Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TinekeVD

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:25

Melody weer helemaal fit. Nu de tandarts nog even afwachten..... De verdikking is weg en ook helemaal niet meer warm, heel vreemd, maar ben heel blij dat het alweer over is.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:36

Vreemd idd, maar desondanks wel prettig dat hij weer oké is. :)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:46

Idd vreemd maar wel fijn dat hij weer oké lijkt.

Ik ben er vandaag maar weer eens opgestapt. Madammeke dacht even de truckendoos open te gooien maar daar trapte ik niet in. Dus gingen we gewoon alleen het terrein af :-)

Afbeelding

Lekker slobber eten na de tijd

Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:51

Muurp: misschien een gast half uurtje op Jou ?? ( als Eline het daar mee eens is, en het niet stoort in haar planning met Jou??)

Dan zou ik op Punz kunnen lessen. Maar in dat geval gaat het niet op heel korte termijn zijn, maar ergens januari, februari?

Heb nog niet een vaste locatie in gedachten. Hier in de buurt (omgeving Zelhem als het ware) kan ik een bekende vragen of ik daar terecht kan. Anders wordt het zoeken naar een wat centralere locatie.

C2D:
Na het gesprek wel fijn kunnen rijden? Orenfoto ziet er in ieder geval heel fijn uit!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:58

Muurp schreef:
Wat een leuk initiatief Punz! Ik kom graag kijken bij gebrek aan een Connie (of überhaupt een pony :+ )!

Euh .... zouden wij niet gister of eergister daten (mits het paste in je schema :j )

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:01

Ahh... balen.. Weer zo ver weg -O- ..

Wat een leuke foto's verschijnen er weer :j
Gelukkig is het over Emmy, wel heel vreemd ja.

Wij hebben droes op stal, k baal echt _-:( . Inmiddels speelt het al ruim twee weken, en vandaag is het 'eindelijk' officieel bevestigd door de DA dat het droes is. Echter heeft Rosie nergens last van, geen koorts en geen snot. Maar heb ook het idee dat ze niet helemaal fit is, vorige week sprong ze al de bak uit. En de keer dat ik daarna wilde longeren wilde ze niet in draf en continu omdraaien en tegenover mij blijven staan. Als ik der dan in draf kreeg, der oren plat en heel boos aandraven -O-
Onder het zadel bleef ze gelukkig wel braaf maar echter na zo'n tien minuten draven wilde ze niet meer in draf. Dat terwijl ze altijd super voorwaarts is. -O-
Ze staat nu dus al sinds maandag stil, vandaag ff los in de bak (niet opgejaagd) maar daar kwam weinig beweging is.
Vrijdag maar eens aan de lijn zetten en kijken wat ze doet..

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:11

Punz schreef:
Muurp: misschien een gast half uurtje op Jou ?? ( als Eline het daar mee eens is, en het niet stoort in haar planning met Jou??)

Dan zou ik op Punz kunnen lessen. Maar in dat geval gaat het niet op heel korte termijn zijn, maar ergens januari, februari?

Heb nog niet een vaste locatie in gedachten. Hier in de buurt (omgeving Zelhem als het ware) kan ik een bekende vragen of ik daar terecht kan. Anders wordt het zoeken naar een wat centralere locatie.

C2D:
Na het gesprek wel fijn kunnen rijden? Orenfoto ziet er in ieder geval heel fijn uit!

Ja hoor, gelukkig wel, ze was verder lekker voorwaarts en zelfs wat kriebelig :+

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:27

Na wat tijden af en toe meelezen en weinig tijd, lees ik nu een kleine groepsles?? :D leuk hoor! Kan dd manege in Luttenberg vragen, is redelijk centraal voor mensen die mee willen doen? Gaaf als jullie er voor open staan!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:38

Luttenberg is prima wat mij betreft. Uur rijden, maar fijne locatie en hartstikke leuk als we daar dan met een groepje (bokt) Connemara fans zijn...

En zuslief wil vast wel mee naar Luttenberg :)
( en die is góed met lunches, of niet EK :D :D )

Muurp: wat denk je: zin een een half uurtje les op Jou? ( onder strikte begeleiding van EK natuurlijk, dat wel !!)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:43

Euh gaan we om Muur vechten _O-

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:44

Ja die lunch.... daar kom je eigenlijk gewoon voor... pony's zijn bijzaak hahah. Grapje. Maar lunch is echt heeerlijk!!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 00:00

HUH?
Gevecht?

Even teruglezen...

Ohhhhh Maar... eh.. gisteren en vandaag zijn toch al voorbij..? Dat is dan toch geen toekomstig gevecht :D :+ :D ?

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 00:15

Punz schreef:
HUH?
Gevecht?

Even teruglezen...

