Ervaring connemara pony's.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TinekeVD

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 20:29

Fijn dat het toch dunner wordt schirocco, hoe ging het met lopen vanavond?

Wat een verschil kitobeer, wanneer was hij helemaal wit? Onze melody is ook nog zo mooi donker, maar als ik zie hoeveel witter hij al is geworden in een paar maanden tijd, poeh dan gaat het ineens hard hoor.

Oh haha veetje, dat is in ieder geval duidelijke taal! Geweldig een pony die zo zijn grenzen aan geeft

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 21:24

Afbeelding
Hier was hij toch bijna helemaal wit te noemen. Zijn lijf al helemaal .
Hij was hier 10 jaar.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 21:28

Niks mis met een heule witte. <3 <3 <3

Pony vanochtend gereden. Ze was wat stijf, maar heeft super haar best gedaan.
Morgen weer verder. :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:29

*\o/* Afbeelding *\o/*

Punzel is kerstboom-proof!!

EK heeft vandaag beide pony's gereden, en beiden liepen weer superfijn! Zo tevreden !

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:38

:)) :)) :)) dat kon ook bijna niet anders na jouw 'schrik'training waar ze maar niet wilde schrikken. :O :+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:31

En toch, en toch........... Met een zadel op ziet de wereld er anders uit, en moet ik bijvoorbeeld elke keer nog steeds even haar flanken desensitiseren voor dat we op stappen. Flanken aanraken als ze net een zadel op heeft blijft ze namelijk wat spannend vinden. Totdat je haar weer een paar keer aangeraakt hebt, dan is het ook weer goed.
Het is toch een heel bijzondere mix van doodnuchter én sensibel, mijn Punzeltje. Maar goed: ze heeft in ieder geval geleerd om als ze iets eng vind heel erg op mensen te vertrouwen, en het eea te gaan exploreren. En daar kalmeert ze dan vervolgens heel snel op.

Is leuk zo hoor, de zaterdag middagen: eerst genieten hoe EK met Jou gewoon aan het patseren is ( jaaaaa EK: hoe prettig en eerlijk je hem ook rijdt........het is óók patseren wat je doet :D ) , en vervolgens kijken naar de relaxedheid waarmee ze met Punzel werk. Echt genieten!
Laatst bijgewerkt door Punz op 05-12-15 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:41

Punz schreef:
Is leuk zo hoor, de zaterdag middagen: eerst genieten hoe EK met Jou gewoon aan het patseren is ( jaaaaa EK: hoe prettig en eerlijk je hem ook rijdt........en is óók patseren wat je doet :D ) , en vervolgens kijken naar de relaxedheid waarmee ze met Punzel werk. Echt genieten!

Wijntje er bij en hoppa. :9k :D

Dat eerste is wel herkenbaar hoor. :j
Alles is context gerelateerd en wat in situatie A zo is hoeft dat in B zeker niet zo te zijn. :))
Zie ons deken geneuzel. Geen enkel probleem als je er naast staat, maar gooi er maar eens een deken op als je er op zit. := :=

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:48

Vet..! Ik wil ook zon kerstboom in de bak. +:)+ doe die binnenbak er maar bij hoor _O-

Altijd mooi als ze steeds witter worden, al hoop ik nogsteeds dat rosie niet wit wordt want ik ben niet zo'n poetser O:)

Rosie der been is nogsteeds dik, vanavond weer net zo dik als gisteren naar mijn idee. Schiet dus niet echt op, echter toch ff aan de lijn gezet in onze silo (overdekte paddock die ook voor Longeer werk gebruikt kan worden).
En ze had niet meer van die aparte stapjes zoals gisteren maar liep heel stijf, voornamelijk op de achterhand. Dus wellicht heeft ze zich gewoon verstapt. Hoorde vandaag ook dat ze met lyco heeft staan knokken, wie wie aanviel is onbekend maar dan kan ze ook wel een douwtje van hebben gehad. Morgen maar weer kijken naar de been, hopelijk is het dan al beter en kan woensdag de zadelmaker gewoon komen :')

Veertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:18

Zijn grenzen aangeven doet hij zeker, maar op een heerlijke nuchtere manier. Voorbeeldje vanochtend zoon lief lesje springen gehad, waaide flink, boom bij de buren in tweeën en er hing een flinke tak te bungelen en kraken dat het deed, mesthoop aan de zijkant kapot door de flinke windstoten mist een paar laatjes en sommige zitten los. Meneer wilde er niet langs, gaat niet rennen maar houd zijn bit vast en bedenkt zelf zijn veilige route in de bak. Na een kwartier te prutsen en ponylief te overtuigen dat er niks aan de hand is zodat hij toch recht op een hindernis af kan gaan doet meneer altijd zijn eerste sprong super die krijg je dan cadeau van hem en daarna vind meneer dat hij zijn best gedaan heeft en tilt dan zijn benen niet meer op nu moet ik zeggen dat mijn zoontje net met zijn voeten onder het zadel vandaan komt. Van de 10 pogingen die ze samen doen zitten 4 redelijke sprongetjes tussen. Ik moet dan wel eerlijk zeggen dat wij gezegend zijn met z'n nuchtere karakter er sprongen nog twee pony's mee waarvan ze beide door de bak zijn gecrossed door de best wel spannende obstakels in de bak. Wat die dan te veel heeft heeft die van ons dan te weinig maar wat hou ik van hem.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:56

Dat is toch heerlijk veertje. Ons paard is net zo, kun je een kanon naast afschieten en vaak heb ik gewenst dat er eens wat meer pit in zat, maar toch....hebben we nu een veulentje van haar, omdat ik haar karakter zo geweldig vindt en zijn we dus ook juist vanwege het karakter bij de connemara uitgekomen. Herken het gevoel dus heel goed! Lekker genieten van jullie schat! Zulke zijn toch echt goud waard!

