Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

schirocco24

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:47

Dankj Alexandra... Inmiddels is ze weer aardig grijs hoor maar van de zomer word ze vast weer bruin.! *\%/*

Neeeeeeee...! Ze hebben mij deken gesloopt met binnen en buiten zetten |o {:)-:(

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:58

Ik zal me ook even voorstellen, ik ben Melissa en 18jr (bijna 19), ik lees hier vooral mee en praat niet zo veel mee in dit topic.

Ik heb 3 pony's waarvan 1 connemara.
Blessington Ginger
april 2007 wat haar 8jr maakt.
Western gereden (reining getraind)
Afbeelding

Afbeelding

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:30

Inderdaad leuk zo'n voorstel rondje.
Jeetje Emmy dat is pittig, leuk dat je af en toe op Melody stapt!
Ik ben Jeannette 51 jaar, na jaren mijn dochters hebben gegroomd zelf weer in het zadel geklommen.
Tuaim Raissa Lady (v. Coral Ross) aka Jaimy is bijna 6. Wij hebben pas onze eerste wedstrijd in de B klasse gereden mijn voorlopige doel is L1 , maar ik heb totaal geen haast en wil vooral genieten. Ik ben dus ook regelmatig met Jaimy in het bos te vinden.
Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:34

Ik rij idd af en toe zelf ook op melody. Ik probeer iedere week en meestal lukt dat behalve als ik echt slechte dagen heb. Ik heb mezelf als doel gesteld volgend jaar wedstrijd te gaan rijden met hem dus ik hoop dat dat lukt.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:40

Emmy7 schreef:
Ik rij idd af en toe zelf ook op melody. Ik probeer iedere week en meestal lukt dat behalve als ik echt slechte dagen heb. Ik heb mezelf als doel gesteld volgend jaar wedstrijd te gaan rijden met hem dus ik hoop dat dat lukt.

Wat goed van jou! wie weet komen we elkaar eens tegen op wedstrijd aangezien wij Drenthe ook wel eens meepakken :) . Nog een volwassene met een Connemara tussen de paarden!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:30

Ah dat zou leuk zijn

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:54

Afbeelding
Denk dat het tijd voor een nieuwe is -:(-
Baal echt zeg... Ding was pas een maand oud...

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 19:46

Ah nee en ook nog n bucas, grrrr kan me voorstellen dat je daar van baalt.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 19:47

Zo die is goed stuk. :oo :oo :oo

Voorstelrondje:

Susanne, 33 j, woonachtig in de Liemers, diëtist met eigen praktijk, getrouwd, zoontje van 5 j.
Sinds november vorig jaar in het bezit van een connemaramerrie. Inmiddels is zij klasse 1 opgenomen in het stamboek. Sky Marian (Heksje) is spierwit, 144 m en van 2009. Nu 6,5 jaar oud. Afgelopen jaar voornamelijk thuis aan het werk geweest. Daarnaast was ons eerste uitje het ONCK, daarna de obstakeltraining en de centrale keuring. Via Punz bij juf J. ( http://www.inekejansen.nl ) terecht gekomen en dat is zo goed bevallen dat we proberen eens in de 3 weken te lessen. In 2016 gaan we een poging wagen ons tussen de witte hekjes (wilde heksjes typen :') ) te handhaven. Het is een werkwillige merrie met een duidelijk eigen visie. :7

Even een plaatje voor het idee en voor de rest zou ik zeggen...kijk even hier. Daar vind je alles bij elkaar. :D
[EJL-ITP] Sneeuwwitje en de 7 dwergen.....en de heks

Afbeelding

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 20:31

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 00:23

Erg leuk dit voorstelrondje.! :D

Wat een dag zeg..
Mijn deken gaat waarschijnlijk gemaakt worden door de vrouw van de stal eigenaar.! Echt super, dan hoef ik niet gelijk een nieuwe te kopen. Hopelijk gaat hij dan tot einde winter mee +:)+
Maargoed paardje moet natuurlijk meer doen dan alleen een deken slopen. >;) ze staat met een dik been, even laten draven maar loopt niet kreupel maar ook niet rad. Heel raar maar met aandraven en terug in stap overgaan maakt ze hele korte pasjes, alsof ze het in der rug heeft ;(
Iemand dit toevallig vaker gezien.?

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 01:19

@schiroccco als haar been dik is zou ik toch denken dat het daar vandaan komt....

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 07:31

Goed nieuws en minder goed nieuws schirocco. Moeilijk te zeggen zo. Je kan t even aankijken. En anders er iemand naar laten kijken. In beweging houden en afspuiten kan geen kwaad voor n goede doorbloeding. Met beweging bedoel ik overdag buiten laten lopen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 09:21

Je zou er compagel op kunnen smeren. Dat is verkoelend en ontstekingremmend.

