Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:15

Gave foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:15

Ja hoor! ze blijft prima stil staan, maar dat is ook een van de dingen die ze als eerste leert bij me _O-

kitobeer

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:38

Leuke valk pony gebokt. Ga je nog veel plezier aan hebben.
Hoe ben jij bij de connemara uitgekomen ? Ben wel benieuwd.

Wauw wat staat sparky er weer mooi op. Je hebt wel talent om ze te fotograferen moet ik zeggen. Ik maak de laatste jaren veel te weinig foto's omdat eamonn er altijd zo stom op staat dan. Mijn hond daarentegen die is echt fotogeniek.

Aiaiaia droes is niet fijn. Maaaar is er nu een strikt beleid op je stal ? Want dat is nog veel onpraktischer met schone kleren etc...
Maar eens ze drager zijn kan het altijd openbaren zeggen ze.
Ik verdenk eamonn ook dat die dit jaar even droes heeft gehad zonder de zichtbare kenmerken.
Ik heb de dierenarts laten komen en er kwam zoveel snot uit hoge temperatuur en dikke keelklieren.
Ik heb hem toen laten testen op rhino grapje koste 100 € . En gelukkig had hij geen rhino. Maar het was toen zo een hetste.
Maar de dierenarts zei toen ook het zou nog droes kunnen zijn. En wij zeiden nog jamaar dan moet het absces openspringen etc....
Maar 2 maand later heb ik een holistiche vrouw eamonn laten doorlezen met een legger antenne. En daar kwam toen uit ingekapselde droes .
Maar 2 jaar geleden is er ook droes geweest op stal bij de jonge paarden. Maar daar is toen geen dierenarts bij geweest. En pas later besefte ik dat het weleens droes had kunnen zijn. Er waren toen 3 paarde met abcessen.

Ik ben emotioneel weer in balans jeej. En ik kan het merken met rijden en aan eamonn.
Ja ik heb mijn dieseltje weer voor mekaar. Netjes vanachter naar voor buikspieren aangespannen.
En weer met een simpel hoofdstel gereden ipv op de kandare. En het kersje op de taart ik heb het helemaal zelf uitgepuzzeld. Mede dankzij het koudere weer. En dan loopt die lekker . Dus nu maar aan de gang blijven dan word het steeds gemakkelijker om er naar toe te rijden.

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:57

Ja het is die connemara haha.
Ik was eerst een beetje op internet aan het kijken en toen kwam ik de stal horse team tegen. Die hadden allemaal connemara's dus Ik heb even doorgezocht naar connemara en ik vond ze echt prachtig! En toen kwam ik Dees tegen en was ik verkocht haha. Ik heb valkjes ook altijd leuk gevonden.

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:58

Heb ik een beetje verkeerd opgeschreven maar hij komt dus niet van horse team

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:11

Even een korte update...melody was geweldig bij de tandarts. Hij ging er heerlijk relaxt voor staan. Hij had wat haakjes en links meer dan rechts,is helemaal uitgewisseld en verder niets bijzonders. Morgen mag hij weer aan de slag

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 22:43

Misschien wel leuk om even een Connie voorstelrondje te doen? :D

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 22:48

Ja leuk! Zal ik dan maar beginnen?
Ik ben nikki, 18 jaar en ik kom uit warmenhuizen. Ik werk in de horeca 5 dagen in de week. Hiervoor heb ik een kruising appaloosa x arabier gehad maar er was helaas geen klik. Mijn stal is in schoorl dus heerlijk om in het bos/strand te rijden

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:11

Lijkt me heerlijk, een stal op zo'n plek!

Mijn naam is Maxime, 16 jaar en woonachtig op een boerderij in Overijssel. Ik heb dit jaar mijn examens en spreek overigens ook Spaans :P

Dit is Midnight Thunder (Jackson), een ruin die dit jaar 9 is geworden. Ik heb hem nu 4 maanden. Meneer doet vrijwel alles voor eten en is overenthousiast op buitenrit :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:27

Ooh wauw pracht pony! Ja is echt heerlijk een half uur en je zit op het strand en heerlijk in de bossen rijden

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:57

Hier Marieke, uit Apeldoorn, werkzaam in de gehandicaptenzorg. Al vanaf mijn 2e bekend met connemara's. Zelf in het bezit van een shet voor de kids, een nrps merrie met ergens diep verstopt een drupje connemarabloed. Een connemara ruin van 26 (ex kampioenhengst) en een connemara merrie van 5 (klasse 1 importmerrie). De merrie heb ik nog maar kort dus we zijn nog lekker aan het ontdekken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door curly2day op 04-12-15 01:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 01:25

Welkom gebokt!!
Leuk hoor, een valkje :j

Change: heb ik nu goed begrepen dat jij wel wil mee lessen?
En Muurp: les op Jou valt niet veel aan te durven hoor... Dus dat ga je dan gewoon doen :)

Nog meer mensen die mee willen doen? Locatie wordt ws Luttenberg.
Iets voor de nieuwelingen misschien ( of is het een roteind rijden voor jullie ( Ik heb geen idee..)

