hooii ik hou het meest van haflingers, diie vind ik zo leuk zelf heb ik een verzorgpaard en verzorgshetlander maar de ras van dat verzorgpaard weet ik niet!!
Ik heb zelf een Haflingertje, en dan wel het echte ouderwetse boerentype !! Die vindt ik zelf het stoerst en het mooiste. Max (me hafje dus) is prachtig donker van kleur in de winter en de herfst, echt goudpalomino zeg maar. In de zomer en in het voorjaar is hij nog steeds donker voor een haf, beetje vosachtig met grijze appeltjes waardoor hij een grijze gloed krijgt wat heeel erg mooi is. Hij heeft ook een grijze huid die mooi doorschijnt in zijn zomervachtje, grijs overheerst dus wel in de zomer, dan zit hij echt tegen de zilverappel aan !! Zijn koppie is ook mooi donker, en hij heeft gelukkig geen bles zoals alle hafs al hebben. Hij heeft een kolletje in de vorm van een bliksemschits en een grijze neus met een wit vlekje (niet echt een sneb) erop. Hij heeft lange stijle manen aan beide kanten en een dikke voorpluk. Verder zijn mijn lievelingsrassen dus de Haflinger, IJslander en de Shetjes blijven toch ook altijd leuk !!
shetlander natuurlijk, al heeft me ma een kwpner, is ben helemaal gek van shetlanders, ik heb zelf een shetlander hengst waarvan me bio leraar zegt dat ht een fries is. doegiesssss lorenzolover