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 10:03

Is der hoef ook warm? Kan hoefzweertje zijn. Hoeven ze niet kreupel van te lopen maar kan het been wel van oplopen!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 12:04

Balen schirocco. Durf er zonder beeld geen uitspraak over te doen. :)

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 14:07

Ze blijft in beweging ;) staat elke ochtend 3 uur buiten en ben net geweest om af te spoelen en te wandelen. Dit ga ik eind van de middag en vanavond nog een keertje doen. Het leek gelukkig al dunner vandaag. Als het weer dun is laat ik haar weer lopen en als dat nog zo beroerd is zal ik een filmpje maken.
Het is het rechter achterbeen want vanaf onder de knie tot der kogel dik is. Je voelt er ook echt vocht is zitten maar is niet super dik. Het valt niet op als je er naar kijkt zeg maar.
Hoef is niet warm, het been is verder alleen warm op de kogel.
Hopelijk loopt ze snel weer als de oude want de zadelmaker komt woensdag -O- . Moet je eigenlijk zoiets afzeggen als je paard niet rad loopt?
Ik heb Tromba complex sportgel, is dat ook goed? Ik kan geen wondje vinden maar durf eigenlijk niks te smeren voor het geval dat ik een super klein wondje over het hoofd zie ;( .

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 15:16

Toevallig komt hier ook woensdag de zadelfitter zadels opvullen. In haar bevestigingsmail benadrukt ze dat ze de pas-sessie moet afbreken als het paard niet rad loopt. Dus ja...ik denk dat je de zadelpasser alvast beter een seintje kunt geven. Wel jammer.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 17:16

Is het vanaf de knie naar onder dik of vanaf het spronggewricht?

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 18:24

Vind je echt geen wondje met mok. Want dat kan ook erg pijnlijk zijn.

Wij zullen ons ook even voorstellen.
Wij komen uit Belgie en mijn Connie woont in Nederland.
Het is een ruin hij is inmiddels al 15 j
En ik heb hem alweer 14 jaar lang.
Als ik door de foto's heen kijk ben ik toch super trots op mijn ventje .
Hij is een hele brave lieve pony.
Maar dat vind ik juist moeilijk om hem te rijden. Het is heel gauw te veel te groot te weinig te traag te groot. Heel gevoelig dus en ben je niet consequent doet hij niks. Dus het evenwicht tussen niks doen en al gauw teveel doen blijft een puzzeltje. Dat zorgt er ook vaak voor dat ons rijden heel erg op e neer gaat. En momenteel hebben we weer een up. eentje die ik zelf voor mekaar heb zonder les. *\o/*

Brengt ons meteen bij de volgende vraag. Kunnen jullie je pony's vrijwel altijd gemakkelijk aan de praat krijgen en houden ? En verder in de training doorrijden ?

Hier was hij 4 jaar.
Afbeelding

En hier 15 jaar.
Afbeelding
Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 18:29

Onze melody heeft van de week bijna een week stil gestaan en we konden hem zo weer oppakken, tja we verwachten dan niet dat hij zo goed zou lopen als vorige week vrijdag. Hier gaat het ook op en neer hoor. Soms geweldig soms tja..... Haha. We prberen zoveel mogelijk af te wisselen want dressuur vind hij gewoon niet zo leuk, dus vandaag mocht hij mee het bos in. Staart erop en dan wil hij wel. Energie voor 10....het eerste uurtje, daarna ontspant hij ook wel weer.
Ik zie paardrijden altijd als de golven van de zee, :D dan blijft het leuk en dan blijf ik vanzelf realistisch.

Veertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 18:49

Wat een mooie foto's kitobeer, en zo realistisch mijn ventje word uiteindeljk ook echt zo wit.
Hier gaat het de goeie kant op is nu is hij veel meer aan het been, moet wel zeggen wanneer hij moe is dan laat hij dit duidelijk blijken reageert veel trager en gaat dan met mijn zoontje (die heeft dan even niks te vertellen) bij de uitgang van de bak staan _O- . hij wil graag voor je werken maar genoeg is bij hem genoeg.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 18:56

Hij was nog donkerder.
Dit was een maand na zijn aankoop hij was hier een jaar en 6 maanden.

Afbeelding

Afbeelding

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 18:59

Emmy7 schreef:
Is het vanaf de knie naar onder dik of vanaf het spronggewricht?

Euhm... Foutje van mij, nee dan onder het sprongewricht dus eigenlijk alleen de pijpbeen en de kogel. Been is ook niet zo warm meer maar nog wel dik.

Wat een verschil kitobeer, mooi paard ook.
Ik heb rosie nog niet zolang dus kan nog geen antwoord geven.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:03

Wat een verschil in kleur! Lijkt sowieso een heel andere pony. :D