Idee is gewoon een gezellige connemara middag, met mensen vanuit dit topic, waarbij EK dan wat lessen geeft........ En mijn zus voor de lunch zorgt

En dan zal ik me ook even voorstellen. Ben royaal 40+, heb 2 Connemara's, valk ruintje Jou-Jou, ( Fonetisch: Zjoe Zjoe, en officiele naam Patty's Sweet Masquerade ) en 4 jarige schimmel merrie Punzel ( officieel Rory Rapunzel)

Jou wordt uitgebracht in de dressuur, en Punzel gaat tzt ook in de dressuur uitgebracht worden. Op dit moment worden mijn pony's behalve door mijzelf ook door EK19 hier in dit topic gereden. Zij is mijn officiele "vooruit-rijdster" :) Dat wil zeggen dat ze ze rijdt, Jou ook uitbrengt op wedstrijden, en hem zo opleidt dat ik hem straks fijn kan narijden... ( zodat ik een kansje maak om mijn persoonlijke doel te halen: voor mijn 50ste Z dressuur :D )

Jou-Jou:

Afbeelding

Afbeelding

En punzel

Afbeelding

( kon zo snel geen betere foto vinden :) )

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 01:34

An sich zou ik, mits ik een slachtoffer ( Muur <<) ) kan vinden voor mijn merrie wel interesse hebben in een connemara middag.

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 09:51

Littenseradiel is voor mij erg ver weg ja haha 185 km haha

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:15

Knappe pony's van jullie <3

Punz, als ik op de datum geen wedstrijd heb, dan wil ik graag mee doen!

Mijn naam is Elysa, ik ben 16 (over een paar dagen 17) en ik heb 2 dikke connies en een paard!

Larry Andy is 6 jaar, ik spring nu L met hem maar ik heb mijn punten bijna vol dus we moeten over naar het M. Hij is in 2013 naar Nederland gekomen en hij is echt een schat van een pony! <3
Afbeelding
Afbeelding

Bosco Dawn is 5 jaar, ik rijd L2 dressuur met hem en hij is een geweldige springer. Hij is lekker lui en koppig maar zijn uitstraling maakt dat helemaal goed! Ik heb hem sinds 2014 en gekocht van de moeder van EK. :D

Afbeelding
Afbeelding

Eastern Eclipse is 6 jaar, een merrie v. Westpoint en echt een typisch dressuurpaard maar in de omgang echt een superlief paard. Ze is een kleintje van 1.64 en mijn mam heeft haar zelf gefokt.
Afbeelding
Afbeelding

Dat was mijn rondje. :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:46

Nou dan ik ook maar: Marrit, iets over de 30 en ik woon aan de Veluwezoom. In april heb ik na heel veel pech, Lloyd gekocht (Lickeen Ginger) een geïmporteerde ruin. Hoewel nog heel jong, súper nuchter in de omgang en hij geeft me veel vertrouwen terug, wat ik compleet kwijt was. Ik rij beetje dressuur, wil het springen oppakken (laag hoor!) en straks lekker de bossen verkennen!

Afbeelding

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:14

Welkom Gebokt! Prachtige pony :D

Hier helaas geen connemara maar ik heb vroeger een paar jaar bij Curly2day gereden en ben daardoor besmet met het virus :))

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:54

Welkom Gebokt! Ik vind valkjes altijd erg leuk <3

Zal ook meedoen aan de voorstelronde:

Ik ben Alexandra, 23 jaar en heb helaas de staatsloterij (nog) niet gewonnen dus gewoon aan het werk :P . Wij hebben 2 connemara's (al heeeel lang) Dark Moon en Luckylight, allebei gewoon geboren in NL :)
Afbeelding
Links Dark en rechts Luck

Vroegahh heb ik met Dark Moon M2 dressuur gereden en heeft mn zusje L gesprongen met haar. Na mn 18e met wedstrijdpensioen gegaan :+ en nu start mn zusje dressuur tussen de paarden met haar (ze moet L1+1 worden voor school) ze heeft de punten in de B nu en ze gaan de 13e? volgens mij L1 starten.

