Waarom willen mensen geen draver?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:56

Nou, endurance wordt pas topsport in de hogere klasses. Vogens de ervarensdeskunigen op het endurance-forum vanaf klasse 3 of 4 (kenners??). Ook weer logisch, want in de lagere klasses redden ook alle paarden het, net als in alle andere takken van sport, mits getraind en begeleid.
In de hogere klasses zijn er nog niet zo heel veel dravers die meedoen, hoewel ze wel in opmars zijn. Navy, Jasmin, Kanway, die hebben klasse 3 of hoger gereden. Onder andere dan, want meer kan ik er zo even niet bedenken. Maar de dravers zullen zich wel meer laten zien, omdat de sport steeds populairder wordt en het starten met een draver ook.

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:57

meganxmarius schreef:
wij zijn zelf een tijdje opzoek geweest naar een draver, en ook wij kwamen erachter dat mensen er negatief op reageerden. " He bah, waarom nou een draver? daar kun je toch niets mee?"
Nou als het aan mij ligt wel hoor.. het ligt ook aan jezelf.
en dat ze niet kunnen galloperen is ook niet waar.. ze vinden het vaak wel lastig ja maar het is ze te leren.
het is gewoon een vooroordeel dat dravers "niets kunnen" dus ik denk dat dat mensen gewoon laat denken dat het zo is..

@Meganxmarius: dat is leuk zeg! En hebben jullie er nog een gevonden? Leuk ook dat je ondanks de negatieve reacties bij je standpunt bent gebleven +:)+

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:58

Only_Hellen schreef:
Nou, endurance wordt pas topsport in de hogere klasses. Vogens de ervarensdeskunigen op het endurance-forum vanaf klasse 3 of 4 (kenners??). Ook weer logisch, want in de lagere klasses redden ook alle paarden het, net als in alle andere takken van sport, mits getraind en begeleid.
In de hogere klasses zijn er nog niet zo heel veel dravers die meedoen, hoewel ze wel in opmars zijn. Navy, Jasmin, Kanway, die hebben klasse 3 of hoger gereden. Onder andere dan, want meer kan ik er zo even niet bedenken. Maar de dravers zullen zich wel meer laten zien, omdat de sport steeds populairder wordt en het starten met een draver ook.

Dat komt natuurlijk omdat mensen geen draver willen :+

Inderdaad, het wordt vanzelf anders!

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:01

Nee, het komt omdat zoals een aantal pagina's terug al geschreven, omdat de draver nu veel minder snel naar de slacht gaat, dan een X-aantal jaren geleden. Eigenaren en trainers doen nu meer moeite om voor het dier een leuke plek te vinden als rijpaard. Ze worden populairder en dan met name in de endurance, en ik denk ook wel in de trec.

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:05

Only_Hellen schreef:
Nee, het komt omdat zoals een aantal pagina's terug al geschreven, omdat de draver nu veel minder snel naar de slacht gaat, dan een X-aantal jaren geleden. Eigenaren en trainers doen nu meer moeite om voor het dier een leuke plek te vinden als rijpaard. Ze worden populairder en dan met name in de endurance, en ik denk ook wel in de trec.

Ik dacht als ik er een :+ bij zet dan is het wel duidelijk dat het een kwinkslag is ...

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:07

Het was ook duidelijk, maar ik wil niet sarcastisch doen :P

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:15

Only_Hellen schreef:
Het was ook duidelijk, maar ik wil niet sarcastisch doen :P

Ik wil trouwens je eerdere post wel evalueren.

Een paar jaar terug was het voor ons ook veel moeilijker om een paard te herplaatsen, ook voor een laag bedrag. Dan rest je soms geen andere keus dan het eindstation, hoe naar dat ook is. Er was toen gewoon heel weinig animo voor. En die paarden waren ook onder het zadel.

Nu is dat gelukkig aan het veranderen en ontdekken steeds meer mensen dat.

Wij willen trouwens de paarden niet weggeven, omdat we wel zeker willen weten dat het beestje ook goed terecht komt, anders is korte pijn beter, ook voor het paard.

Als we ze verkopen doen we het papier er trouwens gerust bij; kunnen de nieuwe eigenaren hun eigen Japeloup fokken! Of een ander paard

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:25

Chaos schreef:
AramisJames schreef:

Dus jij gaat beoordelen op basis van 1 kort filmpje dat een jaar oud is?

Ja. Jij niet dan??

Dat geeft niks. Dat geldt voor het gros van de dravers. Bovendien heeft hij verschrikkelijk veel moeite zijn rug omhoog te brengen.

Ja, want zoiets weet jij vanaf een kort filmpje veel beter dan ik, die dit paard al 5 jaar rijd, en mijn instructeur, die ons al jaren les geeft en GP heeft gereden. Juist.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:42

Only_Hellen schreef:

Er zijn er veel meer draverss hoor in klasse 3 en 4 o.a Torringo Frisia. Kanway heeft overigens geen klasse 3 gelopen maar is dan wel weer super veelzijdig ;)

Only_Hellen

Re: Waarom willen mensen geen draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:44

Ja, ik kon ze niet bedenken, maar inderdaad. Dacht dat Kanway vorig jaar klasse 3 gelopen had, maar daar zit ik dus naast.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:49

Ik denk dat de meeste mensen in dit topic het er over eens zijn dat dravers geen bij uitstek geschikte dressuuurpaarden zijn. Zodra er echt verzameling wordt gevraagd wordt het lastig voor ze aangezien ze, over het algemeen, meer stuwend dan dragend gebouwd zijn. Maar er is veel meer in het leven dan dressuurwedstrijden rijden. Dravers zijn prima recreatiepaarden en ook zeer veelzijdig in te zettten. Daarnaast zijn er ook een heel aantal dravers die over een extra gang, tölt, beschikken. In Duitsland zijn metname de töltende dravers erg geliefd.

