Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 00:03

Tsjongejonge. Volgens mij hebben we allebei last van de vrouwelijke hormoonhuishouding. Heksje was weer ouderwets een heks met wrat en ik de gefrustreerde dwerg. :roll:
In stap totaal zen en de eerst volte in draf ging ze al in de spagaat over een remspoor heen. Rond 2 hield ze alles aan de grond. Ronde 3 stuurde ik haar er niet buitenom langs, maar binnendoor. Zij van de leg en ik dacht nog even de lachende derde te zijn. Nou toen ging het wratje gloeien volgens mij. :=
Eenmaal vanuit de bocht weer op de lange zijde schiet ze vol onder mijn gat vandaan. Kon nog net blijven plakken. Daarna was er met haar en met mij geen land meer mee te bezeilen. Zij sprong elke paar meter met de poten van de grond |o en bij mij stoomde de frustratie uit de oren. -:(-
Heb even aangevoeld of we nog tot elkaar konden komen vandaag, maar gezien mijn eigen energielevel ging 'm dat niet worden. Afgestapt en nog even gelongeerd.
Na de opvoedkundige draai om haar oren {:)-:( was ze zo geschrokken dat ze op veilige afstand bleef. := :+
Morgen gaat het vast weer beter.......snertpony. _-:( :')

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 00:47

:oo

:(:) :(:)

Maar morgen gaat het vást beter!!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 01:10

Die heks van je kan er ook wat van!

Gelukkig is er morgen (inmiddels vandaag :')) weer een nieuwe dag. :)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 01:27

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 06:43

SM soms heb je van die dagen .....dan kan je idd beter stoppen. Vandaag nieuwe ronde nieuwe kansen!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 08:33

Oh jee... Stoute muts }:) _-:( Dat is toch echt merrie-achtig gedrag lijkt me. Ik rij al jaren op ruinen, en ook die zijn best wel eens dwars maar over het algemeen kun je ze redelijk makkelijk overtuigen. Vandaag weer een dag {:} Misschien staat de pet (pardon, chique hoedje..) vandaag wel goed :))

Ik heb gister juist heerlijk gereden! Ineens viel het kwartje van het nageeflijk lopen! *\o/* <3 Bij mij dan he, hij kon het al :)) Heerlijke stukken gereden en aan het einde fijn lang en laag uitgedraafd. Ook wat meer buiging gevraagd, linksom hilarisch en rechts begint het te komen :+

Ah Curly, dat snoetje <3

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 08:45

Euh ik rijd me leven lang ook al op merrie's maar herken dit ook niet hoor. Wel deed mijn oude connemara merrie 2 x per jaar met mij de wei slepen ..... en dan wel vaker dan 1 x achter elkaar :-) :-) :-)

En mam zei altijd, vast is vast. Dus dat halstertouw stond dan in mijn handen, toch hield je er als kind geen drol aan :-) :-)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:33

Mijn ruin deed het op dezelfde leeftijd ook. :j
Normaal gesproken heb ik de rust om het te negeren. Gister even niet. Tja en dan wordt het ook een dingetje op dat moment. :))

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:10

Lastig hè om dan zelf daar niet in mee te gaan ...

Mijn ruin daar in tegen was buiten met zijn tweeën braaf. Met meer dan twee of vreemde vond hij dat hij het mannetje moest spelen (dekhengst geweest). En daar ging de kop tussen de voorbenen en moi stapte 9 van de 10 x onvrijwillig af :-)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:11

Ik merk zelf ook nooit het verschil tussen onze ruinen en merrie. Zou bijna denken dat het een ruin is. :D

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:32

Haha ja die merries.... }> Dat kunnen echt draken zijn. Je weet wat ze zeggen..
Afbeelding

Gisteren met Rosie een leuke discussie gehad. Wij hebben binnen een spuitplaats wat iets hoger ligt dan de stallen, dus moeten ze een verhoging op. Echter na een paar keer afspuiten daar weigert mevrouw er nog op te gaan. _-:( Dus gisteren was het eens tijd om dat paard er eens op en af te zetten. No way dat ze erop wilde. Niet met wortels en niet met snoepjes :Y) Uiteindelijke een grote bak met hooi gepakt en stapje voor stapje stap mevrouw er zo op :j
Wat een doos, maar het werkte wel <3
Zadelmaker is afgezegd want der been is nog steeds dik... :n

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:38

Misschien toch even naar de kliniek met haar, om te kijken wat er aan de hand is?
Duim in ieder geval voor je dat het nu snel beter gaat!

Enne:
Hoewel hier beiden braaf zijn......... denk ik tóch dat Punz (weliswaar wat sensibeler maar tóch) braver is!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:39

Ah Ierse humor van Rosie :+ Lloyd wilde van de week ook even niet de poetsplaats op. Ik blijf trekken en dan komt ie wel :P

Oh nou dus dat belooft volgend jaar nog wat als ie 6 is >;)

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:42

Punz.. Ja ik kijk het nog een paar dagen aan, het is sinds afgelopen vrijdag dik. Als het vrijdag nog niet verbeterd is dan zal ik zeker de DA bellen.