Mn zusje heeft met Lucky Z gesprongen. Ze is nu 19 dus houdt het bij oefenparcoursen en oefencrossen. Ik heb ooit met Luck dressuur gestart maar dat is niet zn sterkste punt :+ Springen kan hij echt als de beste.

Nu rijden we vooral veel buiten in de duinen/het bos/op het strand (staan in Wassenaar). En af en toe train ik nog wel eens dressuurmatig en zusje springt dan.

Verder staat er bij ons ook een Welshje (denk een A? Hij is +- 1.20). Die heeft vorig jaar meegedaan aan de ponyrennen en is eigenlijk te pittig als kinderpony. Er is een meisje die er af en toe op rijdt maar hij gaat vooral naar buiten, aan de longe en soms mee wandelen/als handpony. Hij is van mijn tante.

En dan hebben we 2 dravers staan. 1 van ons die gaat hopelijk volgend jaar koersen en 1 van een achterneef en die koerst op het moment.

Ook hebben we een kat op stal genaamd Poes :+ (het is een kater.....)

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:00

Zo lekker veel pony's.
Ik heb ook een kater en heet ook poes haha

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:08

Ik vul Muur haar stukje even aan: Als ik wil kan ik weer verder gaan waar ik gebleven een paar jaar terug ;-) :-) :-) :-)

Vanmorgen lekker genoten bij de paarden

Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:13

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Muurp gefeliciteerd en een fijne dag vandaag.

Nou ik zal me ook even voorstellen. Ik ben 39 jaar, woon in drenthe. Heb vroeger zelf wedstrijden gereden met mijn paard maar kwam helaas in 2002 in een rolstoel terecht. Sinds 1,5 jaar ben ik hier weer uit en af en toe waag ik me weer op een paard, maar t wordt helaas niet meer zoals het was en grote kans dat ik er binnenkort toch weer in kom, dus we plukken de dag!
We hebben een merrie van bijna 20 zij is een kruising fries x kwpn en heeft dit voorjaar haar eerste en enige veulentje gehad....Ghadir.
Afgelopen juli hebben wij een connemara gekocht...Tralee's Melody, afstamming van I Love You Melody, was toen net 1 week in nl. Hij is al lekker mee geweest naar ameland voor 4 weken en daarna hebben we hem dressuurmatig opgepakt en dat doet hij leuk. Hij is voor onze dochter maar ik probeer zelf ook een keer in de week te rijden. Vanaf september wnemen we hem eens in de maand mee naar een springwedtrijd om ervaring op te doen op vreemd terrein en tussen andere ponys wat hij overigens erg spannend vindt, maar verder is hij echt geweldig lief, rustig en trouw.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:15

Oooh nu pas leg ik de link tussen Curly en Muurp _O- :roll: Goeiemorgen <<)

En wat leuk Alexandra, Dravers <3 Heb zelf een Draver gehad en nog kennissen/vriendinnen in de drafsport. Geweldige dieren! het is dat ze niet in maatje 1.47 kwamen (sporadisch) anders was het weer een Draver geworden.

Nou dat Palomino veulen was me ook even niet bekend (meer), Emmy! <3 En ik wist niet dat je in een rolstoel hebt gezeten. Heftig zeg.

Toch handig die voorstelrondjes :+

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:20

:)) Marieke! Volgende week maar afspreken dan, hopelijk werkt mijn arm dan weer mee.... :=

Dankjewel Emmy!

:') Marrit.... Duurt even!

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:10

Ik zal mij ook maar even voorstellen dan..
Ik ben Linette, 24 jaar en studeer nog, daarnaast heb ik een bijbaan en een eigen reclame bureau.
Afbeelding
Sinds April is Rosie bij mij gekomen als verwaarloosd paardje, en inmiddels goed opgeknapt.
Ze is geschat tussen de 7 en de 15 en op haar paspoort hebben ze 10 jaar gezet. Toen ze kwam was ze enkel zadelmak, dus ze mag nog eventjes voor groen door het leven :D

Gefeliciteerd muurp Y)(^)

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:38

Rosie heeft zo'n mooi kleurtje op die foto Shirocco :D!

Gefeliciteerd Muurp!!

Ja Marrit, ik ben ook erg gek op dravers. Geweldige paarden zijn het echt een karakter van goud, echt jammer dat ze een redelijk slechte reputatie hebben want het zijn wereldpaarden! Ze zijn er wel in maatje pony, maar komt niet heel erg veel voor nee :D