

Hoi Mimo, met het veulen is het slecht afgelopen. We kwamen maandagmorgen in de stal en toen lag ie dood. Heel erg triest. Hij dronk goed en was levendig genoeg. We hebben de veearts ingeschakeld en die kon maar een ding bedenken en dat was dat de moeder er op gelegen heeft, ook omdat de ontlasting er achter lag. Die was er uit geperst. Ja dit was heel sneu voor ons maar ook voor Quirina. Dit komt wel eens meer voor bij trekpaarden zei de veearts. Nou is gister het ander veulentje geboren ook weer een hengstje, dat gaat ook prima, drinkt goed, maar het was vanmorgen wel spannend om naar de stal te gaan.

Afbeelding

Afbeelding

Manadeluca

Berichten: 1128
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:53

O wat jammer voor het veulen. Veel meer geluk met dit mooie veulen.

PinkDonut55
Berichten: 152
Geregistreerd: 11-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 14:01

jeetje wat een sneu verhaal DoretQueen! strekte voor jullie :(:) Dat heb ik nog niet eerder gehoord dat je moeder op het veulentje heeft gelegen.. en waarom komt het bij trekpaarden wel vaker voor en niet bij een ander ras? Dit omdat ze wat lomper zijn ofz? Aah dit vind ik echt heel vervelend om te horen..
Gelukkig is er ook nog goed nieuws en dat is de het andere veulentje geboren is! Wat ook een knapperd zeg, moeder ziet er ook gelukkig uit :o
Pff dat kan ik begrijpen als je naar de stal loopt om bang te zijn wat je aantreft.. Maar laten we hopen dat dit allemaal goed gaat :j Veel plezier met deze knappe man en hoe mag hij gaan heten?

DoretQueen

Berichten: 13
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: Beuningen Gelderland

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:47

Hij heet ook Winston, en het gaat zo goed samen.

suuske

Berichten: 793
Geregistreerd: 26-08-03

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:45

Jeejtje hier schrik ik wel van wat sneu voor jullie en het veulen. Pfff ja ze zijn gigantisch zwaar helemaal voor zo'n klein veulen.
Sterkte en probeer toch te genieten van deze kleine man..

DoretQueen

Berichten: 13
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: Beuningen Gelderland

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:57

Queen en Winston.


Afbeelding

Manadeluca

Berichten: 1128
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:52

Wat een moie veulen, oortjes naar mama gericht. Geniet ervan.

PinkDonut55
Berichten: 152
Geregistreerd: 11-08-15

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:53

Wat een mooie en vredige foto van moeder en veulen. Erg lief!

Inge3366
Berichten: 24
Geregistreerd: 01-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 18:45

Hoi allemaal, ik volgde dit forum al een tijdje, en morgen wordt ons vlaams paard 'geleverd'. Op het laatste nippertje beslist om toch niet te castreren... . Even afwachten of hij handelbaar is, mijn man zei 'geef hem toch een kans'

PinkDonut55
Berichten: 152
Geregistreerd: 11-08-15

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 20:32

Wat ontzettend leuk, welkom! Spannend hoor en idd afwachten of die te hanteren is en blijft! Mijne was met 1 al bijna niet meer in de hand te houden, sloeg erg veel met zijn voor benen, stijgende naar je en beetje enorm... Maar nu hij ruin is.. Is hij de liefste! Waar komt je paard vandaar en hoe oud is hij? Ik ben wel erg benieuwd, wil wel graag een foto zien als hij bij jullie is :j succes morgen

Manadeluca

Berichten: 1128
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:19

Ik ben niet in het bezit van een Vlaams paard, maar ik vind het erg leuk om te volgen, het zijn mooie paarden, maar wel héél groot.
@ Inge: Heel veel plezier met je nieuwe paard, ik vond het best spannend wanneer ik mijn nieuwe paard ging ophalen.
Is het makkelijk om materiaal/harnachement te vinden voor deze paarden? Volgens mij kom je er niet met de standaardmaten in paardengerief, bij de keuze van een trailer is waarschijnlijk XXL maat, als dat al voldoet.

Mijn man wilde ook niet de ik mijn huidig paard liet ruinen, tot dat hij zonder meer de houten omheining als jaarling oversprong om bij het trekpaard (merrie) van de buren te staan, even later uitbrak (ondanks stroom op 3 draden)…eens geruind waren deze voorvallen verleden tijd. Hij was heel handelbaar als hengstje maar ondanks hij een ruinenvriend in de weide had, was de merrie van de buren veel interessanter. Gelukkig maakte hij geen aanstalten om te dekken, maar de voorkeur voor merries was er wel.