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:02

Afbeelding
Even snel tussen de bedrijven door een berichtje!

Vandaag voor eerst met JouJou gestart. Waaa en wat gaaf! Hij wint gewoon beide proeven met 196 en 203 pnt in het L1! Susan en Marrit super leuk dat jullie er waren, Bedankt!

1e proef was hij wat heet en nog wat onwenning. Liep nog niet zoals hij thuis doet maar zo hebben we weer dingentjes om aan te sleuten! Zo blij!!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:06

Wat heerlijk EK en punz natuurlijk ook! Gefeliciteerd

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:19

Heerlijk hoor veertje zo'n relaxt karakter. Maakt het ook een stuk veiliger om je kind er op te zetten. :D

Nogmaals van harte Eline en Punz. :)F

Had daarna zelf niet meer de zin om er op te stappen. Heb even met heksje in de longeer gespeeld. Vond ze ook wel oké. Verder stond ze met zulke kijkers :wow: op stal. :')
Doosje. <3

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:29

Lloyd heeft aai over de bol gehad :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:30

Ohhoh en jij zei nog wel dat het nog zulk mooi weer was. >;) :D :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:43

Ja :') erg he? Maar 't menneke stond zo tevreden op stal met zn hooitjes :Y) :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:51

Ben je nou alweer voor zijn charmes gezwicht? :D :D

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:59

Hoi Hoi,

Ik lees sinds kort mee. Ik geniet vooral van alle foto's die voorbij komen. Wat een leuke pony's!

Ik heb zelf een pony waarvan het ras onbekend is, maar een tijdje terug hoorde ik van een connemarefokker dat hij dacht dat er wel wat lippizaner bloed in haar kon zitten, omdat dit ook voor het connemara ras schijnt te zijn gebruikt.

Enkele jaren terug was er een connemara sportdag op de KNHS en ik was hier toen ook met mijn pony voor een praktijkcursus van mijn instructeursopleiding. Ik liep met mijn pony door de stalgang waar alle connemara's stonden en ik vond haar er zo op lijken. Dus heel stiekem denk ik dat er best wat connemara in mijn pony kan zitten.

Ik heb nu een DNA test aangevraagd, ben benieuwd of er een percentage conemarabloed in zit.

In dit filmpje zien jullie mijn pony met dresduur en springen. Heeft ze er iets van weg?

Veertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:06

EK en Punz gefeliciteerd, het zou zeker moeten lukken voor je 50e met deze nieuwe trend de voorruit rijder.

Skymarian heb in het begin wel doodsangsten gehad jonge pony en mijn kleine vent, maar tot nu zijn ze een komisch duo.

Heerlijk die karakters van jullie pony's

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:21

Tja het blijven toch dieren, dat maakt het ook zo leuk toch?
Punz en Ek nogmaals gefeliciteerd!
Jameyskatje ik ben benieuwt naar het DNA onderzoek, als ik haar zo bekijk zou het best kunnen. Maar het zou dan net zo goed NF bloed kunnen zijn....Met een kruising weet je het nooit wij hebben een kruising KWPNer x Krimh/NF is een echt paard geworden alleen niet heel groot (stm 163).

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:27

Ik zou het niet durven zeggen Jameyskatje. :)
Wel leuk om de waterberg te zien. Is mijn oude manege van vroegah. :))

FB doet tegenwoordig echt superstom als je niet geregistreerd bent. ^)
Kon altijd de bedrijfspagina's nog goed lezen. Nu dus ook niet meer. :roll:

Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:35

Dank voor de felicitaties allemaal!
Was erg leuk om zo samen met EK op pad te zijn, en helemaal blij met de punten en de mooie protocollen natuurlijk !

En superleuk dat jullie er waren Marrit en SkyMarian. Ik hoop dat ik niet al te ongezellig was.... Had mn kop bij mn pony vrees ik!

Ben superbenieuwd of je nog leuke plaatjes hebt Marrit!!

Zelf heb ik voor nu ongeveer alleen dit:
( een onthoofde EK ):
Afbeelding

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:38

Mijn gevoel zegt zelf ook dat ze een kruising is, maar wel een percentage van connemara misschien. Kan niet wachten op de uitslag.

SkyMarian schreef:
Wel leuk om de waterberg te zien. Is mijn oude manege van vroegah. :))

hihi toeval!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:45

Daar hoort je hoofd in zo'n geval ook te zijn Punz. :D :D :D

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:49

Ik heb eigenlijk geen idee Jameyskatje, durf niks met zekerheid te zeggen maar als er wel Connemarabloed in zit zou het me niet verbazen. Wel een goede springer zo te zien!