Marrit. JA dat was het zeker, wel leuk dat ze dan voor een bak hooi wel de moeite wilt doen :D

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:00

Hier vanmorgen eerst een rondje staarten knippen, mam schrikt zich dan altijd een hoedje. Ik knip de pony's van haar ook mee :-)

Daarna met Kareltje een heerlijk heuveltjes ritje gemaakt. Ze kent de regels van het spelletje goed. Omhoog in galop en boven weer netjes stappen. Daarna een pad in gegaan waar we altijd een andere ruiter in zien gaan met zijn ijsco. Nou had ik het maar nooit gedaan, heel smal, op een gegeven moment konden we niet meer vooruit of achteruit. Strak langs het gaas ..... toch maar doorgezet, nou echt Kareltje had al een dikke 10 maar zo braaf en helemaal niet schrikken. Takken tegen dr hoofd, buik, kont. Geen pas harder, wat een knappert :-)

Stap morgen wel van mijn roze wolk af :-) :-)

Balen dat Rosé dr been nog dik is .....

Mijn uitzicht vanmorgen

Afbeelding

Het is hier trouwens zulk lekker weer dat alle pony's even zonder dek lopen en kareltje even zonder hals. Ze staan even lekker grasjes te plukken uit de "zomerwei"

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:23

Balen voor Rosie, hoop dat t been snel slinkt :(:)

Mooie omgeving en foto Curly :D

Ik herken de merriestreken best wel hoor :o onze ruin is gewoon altijd lief en een goed karakter. Dark Moon de merrie heeft soms echt van die dagen }> }> Ze is altijd lief en nooit gemeen, maar is dan echt heel tegendraads (dat gebeurt vooral als ze een bui heeft en iemand anders dan ik rijd erop, ze is nogal eenkenning :+ maar bij mij is ze dan ook goed tegendraads)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 09:18

:)) ze hebben wel karakter, die pony's! Ik vind het wel wat hebben, al kun je ze soms wel schieten...

Marieke heeft heerlijk gereden op haar stoere pony! Ik ben benieuwd straks :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:55

Hoe is het met Roos Schirocco? :)

Nog fijn gereden met Kareltje vanochtend? Zonnetje is echt heerlijk.

Vanochtend andere nuttige dingen gedaan. Morgenavond weer met het witte monster in conclaaf.
Ze begon haar matties af te tuigen. := :+

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:04

Ik zelf niet, aan Muur de eer vanmorgen, volgens mij vond ze het wel oké :+
Het is nu echt heerlijk weer, dag 2 dat iedereen (behalve Karel, die krijgt een regendekentje op) even zonder dek staat, dan hebben we het over december :D

Ohjee word ze ook een beetje opstandig naar dr vriendjes /3

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:07

Rosie is nog altijd vrolijk, maar het been blijft dik. Wordt gelukkig ook niet dikker en is ook niet warm. Ben nu aan het smeren met groene leem in de hoop dat het wat dunner wordt. Ze gaat nog een week op rust met koelen en stappen 3x per dag. Als het niet verbeterd dan komt de DA nog voordat ik volgende week op wintersport ga.!

Om het been na ben ik zo blij als een klein kind *\o/* Mijn deken is gemaakt en het ziet er echt super netjes uit!!!
Afbeelding

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:55

curly2day schreef:
Ik zelf niet, aan Muur de eer vanmorgen, volgens mij vond ze het wel oké :+
Het is nu echt heerlijk weer, dag 2 dat iedereen (behalve Karel, die krijgt een regendekentje op) even zonder dek staat, dan hebben we het over december :D

Ohjee word ze ook een beetje opstandig naar dr vriendjes /3

Inderdaad heerlijk weer, ik wilde gaan longeren omdat Jaimy 2 dagen niets heeft gedaan, ivm dat wij even naar Valkenburg zijn geweest. Maar het is zulk mooi weer, ik knoop de trailer achter de auto en ga naar het bos! Was overigens heel leuk in Valkenburg echte kerstsfeer daar! En hartstikke druk en dat op maandag en dinsdag. We worden dan wel weer even met de neus op de feiten gedrukt, gemiddelde leeftijd 65+ :+

Afbeelding

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:12

Valkenburg is leuk....ondanks het hoge seniorengehalte. :))

Zo dat is echt netjes gerepareerd zeg. +:)+

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:31

Balen van het been Schirocco, zo jou deken is even netjes gemaakt, fijn scheelt weer euries!

Jea, lekker Valkenburg, heerlijk er even tussenuit.

Zo lekker was het vanmorgen bij ons

Afbeelding

En Muur haar balkjes poging met Kareltje :-)

Afbeelding

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:25

:)) poging, goed gezegd!
Kareltje is leeeeuk <3

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:34

Kareltje loopt heel ruim of lijkt dat zo? :D