Taxatie kruising *lees eerst de regels goed door!*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XxSultanxX

Re: taxatie kruising *lees eerst de regels goed door!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 11:16

hij is verkeersmak jah Tong uitsteken

joyce_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 11:36

XxSultanxX ik denk 2500 omdat het zoon jong paard is.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:19

sultan 1800

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:59

MissyTara schreef:
Ik heb werkelijk geen idee wat voor kruising Tara is, ik vermoed dat er iets Fries in zit, maar zeker weten doe ik het niet.....

heej ik heb een aantal jaar een paard verzorgd dat een kruising was van Fries/Gelderlander en die lijkt erg veel op jou paard, beetje zelfde bouw, kleur en hoofd. Dus ik denk ook zon soort kruising.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:03

Lenja: 1800
Sultan: 2000
Fleur: 1400

nu Dakota maar weer even, heb ''nieuwe'' foto's met wintervacht.
hij word 4 februari 10 maanden, en is een hengstje.
is een kruizing Haflinger x Draver.
zijn moeder is Cheyenne, haflinger merrie rond de 1.50 geloof ik.
zijn vader is Gazaeu Skoatter, hij heeft ook veel gekoerst en is ong. 1.56.
de stokmaat van Dakota weet ik nog niet, zal hem binnenkort eens meten Lachen

Afbeelding
Afbeelding
even 1 om te laten zien hoe groot hij nu ongeveer is Lachen
Afbeelding
Afbeelding

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:56

Sultan: 1900
Fleur: 1500
Dakota: 1800

Cera maar eens Lachen

Cera is 1.34 hoog (c-pony) en is 10 jaar oud. (31-3-1996)
L springen en B dressuur + 17 winstpunten en 1x SGW gestart (4e geworden met 1 weigering in crossparcours)
met springen heb ik nu even angst doordat ik een keer rot ben gevallen, maar we hebben al eens een M parcours foutloos gesprongen.
Ze is NewForestxWelsh en beetje arabier van papa.
3x afgevaardigd naar regiokampioenschappen met springen, 2x in de B en 1x in de L.
nu afgevaardigd met de dressuur Lachen
ze is verkeersmak en trailermak. geen stalgebreken maar wel een licht zomerexceempje. (alleen aan manen en dit is heel goed te behandelen)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:06

ik denk zo rond de €1900, de zomereczeem is zo rot en veel mensen knappen daar op af..

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:15

Whow, wat zetten jullie sisco hoog! 1700 en 1800. Hij kon nog niks en zag er niet uit...Wat zou hij nu dan waard zijn?

Leeftijd: 8/9
prestatie: 2x 1e op oefen B concour, waarbij we op een M1 nivo worden geschat. Ik ga April starten in de B met hem. verder springt hij zo over de 1.20/130 cm heen. Spaanse pas en uitgestrekte draf kunnen we ook ( lang leven VD )
Afbeelding
En
Afbeelding

Is nogsteeds eenkennig , maar doet voor mij alles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:17

hoe groot is hij?

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:20

1.55 Lachen ( nu zijn hoeven lang zijn Nagelbijten / Gniffelen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:22

ik denk toch wel tussen de 2500/3000 Ja

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:33

Ben benieuwd naar de schattingen voor 2 pony's:

Emmily, 4 jarige Merrie. Verwachten dat ze een New-forest achtige pony is. Heeft een leuk merrieveulen gehad. Is hartstikke braaf, een echte beginnerspony ondanks haar leeftijd.

Afbeelding
Afbeelding

En Sara, 5 jaar nu. Ook een merrie. Afstamming onbekend. Heeft dit jaar een leuk isabel kleurig merrieveulentje gefokt.Pony is erg pittig om te rijden. (is hierdoor op dit moment niet onder het zadel, wegens geen passende ruiter, is eventueel te koop! (PB!))

Afbeelding
Afbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:37

Ik had mijn halve bericht al getypt, dus vandaar nu mijn taxaties:

Robincera: Erg leuke pony, kwaliteiten genoeg. Ga mee met Dees_daan, een prijs van € 1900,00 zou netjes zijn.

