Kyra: 1200
Wat zouden jullie willen geven voor Jana?
Ze is een kruising tussen een fjord en een fries, 4 jaar oud, een merrie.
Ze heeft al 1 veulentje gehad en alles was toen perfect (en heel snel) verlopen.
Ze springt onder zadel nu ong. 90 cm en in vrijheid iets meer dan 1 m, over een badkuip en tonnentjes springt ze ook gemakkelijk. Ik ben al met haar naar de zee geweest, wat ze echt super deed! Ze was doodbraaf en ging zelfs redelijk ver in het water, op de trailer ging ze ook vrij goed. Ik ga bijna elke week met Jana naar het bos, waar we ook vaak eens over een boomstronkje springen. Ze kan ook goed overweg met andere paarden, ook als ze die nog nooit heeft gezien.
Ze is 100 % bomproof en verkeersmak, ze schrikt echt van niks wanneer ik met haar langs de baan, in het bos of aan zee rij. Je kan er zelfs langs vanachter (als over een bok) op springen en er langs vanachter terug afglijden, er op staan en er op 'liggen'. Dressuur doe ik altijd op een grote koeienweide met haar, ze loopt al een klein beetje nageeflijk. Van veulen af aan is ze vaak in contact geweest met kleine kindjes, mijn nichtje van 2 jaar heeft er vorig jaar zelfs al eventjes op gezeten. Voetjes geven, borstelen, opzadelen, de hoefsmid enz. is ook helemaal geen probleem!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YPJFG38P-D.jpg
(deze foto is vorig jaar getrokken)