Ohhhhh Maar... eh.. gisteren en vandaag zijn toch al voorbij..? Dat is dan toch geen toekomstig gevecht :D :+ :D ?

euh lekker bijdehand ...... _O-

Muur is volgens mij druk met d'r nieuwe tv of met bol.com {:)-:( _O- _O-

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 00:18

Ik hoop voor dr dat ze druk is met het installeren van de tv.

En anders..

árme bezorger :Y) :Y) :Y)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 07:17

:') ik was er gisteren even helemaal klaar mee, dus uit voorzorg maar geen tv geïnstalleerd en meneer de koerier leeft nog hoor! :D

Uhhh ja Marieke :+ de tijd gaat sneller dan gedacht, zal vanavond even contact opnemen voor poging 2, ahum...

En wat ontzettend lief Punz! :D maar weet niet of ik dat durf := Bang dat ik de nieuwe knopjes van Eline niet kan vinden haha.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 08:44

Leuk idee, maar Lloyd en ik hebben even winterpauze. Het heeft toch wel wat van hem genomen, de verhuizing en de uitstapjes (geen spijt van, ik wilde hem optimaal testen=gelukt) dus nu gewoon thuis aanklooien. Ik word in januari geopereerd, dus ben ik ook wel week of 4 uit de running. Als het uitkomt, kom ik wél graag kijken en foto's maken met ons nieuwe toestel waar ik veel mee moet oefenen :+

Emmy fijn dat het weer beter lijkt te gaan met de pony! Zijn toch enge dingen die bulten die ineens opkomen. En je dan ook nog laten schrikken.. Foei! Ik heb ook zo'n diepe slaper :D

Getsie Schirocco, droes :(:) Naar is dat altijd. Sterkte en hopelijk ontspringt Rosie de dan.

Ik heb gister gereden en er gebeurde weer zoveel in en om de bak dat ik beetje vergat te rijden en dan doet ie dus ook niets (terecht :Y) ). De Shetlanders stonden los langs de bak, er stond ineens een groot trekpaard op het stukje waar de Shetten altijd staan, een vrij dominant paard ín de bak en veel bezigheid op het erf. Om erin te komen moesten we dus ook nog langs de losse Shetters, en kon ik mijn normale opstapbankje niet gebruiken (ja Eline, ik kom zsm dat verrekte krukje ophalen :+ ) dus moest via een heel laag opstapje. Feest dus :P Hij was kijkerig en niet bij de les (mijn fout) maar hij is dan wel echt heel braaf en niet springerig of schrikkerig/rennerig. UIteindelijk beide kanten om kwam hij netjes naar beneden en vond deze angsthaas het wel genoeg :Y)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 08:45

Heksje gaat voor officieel starten begin 2016 lees ik? *\o/* O:)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:07

Marrit jij enorme held. +:)+ Eerder zou het volgens mij een reden geweest zijn om nog een rondje te wachten. En Lloyd gaat gewoon nog eens een keer helemaal lekker los en soepel nageeflijk lopen. :):)

Bevalt je nieuwe stekkie?

Marrit13 schreef:
Heksje gaat voor officieel starten begin 2016 lees ik? *\o/* O:)

Als ik het verzoek in drievoud bij mevroi heb ingediend vast wel. :))

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:53

Dat, of ik ging longeren :)) Of poetsen en paard weer terugzetten op de wei hahaha! Hij begint inderdaad wel meer los te laten, en hij loopt actiever. De betere bak helpt enorm! Ik zal de foto's van vorige week trouwens uploaden dit weekend, leuk beenwerk heeft ie daarop <3 Nu is hij actief, en zakt beter: dan stap 3, stelling/buiging.

Vergeet je handtekening, en paraaf op elke pagina niet! <<)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:15

Jaaaaaa plaatjes. :D :D
Echt enorm leuk om te zien hoe jullie naar elkaar toe groeien. :j :j

Ohoh....vergeten. :oo :oo
Nou dat wordt een nieuwe aanvraag indienen. Zal in december eens met juf J. overleggen wat zij er van vindt. Vrees nu al voor het antwoord. :+

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:20

Hoi
Kan ik me hier melden? Ik vond dit gezellige topic. Ik haar zondag mijn nieuwe pony op!! Natuurlijk een connemara haha

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:22

Tuurlijk. :j :j Welkom en uiteraard horen we/ ik heel graag wat voor een conniepony je gekocht hebt. :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:28

Lijkt mij leuk om een keer mee te gaan naar een Connie meeting. Neem dan stel dat wel Bosco mee want dressuur word 'm niet met Larry al heeft hij wel mijn voorkeur. :=

Welkom Gebokt!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:29

Is dan toch juist extra leuk om met Larry de uitdaging aan te gaan? :D :D :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 13:30

Mmmm ik kijk nog wel even. :=