Ervaring connemara pony's.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:59

Mooi Marrit, per toeval maakte ik van de week ook een mooie.
Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 00:04

Tnx! Ben gezegend met een man die ook van fotograferen houdt :D Ik zie er zo blij uit op de foto, en dat mág nu ook wel na al die pech op paardengebied de laatste jaren }:0

Oh die is ook gaaf JeaDH! Mooie effecten geeft de zon toch. Schitterende kleuren :j

EK19

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 00:08

Ben Hur was maar 143 en ik 172 en niet maatje skinny!

Hier paar gave foto's van Marrit!Afbeelding
Afbeelding

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 00:11

Die foto is ook erg mooi met dat licht!

En je rijd hem erg netjes Eline, ziet er echt goed uit :j

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 00:18

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Jou-tje met zijn ( of beter gezegd míjn ) vooruit rijdster!!!

Bedankt voor de foto's Marrit, vind de tweede erg mooi.
En EK.............. Je hebt dus inderdaad echt gelijk........ Voorpluk ook ingevlochten is tóch mooier! Hij ziet er ineens heel serieus uit!

Is toch anders dan dit:

Afbeelding

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 00:36

Gefeliciteerd ek en punz *\o/*

Ben benieuwd naar de uitslag van het DNA onderzoek ik ga hey filmpje ervan zo bekijken, want ik zoek nog zo'n onderzoek voor Rosie.. Maar eerst moet ze weer goed gaan lopen -O-

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 00:45

Mooie foto's, dat bruin staat goed bij Joujou! en inderdaad de voorlok ingevlochten vind ik ook mooier...

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 08:04

Prachtige foto's!

Larry is 1.47 met ijzers en Bosco 1.46 met ijzers en ik ben 1.66,5 groot. :D

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 09:06

Mooie foto's zeg!

Melody is 1.55 / 1.57 haha zoiets, we hebben hem gekocht als 1.57 maar hij is ingemeten op 1.55. Zelf ben ik 1.70 en onze dochter is 1.67

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:03

Toen we Larry kochten werd hij verkocht als 1.47 maar hij was maar 1.44 :')

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:18

Ik ben zelf 1,78 en mijn pony is 1,47. Maar lekker rond geribt, dus ik kan er prima op gelukkig.

Punz schreef:
Darkcrystal: het van Haeringen instituut is in ieder geval een zeer gerenommeerd instituut mbt genetica.
Zie voor rasbepaling:https://www.vhlgenetics.com/Webshop/Testdetails/tabid/258/ProdID/375/Language/nl-NL/Rasbepaling_Gemengd_Ras.aspx

Edit: vrees alleen dat het niet heel goedkoop zal zijn...........

Hier heb ik mijn onderzoek ook aangevraagd:
Zie hier nogmaals het filmpje

Ik wacht nu op de uitslag. Ik heb van te voren e-mail contact gehad met het lab en ze reageerde uitgebreid en snel. Het DNA profiel van de Connemara is bij hen bekend, dus als dat in jou pony zit kunnen zij zien voor hoeveel %.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:24

Maar krijg je dan ook eventuele andere rassen te horen?

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:57

Ahumm...ik durf het bijna niet te zeggen. Ik ben 57 jaar (dus ik denk de senior in het topic) en 1meter56, terwijl O'Kay maar liefst 1m62 is!
Toen ik haar uitzocht in het natuurgebied was ze nog geen 5 jaar en ik denk zo rond de 1m53. Hier thuis is ze dus nog even doorgegroeid, wat voor mij echt niet had gehoeven. Het is zoals het is, je doet je pony er natuurlijk ook niet voor weg. Ik blijf ook consequent pony zeggen, misschien helpt het.

Leuke pony's en mooie foto's die langskomen! En ben ik de enige die dat ongevlochten voorplukje van JouJou juist brutaal geinig vind staan, zeker tussen al dat paardengeweld in de ring?

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:33

Mooie foto's komen er weer voorbij :D Gefeliciteerd met de mooie punten *\o/*

Ik ben zelf 1.60 en Dark Moon is op papier 147.5 maar eigenlijk +- 1.50 en Luck is 1.46
Nou is zeker Dark best rond geribt en kan daar makkelijk een langer iemand op. Mijn zusje is +- 1.65 en dat past idd nog makkelijk, ook met Luck.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:39

Dat kan allemaal met gemak. :D

Ik heb een vriendin van ongeveer 1.80 of misschien nog wel langer die nog met gemak op allebei de connies past.