Siscolife: Paard heeft potentie, maar mist net dat stukje front. Wel een vriendelijke uitstraling. Schat hem ook zeker wel op € 1800- € 2000 euro, wat natuurlijk stijgt als je hem uitbrengt.

Dakota: Erg moeilijk. Zeker gezien mijn smaak. Haflinger x Draver is imo geen gunstige kruising. Daarbij is hij nog jong en een hengst. Ik schat hem ruim, € 750,00.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:42

jackgirl schreef:

Okey mijn vuilnisbakkie :
ouders ???? niets bekend
Maar als je hem ziet is het kwpn type.
Leeftijd :3,5 jaar ( inmiddels al aan het wisselen )
hoogte : 1.66 , maar nog in de groei.
Geslacht : ruin
kent de basis ( stap,draf,galop,halthouden enz )
verkeersmak , meegeweest op buitenritten
Erg braaf en aanhankelijk !
Rustig type, en al aardig bomproof.( auto-alarmen die ineens afgaan in het bos Duivel )

Afbeelding
Afbeelding
De linkse Knipoog
http://i122.photobucket.com/albums/o280 ... zijn2e.jpg

Nieuwe rondes , nieuwe kansen ik haal me knullie nog even naar boven Haha! ( mag toch wel ?)
Doe nog eens een gok ! ( nieuwe foto's toegevoegt Haha!)

* zal zo nog een poging wagen bij andere pony's *

edit : Typ foutje
Laatst bijgewerkt door Happinez op 29-01-07 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:47

ben wel benieuwd waarom het geen gunstige kruizing is dan Haha! kopt idd dat hij nog jong is, en hengst, word ook zo snel mogelijk geruind Ja
die van jou weet ik niet echt, vind het moeilijk, omdat er ook niet bij staan hoe groot ze zijn.
voor de 4 jarige denk ik 900/1100
5 jarige, 1200? mooie pony, jammer dat ze zo pittig is
maar ik vind het wel moeilijk, dus kan er helemaal naast zitten

jackgirl 1700/1800?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:51

@ Hermesdeux hoe groot zijn ze ?

Cera : € 1750 , vanwege de eczeem, verder mooie pony !
Dakota : € 550 (lief koppie trouwens Tong uitsteken )
quick : € 1550

Lenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:21

Ja sultan zeker wel 1900, trouwens: Blacky is nu mijn eigendom!
Ik ga haar ergens in Augustus gelijk uitbrengen in het B springen en B dressuur! Eindelijk, ze heeft onderhands al weer een proefje F12 gelopen (L1) en lekker gesprongen, (1,20 al weer!!) maar goed dit was beetje offtopic Tong uitsteken Go jij! Go jij!

Lenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:25

Dakota; 500-600.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 09:41

De 4 jarige is 1.34, de 5 jarige gok ik op 1.25.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 11:16

Ik ga vanmiddag weer taxeren.

Wij hebben hier nog een pony staan, die toch eigelijk verkocht moet worden...

Wat zou ie waard zijn?

10 jr oud, C pony ( 130c,) geen prestaties loopt niet ontspannen, en soms scheef. Verder mooie lange manen en een knuffelkont! kan niet gelongeerd worden wegens ( mogelijke) mishandeling met zwepen. Maakt een mooie sprong!

Zal een foto zoeken maar zit nu op school

edit: foto gevonden:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=3M7767H4
http://www.mijnalbum.nl/Foto=UHKAOTUB

meer fotos in mijn album
http://www.mijnalbum.nl/Album=UWYGNPXX

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 12:26

Over Picasso: Het ligt denk ik maar net aan waar je van houdt. Sommigen zijn er helemaal weg van en willen rond de €2500,- - €3000,- er voor geven, mensen die 'm niet leuk vinden vaak wat minder.
Bij Picasso is het heel erg zo 'Je vind 'm leuk, of helemaal niet'. En vooral met wedstrijden, als mensen 'm leuk vinden (jury), is dat mooi meegenomen. Zo niet, hebben we pech. Maar ik moet zeggen dat hij aardig kan bewegen. Ik zal binnenkort nog wel een filmpje plaatsen. Hij kan uitermate goed strekken, echt prachtig. Dan zweeft hij gewoon!

