Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
meganxmarius schreef:wij zijn zelf een tijdje opzoek geweest naar een draver, en ook wij kwamen erachter dat mensen er negatief op reageerden. " He bah, waarom nou een draver? daar kun je toch niets mee?"
Nou als het aan mij ligt wel hoor.. het ligt ook aan jezelf.
en dat ze niet kunnen galloperen is ook niet waar.. ze vinden het vaak wel lastig ja maar het is ze te leren.
het is gewoon een vooroordeel dat dravers "niets kunnen" dus ik denk dat dat mensen gewoon laat denken dat het zo is..
Only_Hellen schreef:Nou, endurance wordt pas topsport in de hogere klasses. Vogens de ervarensdeskunigen op het endurance-forum vanaf klasse 3 of 4 (kenners??). Ook weer logisch, want in de lagere klasses redden ook alle paarden het, net als in alle andere takken van sport, mits getraind en begeleid.
In de hogere klasses zijn er nog niet zo heel veel dravers die meedoen, hoewel ze wel in opmars zijn. Navy, Jasmin, Kanway, die hebben klasse 3 of hoger gereden. Onder andere dan, want meer kan ik er zo even niet bedenken. Maar de dravers zullen zich wel meer laten zien, omdat de sport steeds populairder wordt en het starten met een draver ook.
Only_Hellen schreef:Nee, het komt omdat zoals een aantal pagina's terug al geschreven, omdat de draver nu veel minder snel naar de slacht gaat, dan een X-aantal jaren geleden. Eigenaren en trainers doen nu meer moeite om voor het dier een leuke plek te vinden als rijpaard. Ze worden populairder en dan met name in de endurance, en ik denk ook wel in de trec.
Only_Hellen schreef:Het was ook duidelijk, maar ik wil niet sarcastisch doen
Chaos schreef:AramisJames schreef:
Dus jij gaat beoordelen op basis van 1 kort filmpje dat een jaar oud is?
Ja. Jij niet dan??
Dat geeft niks. Dat geldt voor het gros van de dravers. Bovendien heeft hij verschrikkelijk veel moeite zijn rug omhoog te brengen.
Only_Hellen schreef:Nou, endurance wordt pas topsport in de hogere klasses. Vogens de ervarensdeskunigen op het endurance-forum vanaf klasse 3 of 4 (kenners??). Ook weer logisch, want in de lagere klasses redden ook alle paarden het, net als in alle andere takken van sport, mits getraind en begeleid.
In de hogere klasses zijn er nog niet zo heel veel dravers die meedoen, hoewel ze wel in opmars zijn. Navy, Jasmin, Kanway, die hebben klasse 3 of hoger gereden. Onder andere dan, want meer kan ik er zo even niet bedenken. Maar de dravers zullen zich wel meer laten zien, omdat de sport steeds populairder wordt en het starten met een draver ook.
Ayasha schreef:AramisJames schreef:Ja, want zoiets weet jij vanaf een kort filmpje veel beter dan ik, die dit paard al 5 jaar rijd, en mijn instructeur, die ons al jaren les geeft en GP heeft gereden. Juist.
Ben nu stiekem toch benieuwd wie jouw lesgever is.
Chaos schreef:Ik ook! Want mijn instructeur bijv. is heel kritisch en kent dus ook de mindere punten van mijn paard. En ik denk dat je ondanks dat je eigen paard altijd geweldig is wel reeel moet blijven kijken. Dus ook naar minpunten van je paard, in dit geval de galop. En dat zeg ik niet om je paard af te kraken, absoluut niet, ik vindt het een leuk beestje! Maar bovenstaande is dus mijn issue. Je kunt toch gewoon eerlijk zijn over de kwaliteiten van je paard?