Rechtse (oude foto):
Afbeelding

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:43

Mijn vader heeft ook op Jackson 'gereden' (wat rondjes stap en hier en daar een volte :')), pastte ook prima. Nou is mijn vader ook niet super groot, zo'n 1.80 of iets groter :P

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:25

Vaders aan t rijden. :D

Mam heeft een scheermachine besteld zodat ik de pony's zelf kan gaan scheren. :+ Bosco moet sowieso 3 keer per jaar (ik ga hem deze zomer ook scheren omdat hij ook in de zomer een pak haar heeft en er last van heeft) en Larry 2 keer. Het wordt een beetje te gek om dan telkens zoveel geld uit te geven terwijl we het zelf ook kunnen doen. Ik ben benieuwd. :')

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:28

Rosie is ongeveer 153 (is nooit officieel gemeten) en ik zelf ben 1,68. :o

Rosie der been was vanochtend nog dik :(, lijkt er nog niet beter op te worden. Echter loopt ze wel redelijk vind ik, hoogstens wat kort en stijf maar zeker niet kreupel. Net de zadelmaker gebeld, echter is het wel belangrijk dat ik kan rijden. Het is niet lang maar hij wilt wel zien hoe het zadel licht onder der bewegingen. Ik denk namelijk dat mijn boom weer iets breder word (vulling moet sowieso bijgevuld worden). Dus eigenlijk wil ik wel heel graag dat hij komt maar ik wil niet mijn paard teveel belasten.
Afbeelding
Afbeelding

Wat denken jullie gewoon zadelmaker laten komen en erna rust tot der been weer dun is? Dan is in elk geval der zadel weer goed. Of toch de afspraak verplaatsen, dan kunnen ze pas in januari of februari pas.
Wat is wijsheid?

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:58

Ik zou toch verzetten als ik het zo zie, ik snap dat het balen is maar dat zou ik doen.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:13

Absoluut verzetten. Beter 1 dag te laat beginnen dan een week te vroeg en zeker als het om benen gaat ben ik wel voorzichtig!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:20

Ik zou ook de afspraak verzetten, het is niet leuk, maar wel beter denk ik. Je wilt toch dat de zadelmaker een goed beeld krijgt.

Vandaag zelf melody een half uur greden, pffff ik was moe maar hij ook :D t is gebeurt met braaf rondjes rijden, we willen nu wel een beetje meer, zoals buiging in zijn hals, maar oh wat vindt meneer dat moeilijk!!! En als rechtsom het kwartje valt is dat linksom niet vanzelfsprekend en als dan linksom ook lukt, is hij het rechtsom alweer vergeten _O-

Veertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:22

Als ik in mijn omgeving zeg ik heb een pony en daar rijd ik zelf ook op zeggen ze ah wat zielig, ik ben namelijk 177 en meneer is 148, tot ze hem zien zeggen ze hè dat staat nog geeneens zo gek jullie samen. Meneer is niet maatje slank en ik weeg onder de 70 kilo. Maar de eerste reacties blijven zonder dat ze het gezien hebben, je kan dan bijna meelopen. Meestal komt deze reactie van de paarden Ruiters' haha

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:26

Lengte zegt volgens mij weinig... Vooral bij Connemara's, die zijn toch wel robuust en kunnen daardoor echt wel wat hebben. :)

Ik ben zelf een ukkie (1,59 :)) ) dus ik heb geen problemen met pony's. Heb bij Curly2day op een C-pony gereden en dat kon echt prima.

Haha Emmy, wie zegt dat paardrijden geen sport is... :)) Leuk dat je het hem wat moeilijker maakt.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:58

Emmy7 schreef:
Ik zou ook de afspraak verzetten, het is niet leuk, maar wel beter denk ik. Je wilt toch dat de zadelmaker een goed beeld krijgt.

Vandaag zelf melody een half uur greden, pffff ik was moe maar hij ook :D t is gebeurt met braaf rondjes rijden, we willen nu wel een beetje meer, zoals buiging in zijn hals, maar oh wat vindt meneer dat moeilijk!!! En als rechtsom het kwartje valt is dat linksom niet vanzelfsprekend en als dan linksom ook lukt, is hij het rechtsom alweer vergeten _O-

Hihi die fase zitten wij ook :') en als het kwartje (soms een zak vol) gevallen is laat hij het maar al te graag zien <3

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 18:18

Marrit dat klopt idd, dan loopt hij ineens de sterretjes van de hemel, als hij tenminste niet al moe is van het harde werk...het kost ook veel energie om het allemaal te leren merk ik, hij wil wel, maar begrijpt het gewoon nog niet allemaal en zeker niet snel. Het moet dus echt met veel liefde en geduld en als we het een paar keer herhalen dan heeft hij het wel door en probeert hij het ook echt goed te doen.