Ik ga maar eens weer wat taxeren. Lachen

aartlover: Aaaaah, ik ben echt weg van dat leuke koppie van Fleur. Ookal zou ze misschien geen Z komen, ik vind het een ontzettend leuk beestje. Ik zou er wel €1500 voor willen geven. Maar dat komt puur omdat ik meer de 'sport kant' op wil.

Lotje85: Echt een leuke pony. Ze ziet er verzorgd en helder uit. Ze loopt lekker en zal zeker (voor zo ver ik kan zien) een echte sportpony moeten worden! Jammer dat ze eenkennig is, maar des te leuker voor jou. Ik zou er €3800,- voor willen geven.
PS. Leuk hoofdstel, ik ben gek op lage neusriemen! Lachen

LadyLuna: Wat een geweldig veulentje! Schitterd, ik ben er helemaal weg van. M'n moeder moet 'm niet zien, want dan wil ze 'm gelijk kopen. Clown
Ik vind persoonlijk maanogen heel mooi (alhoewel dit in de sport of op keuringen niet gewardeert wordt). Sprekend koppie, ze is helder. En als ze mooi gaat bewegen: €650,-, op dit moment.

BellyBel: Weer zo'n leukerd! 3,5 jaar, daar kan best nog iets uit te halen zijn. Misschien een leuke sportpony? Ookal is het maar tot het L.
Of lekker recreatief de bossen afstruinen. Ik zou zeggen €900,-

Lisannuh: Ik vind het echt een ontzettend leuk beestje!
4 jaar, en nu al zo lief met kinderen (zo te zien), erg leuk. Grappig dat er iets Gelders door zit. Ik zou zeggen €1000,-, omdat het niet echt een type Sportpaard is. Knipoog
Maar wel ontzettend leuk. Ja

Lenja: Leuke pony, alleen jammer dat ze al wat ouders is. €1200,-
Je kan altijd nog de sportkant met haar op gaan, maar niet heel lang meer.
(Mijn pony liep op haar 28ste ook nog Z1 dressuur en B springen), maar over het algemeen is het niet een hele goeie leeftijd meer om iets in de sport te willen bereiken.
Maar al met al een leuke pony, een leuke leerpony lijkt me. Ja

Sisco4life: Aagh, de jonge Sisco. Ik vind 'm er niet goed uit zien op de foto's.
(Mijn pony is net zo! Dus ik weet hoe het is!) Ik heb voor m'n pony, sterk vermagerd, mishandeld en niet zadelmak toen €850,- betaald. Ik zou hem ongeveer hetzelfde geven. Tenminste, op die eerste foto's! Nu: €2800,- - €3000,-

paardefreak: Het is dus geen zuivere KWPN? Ik vind het wel een ontzettend leuk sportpaardje. Daar kan je best nog wel mee de L in komen, dat in ieder geval! Hoger misschien ook nog wel. €2500,-

XxSultanxX: Sultan is een leuke kruising, en zeker een mooie hoogte. Ook voor jou om er op door te groeien. Persoonlijk spreekt hij mij wat minder aan in z'n vertoning (begrijp me niet verkeerd!), maar z'n koppie is wel ontzettend leuk! Lachen
€1800,-

dees_daan: Wat een aparte kruising! Dat heb ik nog nooit gezien! Ik ben benieuwd wat er straks van 'm wordt. Dan wordt het een Haflinger met zwarte manen die heel soepeltjes loopt ofzo? Clown
Nee grapje. Leuk paardje in ieder geval. Ja
Hij is nog erg jong: €800,-

RobinCera: Oooo, heerlijk pony'tje. Lovers
Het jammere is dat hij lichte vorm van zomerexceem heeft, veel mensen knappen er inderdaad op af. Maar het is wel makkelijk te verhelpen. Ik heb een tip voor je: Wanneer je aardappels hebt gekookt, gooi het water dan niet door de afvoer, maar laat het afkoelen en gooi het in een bakje, tuppewear-bakje ofzo. Elke dag in de zomer, 2 keer even met je handen wat aardappel afgietsel op z'n gevoelige plekken smeren, en je zult zien dat het écht minder wordt! Succes. Knipoog
Cera kan erg leuk bewegen, en ik zou 'm zo kopen! Alleen jammer dat hij zo klein is.
Ze kan zo te zien aan de resultaten aardig lopen, en de foto's vertellen hetzelfde!
€2500,- zou ik er persoonlijk minimaal wel voor willen geven. Ja

