Zijn hier nog Connemara fans?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Re: Zijn hier nog Connemara fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:49

Nou nee niet echt, gewoon de ontwetendheid denk ik.. Had wel een dierenarts laten komen als hij nog niet gemest zou hebben en hij nog steeds zo duf zou zijn! Maar ik heb zelf een paar jaar in een paar praktijken gewerlt (heb mn paraveterinair papieren) en moet ook eerlijk zeggen dat ik het 9 vd 10 keer ook oplichters vind en dat ze ook vaak niet meer doen dan wat ik zelf al had gedaan.. (behalve dan waarsch in ditgeval, denk dat ze hem buscopan hadden ingespoten??)

Okee, maar dan fok je ook wel met een doel. Beb benieuwd wat erut gaat komen! Komt het veulen wel in aanmerking voor in een stamboek?

Dat is een leuk idee :j! Gewoon naar info@connemara.nl ?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 22:53

Het is altijd fijn als ze even z'n pols op kunnen nemen, dan weet je in ieder geval of het mee valt of niet. En het lijkt me voor de pony ook lekkerder als hij van zijn buikpijn afgeholpen wordt, in plaats van een paar uur pijn te hebben. Meestal wordt er inderdaad Buscopan gespoten in combi met Finadyne of zo.
Maar je kunt natuurlijk ook gewoon goed kijken of het niet de verkeerde kant op gaat.

Zo'n kruisling veulen wordt in register 2 opgenomen, maar komt niet in het daadwerkelijke Connemara stamboek.

E-mail adres is goed. Komt het lekker bij mij :+ .

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:54

Ja maar goed, wees eerlijk.. Welke dierenarts komt er binnen die tijd dat hij al 1 keer had gepoept? Ik ben ze nog nooit tegengekomen, wacht hier bij een spoedje gemiddeld zo'n 3.5 uur :roll: .

Wat is precie het verschil tussen het register en het stamboek?

Okee, is goed, ga 'm zo mailen :).

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:58

Hallo allemaal!

Ik val ook even binnen, ik rijd sinds 2 weken een connemara hier in Ierland waar ik sinds januari woon
Ik was in Nederland totaal niet bekend met de connemara's, ooit een keer in Deil op wedstrijd tegen een van de Leliaard pony's gereden, en toen viel mij dit ras wel op. Mooi dier
Maar nu hier in Ierland zijn ze natuurlijk over duidelijk aanwezig ;)
Ik rijd op een 6 jarige ruin, hij is de officiele maat wat ontgroeid nu zo'n 1.52m
Hij is lange tijd niet gereden, maar ik kon erop stappen en mee weg rijden, heerlijk zo'n relaxed dier :D
Na die hittepettitjes van dressuurpaarden ;)
Hij kent net de basis, dus we hebben nog een lange weg te gaan, maar nu na 5 keer gereden te hebben merk ik al veel verschil! :D
Klopt het dat connemara's vaak erg lui zijn in het begin? Eigenaar zegt dat dat in het begin erg aanwezig kan zijn, maar als je daar doorheen bent dat het helemaal goed komt. (Hij is behoorlijk gemakzuchtig namelijk ;) ) Maar daarnaast is hij niet meer gewerkt te werken, heeft nog geen conditie natuurlijk..
Maar een beetje lastig in te schatten is het wel..
Foto's kan ik helaas nog niet oploaden vanaf mijn telefoon.. Er is nu al een flink verschil van kilo's wat eraf vliegt haha

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 14:04

Hé wat grappig, een Ierland-bericht 8-) . Dat is lekker genieten daar!!

Ik denk niet dat je kan zeggen dat de Connemara in het begin lui is. Er zullen er vast bij zijn die lui zijn, maar ook die flegmatiek zijn of die juist wel heel pittig zijn. En soms zit er zelfs een stresskipje bij. Maar over het algemeen vind ik het fijne pony's die goed willen werken.

Het kan goed zijn dat je in Deil tegen een Leliaardje gereden hebt: in de Betuwe hebben we heel wat wedstrijdjes gehad inmiddels :D .

Yv_, ik zou hier toch wel heel erg kwaad worden als ze me 3,5 uur zouden laten wachten als ik bel voor een pony met koliek!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:23

Ja maargoed, wat schiet je ermee op? Heb een keer 5 (!!!!!!!!!!!) uur moeten wachten toen ik mijn paard stok- en stokkreupel op het land aantrof! Kon geen cm voor en achteruit.. 5 uur!!!!! Ik was zóóó verschrikkelijk boos, enige wat ze zeiden: Ja mevrouw, er kwamen allemaal spoedjes tussendoor! Klacht ingedient en nooit meer naar die dierenarts gebeld ook, maar de rest is geen haar beter.. Zijn pas 1x écht redelijk op tijd geweest... En dat was voor iets pietluttigs zoals een enting.. :?

Leuk hoor Memar! Lijkt me wel heel leuk om al die wilde connemara's te kunnen zien. Of zijn ze niet écht wild meer?

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:19

@Lelieaardje, ik dacht ook al het lijkt me stug dat ieder dier, iedere connemara wat lui zou zijn (in het begin dan), mar goed de eigenaar zei het.. Ik dacht toch eens navraag doen ;)
Het is hier zeker lekker genieten, mooi land :D Alleen ik kwam er net achter tijdens mijn eerste buitenritje hier, dat dat buiten rijden hier toch wel anders is.. hier kennen ze geen ruiter paden :( iig niet waar wij zitten, zo'n 25 km van dublin.. En veel wegen zijn te gevaarlijk om langs te rijden, dus het is erg beperkt hierz..
Was ik in Nederland toch maar verwend met die mooie ruiterpaden ;)
Toen in Deil reed dat is al zo'n 7 jaar geleden, reed er meen ik iemand met de naam Laurie op Easter kan dat?