Veel mensen die in de topic posten zullen zich er ook van bewust zijn dat er veel vooroordelen over dravers zijn. Door die vooroordelen hebben ze geen geweldige reputatie, maar hun imago lijkt te veranderen de laatste jaren.

Leoontjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 00:03

K heb zelf een dravertje nu 3 jaar hiervoor had ik een welsh pony maar moet eerlijk zeggen dat deze draver me 10x beter bevalt we rijden dressuur proefjes en gaat super springen kan ze als de beste hoogste was 1,20. en gallop ja dat kan ze prima. zelf aangeleerd en binnen 2 weken zaten bijde kanten erin. ze zijn zo leergierig. ben nu 3 jaar bezig en nu nog steeds leert ze graag kan haar zo 4 x per dag rijden en dn alsnog doet ze alles graag voor je kan me geen beter paard wensen. en wat andere mensen zeggen dravers van de baan willen alleen maar hard harder hardst die denken er ook niet bij na dat een renbaan 10x zo groot is een draver weet zich prima te gedragen in een bak en als je het goed doet past het paard zich altijd aan aan jou tempo'..;) mijn mening is dat dravers prima als recreatie paard gebruikt kunnen worden of voor de spring en endurance sport.

Mijn dravertje gaat in ieder geval nooit meer weg.(L)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 00:18

Wat heb je dan met die Welsh gedaan dat ie niet beviel. :+

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 01:01

AramisJames; Laat maar hangen.. Als jij 8en rijdt op je galop kom ik er voor terug.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:32

AramisJames schreef:
Ja, want zoiets weet jij vanaf een kort filmpje veel beter dan ik, die dit paard al 5 jaar rijd, en mijn instructeur, die ons al jaren les geeft en GP heeft gereden. Juist.

Ben nu stiekem toch benieuwd wie jouw lesgever is. :)

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:42

Ik heb mijn dravertje nu alweer 5 jaar. Ze was al wat ouder toen ik haar kreeg. 17 jaar!
Ze is heel koel in haar hoofdje. De galop is voor haar inderdaad heel moeilijk. We zijn daar nu druk mee bezig. Na het galopperen is ze wel altijd wel een beetje opgefokt. Ze valt ook altijd na de galop in een snoeiharde draf die voor geen meter zit! haha
Ben onwijs blij met haar. Dresuuren had ze nog nooit gedaan. Dus daar zijn we met zijn tweetjes mee bezig. Wedstrijdambitie hebben we niet. Dus we blijven mooi van elkaar genieten op deze manier!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:33

Ayasha schreef:
AramisJames schreef:

Ben nu stiekem toch benieuwd wie jouw lesgever is. :)

Ik ook! Want mijn instructeur bijv. is heel kritisch en kent dus ook de mindere punten van mijn paard. En ik denk dat je ondanks dat je eigen paard altijd geweldig is wel reeel moet blijven kijken. Dus ook naar minpunten van je paard, in dit geval de galop. En dat zeg ik niet om je paard af te kraken, absoluut niet, ik vindt het een leuk beestje! Maar bovenstaande is dus mijn issue. Je kunt toch gewoon eerlijk zijn over de kwaliteiten van je paard?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:35

even een vraagje: Zijn er hier mensen die een draver hebben met een deukje in de neus? komt een licht snoekshoofd voor bij hen? Mijn merrie had destijds een flink hoofd, maar wel een heel rechte neus.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:43

Heb je een foto? Ben wel benieuwd hoe dat er precies uit gezien heeft.

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:46

detour schreef:
even een vraagje: Zijn er hier mensen die een draver hebben met een deukje in de neus? komt een licht snoekshoofd voor bij hen? Mijn merrie had destijds een flink hoofd, maar wel een heel rechte neus.

Ja, die hebben wij

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:46

Chaos schreef:
Ik ook! Want mijn instructeur bijv. is heel kritisch en kent dus ook de mindere punten van mijn paard. En ik denk dat je ondanks dat je eigen paard altijd geweldig is wel reeel moet blijven kijken. Dus ook naar minpunten van je paard, in dit geval de galop. En dat zeg ik niet om je paard af te kraken, absoluut niet, ik vindt het een leuk beestje! Maar bovenstaande is dus mijn issue. Je kunt toch gewoon eerlijk zijn over de kwaliteiten van je paard?

Ben vooral nieuwsgierig als Belg zijnde, vraag me af van welke ex-GP ruiter ze les krijgt. Veel zijn er nie dus. :D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:48

Ahzo!! ;)

Detour, ik ben ook wel benieuwd naar een foto!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:49

RoyalMemory schreef:
detour schreef:

Ja, die hebben wij

Kunj e foto plaatsen? *D

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:52

Zal straks even kijken of ik een foto kan maken. Je kan ook even naar Gelsenkirchen gaan, hij loopt vanavond in de derde koers, startnummer 4 :D

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:53

Dan werk ik sowwy.