Hermesdeux: Emmily is een leuke merrie, sprekende verschijning. Kan met de juiste ruiter ook nog wel iets in de sport bereiken denk ik! Lachen
€1100,-

Sara vind ik persoonlijk een super gave pony! Lovers
Ik houd van die Welsh-dingen. Lachen
€1000,-

jackgirl: Fors paardje; in de goede zin dan. Ik bedoelde meer zoiets als 'Mooi maatje'. Knipoog
Lekker dat hij zo rustig is, ideaal.
€1500,- - €1750,-

Sisco4life: Dat is toch het paardje van Chico4life?
Op zich wel leuk paardje, niet erg hoog. Jammer van de mishandeling.
Al 10 jaar, dus echt sporten zal hij niet meer doen.
€1000,-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 12:49

hij loopt nu idd als een draver Bloos hij heeft de bouw van een haflinger, en het rustige en soms eigenwijze van een haf Tong uitsteken
verder heeft hij eigenlijk alles van een draver Ja

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 12:58

Picasso
The gentleman. Clown
*KLIK* Filmpje.

Picasso = 7 jaar
Picasso = Lusitano x Spaanse Arabier waarschijnlijk
Picasso = Komt uit Spanje, hij is daar slecht behandeld. Hij heeft er weinig aan overgehouden behalve moeilijk rechtsom kunnen aan de longe (gaat wel steeds beter, kwestie van trainen), weven (nu gelukkig nog lichte vorm), kan soms onverwacht bang uitvallen.

+/+ Helder, ontzettend slim (voelt stemmingen heel goed aan, en pakt dingen ontzettend goed op), heeft geweldige bewegingen: ruim & energiek, maakt een leuke sprongetje, heeft echt veel gevoel voor show en hij weet wanneer hij publiek heeft, werkwillig, veel aanleg voor dressuur & endurance & ook zeker voor WESTERN! Hij maakt nu al snelle sliding stops, kan ontzettend snel reageren en bewegen, een werkelijk waar enorm uithoudingsvermogen en doorzettingsvermogen, vrijwel niet bang, erg op mensen gericht en hij weet dondersgoed wie bij hem horen, en wie niet, tikkeltje eenkennig, maar levert geen problemen op, heel sociaal met andere paarden, hij hapt zelf naar z'n bit, kent beginselen Spaanse pas, buiging. Kan al een beetje aan de teugel lopen, en het wordt wel een ideaal sportpaardje, unieke kleur voor een rijpaardje: Roan. Alhoewel dit wel voorkomt bij Lusitano's.

-/- Ongeduldig, soms wat onzeker, kan soms onverwacht bang uitvallen voor de kleinere dingen, hij weeft wanneer hij stress heeft (dit is de laatste tijd al stukken geminderd), zenuwachtig, niet voor net beginnende ruiters: hij is daar zelf nog te onzeker voor, soms wat wisseld van reactie (de ene keer schiet hij wel bij je been, volgende keer is hij heel traag voor je been, maar dat komt omdat hij nog jong is), geen stalpaard: hij moet absoluut elke dag minimaal 5 uurtjes naar buiten! Verveeld zich snel: omdat hij zo slim is, weet en kan hij veel dingen al, en wordt hij een beetje verveeld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
^ Poging tot zijgang. Clown

Afbeelding

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 13:04

dees_daan schreef:
hij loopt nu idd als een draver Bloos hij heeft de bouw van een haflinger, en het rustige en soms eigenwijze van een haf Tong uitsteken
verder heeft hij eigenlijk alles van een draver Ja

Grappig. Ik ben benieuwd hoe hij er later uit gaat zien. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 13:06

zo rond de 2500/3000 denk ik, wat een mooi beestje Ja