@yv_, Die wilde connemara's heb ik nog niet gespot, het connemara gebied ligt op 3 uurtjes rijden van ons, maar ik ga er beslist een keer een kijkje nemen! :D

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 18:32

Laurie heeft inderdaad op Easter gereden :+ . Ze rijdt tegenwoordig op een Connemara van mij bij de paarden. Hier is het verslag van de SGW te Castenray vorige week. http://www.deleliaard.nl/Fotografie/Fot ... 110507.htm

Easter wordt tegenwoordig door Mark gereden in Bathmen.

SilverSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:01

MeMar, gewoon zien dat je het springen gewoon wordt, dan hoef je niet meer langs de wegen maar rijdt je gewoon bij iedereen zo door het land en spring je over alle muurtjes :D

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:07

@silversan, ja dat springen wil hij wel volgens mij (daar staan ze tenslotte bekend om ;) )
Alleen die koeien in het volgende weiland... tja... das een ander probleem haha
Maar wat je zegt, er ligt als het goed is een parcourtje in een van de weilanden tegenover de stal, toch maar eens achter aan gaan :)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:40

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:42

En zo tref je elkaar nog eens...
Gezellig: jullie allemaal hier...!

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:45

Wij hebben nu een 2-jarige connemare gekruist met een engelse volboed om als rijpony te gebruiken (eigen fok)

Het is echt een schatjee!!

SilverSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 10:22

Vandaag gaat het ONCK van start: iedereen veel succes en plezier!

astritos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 17:12

Hey, ik heb mijn paard verkocht!
Mijn dochter is nu een half jaar oud, en als ze oud genoeg is en pony's nog steeds zo leuk vind als nu ..........
Dan komt eindelijk mijn lang gekoesterde wens in vervulling en gaan we voor een connemara kijken!!!!! <3

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 19:47

astritos schreef:
Hey, ik heb mijn paard verkocht!
Mijn dochter is nu een half jaar oud, en als ze oud genoeg is en pony's nog steeds zo leuk vind als nu ..........
Dan komt eindelijk mijn lang gekoesterde wens in vervulling en gaan we voor een connemara kijken!!!!! <3

Ik heb een leuke te koop: misschien al om te wennen :D .

Het ONCK was erg leuk. Ik moet nog aan de foto's werken. Wordt vervolgd.

Laura878

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:13

Hé Inez, het was inderdaad een leuke dag! Was wel druk, maar uiteindelijk is alles gelukt. Bedankt!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:19

ONCK was helemaal super. Was de eerste keer voor mij, kan niet anders zeggen dat ik erg genoten heb.
Wat mij betreft zijn we volgend jaar dus weer van de partij!!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:43

Wij zijn pas net thuis van het ONCK! :D Het was weer een super weekend en ben super trots op Lizzy <3
Nu maar eens lekker slapen :P

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 00:00

@rohotje: Jullie zijn dus vandaag ook geweest? Ben benieuwd hoe het was vandaag ( was er zelf alleen gisteren)

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:55

Hier nog een connemarafan :D
We hebben hier een connemara x arabier lopen en we gaan volgend jaar onze arabier door een connemara laten dekken, dus nog een connemara x arabier erbij als het goed is :)
Welke hengst raden jullie aan als echte connemarakenners?
Ik ben in ieder geval fan van connemara's omdat ze zo lekker 'chill' zijn. En nu ik de laatste tijd hengsten aan het kijken ben op het internet vind ik het ook zo leuk om te zien dat er gewoon kinderen op die dekhengsten rijden. Bewijst maar weer dat het superbeestjes zijn :j

StalRory

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 13:33

Ik verzorg de liefste Connemara's van stal Rory

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 23:16

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 23:24

Wauw wat ontzettend gaaf dat Giga zelfs in zo´n enorm deelnemersveld zo goed presteert! Complimenten aan Laurie! *\o/*

Wij waren vandaag ook erg trots op ons Leliaardje <3 <3

Citaat:
Wij hadden vandaag CH met Koss, arme pony wat een vieze hitte..
Eerst B springen, met losspringen ging Mark er nog af omdat Koss niet uitkwam op de oxer en er middenin landde. Even een kruisje voor het vertrouwen en toen weer de oxer zonder probleem. Ook in de ring ging hij mooi rond, wat een toppertje is het toch. <3
Het was een parcours direct op stijl en Mark was 5e.
Toen ff op de trailer gezet.
's Middags eerst dressuur,proef ging redelijk en het commentaar vd jury konden we ons helemaal in vinden. Precies 180 dus 1e wp in de L1 binnen. *\o/*
Daarna voor de 1x L springen, Koss was inmiddels al best moe maar er was te weinig tijd om eerst nog a te zadelen en eigenlijk teveel om erop te blijven, zo lastig altijd met dat springen.
Ik ging ervan uit dat hij wel flink wat balken zou laten vallen door de vermoeidheid maar het werden er maar 2. Net teveel voor een wp dus maar we waren toch heel tevreden. Koss sprong ook die L heel makkelijk rond, geen enkele twijfel! <3

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 23:26

Goed gedaan hoor!! Heerlijk dat Koss weer helemaal back into business is!