Inge3366
Berichten: 24
Geregistreerd: 01-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 09:54

Afbeelding
Goeie morgen iedereen, hier is hij dan, officiële naam Tequila, de fokker noemde hem Schnaps dus we gaan die naam ook aanhouden. Wordt in juni 3 jaar, schoft 1m80.
Hij was in het begin heel nerveus in z'n nieuwe stal, maar we gunnen hem de tijd om aan z'n nieuwe omgeving te wennen.
Het wordt moeilijk om hem de eerste dagen met rust te laten :D

PinkDonut55
Berichten: 152
Geregistreerd: 11-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 10:26

Wat een knapperd! Volgens mij heb ik hem wel te koop zien staan, hij stond al een poosje tekoop volgens mij? Is zijn vader niet Rieck's Marcus 't? Leuk hoor! Ben benieuwd naar meer foto's van hem straks. Hoop dat hij snel zijn plekje gaat vinden bij jullie op stal. Is hij verder al veel in handen geweest, of is die nog helemaal groen?

Inge3366
Berichten: 24
Geregistreerd: 01-04-16

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 12:48

Ja, dat is hem. Is helemaal in de hand opgevoed geweest, zacht behandeld (maar consequent) en is heel braaf. Hij stelt zich nog niet als een hengst en is sinds een maand zadelmak. Mimo, heb jij ook een vlaams paard? (fotootje?)
En wat zijn je ervaringen?

lisamanon98

Berichten: 81
Geregistreerd: 02-03-13

Re: Mensen met een Vlaams paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:59

Hoi hoi,
Ik zal mijzelf even voorstellen. Ik ben Lisa en 17 jaar oud. De paarden kennen jullie al (Hier op bokt: DoretQueen), maar mij nog niet! Sinds ongeveer een half jaar mag ik deze twee hele mooie dames verzorgen. Ondertussen zijn het er drie geworden, want we hebben er een kleine man bij! Helemaal blij dat ik deze kans heb gekregen en dat ik dit allemaal mee mag maken :) Fotograferen is een andere hobby van mij, dus leuk te combineren! Hierbij een paar foto's van de dames en heer ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

PinkDonut55
Berichten: 152
Geregistreerd: 11-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:01

Inge3366: wat fijn dat hij al veel in handen is geweest met een zachte maar consequente opvoeding :) en wat grappig dat dit hem wel is die ik te koop heb zien staan. Foto's zou leuk zijn om hem te zien ontwikkelen! Jaa ik ben ook in het bezit van een Vlaams paard! Sinds 8 maanden nu. Hij heet Ulano en wordt 12 mei 2 jaar en meet nu bijna 1,76 *\o/* (ben benieuwd hoe groot hij gaat worden) na dik een jaar oud is hij geruind. Mijn ervaring met dit ras is in één woord GEWELDIG! Ze zijn lief af en toe nog wel eens pittig (niet een lomp trekpaard zeg maar) ze zijn groot, de vriendelijke reuzen, erg leergierig en volgzaam. Ik heb ook sinds een paar maanden 1x per maand grondwerk les met hem, en dat is zo super! Hij is erg volgzaam leert snel en is er aan mij gehecht wij hebben een hele fijne band al samen <3 Werken vanaf de grond samen met je paard geeft echt een super streke band, respect en vertrouwen. Ook wandelen we erg veel en soms ook wel dik 1,5uur :j zo leert hij al veel van verkeerd wat er buiten allemaal gebeurt en kan gebeuren ect ect. Foto's kun je zien heb er laatst hier nog 1 van hem geplaats, maar hier nog een paar van mijn knapperd:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Welkom lisamanon98! En wat gaaf dat je die prachtige dames mag verzorgen zeg! En ook nog eens de knappe kleine!! Wat maak je trouwens mooie foto's, Heerlijk zulke mooie paarden voor de lens! Veel plezier en laat vooral zulke gave foto's en of verhaaltjes niet achterwege +:)+

Inge3366
Berichten: 24
Geregistreerd: 01-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:25

Hey Mimo, het lijkt me echt een sterke beer jouw Ulano, en al zo groot! Positief dat hij geen witte neus heeft, Tequila heeft die wel, dus dat wordt zonnecrème smeren in de zomer :D
Gisteren de eerste keer op de weide, was super rustig, het voelt vreemd aan om een hengst aan de lange touw naar buiten te laten stappen. Vroeger in de manège zag ik enkel stoere ruiters die moesten schreeuwen tegen hun hengsten, en constant aan het touw rukken. Dat maakte me eerst bezorgd om een hengst te nemen, want ik ben niet schreeuwerig en agressief tegen paarden, maar nu blijkt dat helemaal niet nodig te zijn mits een goede opvoeding. (waarschijnlijk wilden sommige ruiters een beetje indruk maken :) )
Afbeelding

Afbeelding

@Lisamanon: heel mooie foto's, de zorgzaamheid van die merrie is er helemaal in vervat!