Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

curly2day

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 23:13

Saams misschien een gekke vraag maar waarom maak je Eline een soort van onzichtbaar?
Nu met haar naam erbij weet toch iedereen dat zij het is of heeft het een andere reden?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 23:20

Omdat ook al kent iedereen Eline ik haar hoofd gewoon afscherm voor de mensen die t topic zien en haar niet kennen :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 00:19

Ach...als Eline het akkoord vind dat je een foto plaatst, dan mag dat meestal wel met hoofd hoor :)
Ik vraag zelf wel altijd eerst haar toestemming als ik een foto wil plaatsen, en als dat dan akkoord is dan heeft ze er volgens mij geen bezwaar tegen dat haar hoofd er ook op staat ookal zien onbekenden het. :D

Het is meer dat ze de foto zelf wel of niet akkoord vind om geplaatst te worden

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:01

Saaams schreef:
Omdat ook al kent iedereen Eline ik haar hoofd gewoon afscherm voor de mensen die t topic zien en haar niet kennen :D

Oké,thanks voor de uitleg

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:04

Fijn Saams dat t zo goed gaat!!

Blaze doet t ook goed, nadat sanne er twee x op had gezeten kreeg ze natuurlijk dat ongeluk maar een paar weken later beginnen was niet erg. Ze begint het longeren echt te snappen en loopt in tegenstelling tot vorige week brave rustige rondjes. Vorige week was t echt nog crossen. Na even longeren gaat sanne er soms op en dat gaat ook braaf. Het sturen begint er al in te komen allewn ze rijdt echt heeeel anders dan Mel. Ondertussen heet ze hier bitchy blaze Haha dat beschrijft heel goed hoe de dame zich een echte diva vindt tussen de rest hier.
En hoe leuk, we komen toch naar de keuring en nemen blaze en Mel mee. We hebben er heel veel zin in. Blaze is dan precies 1 maand onder het zadel en mag ook meedoen in de rubriek best gaand, goede oefening waar ze vast heel veel van leert.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:57

Ohhh, leuk om jullie op de keuring te zien!!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:14

:))

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:32

curly2day schreef:
Saaams schreef:

Oké,thanks voor de uitleg

En mss trekt Eline wel een hele lelijke kop op deze foto _O-

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 22:58

Gelukkig viel dat mee Marrit. :+

Afbeelding

Beaut mocht gister nog even op de foto. Vandaag ook weer fijn getraind, fijn als je de lat elke keer een centimeter verder kan leggen qua progressie. Zaterdag ochtend gaan we vroeg op pad voor wedstrijd, zijn we voor de hitte thuis. Ik start tegen friezen in de B. We laten ze wel een poepie ruiken :+

Tineke en Sanne: Wat gedurfd dat jullie blaze meenemen voor bestgaand. Stoer! Maar is inderaad een goede laagdrempelige oefening.

Ria: Hoe gaat JouJou inmiddels ohz? Kan hij het een beetje volhouden met de benauwdheid (het weer)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:10

JJ is nog niet ohz. Hij heeft as maandag weer een controle (bronchoscopie). Hoop en duim dat we hem dan weer op kunnen pakken. Voor nu lijkt het goed, hij hoest niet meer, en is inmiddels al weer 5 weken medicatievrij. Dus ik heb echt goede hoop !!

Mbt zijn probleem: dat heeft niet zoveel met het weer te maken, alleen maar met een (hooistof) allergie ( in het voorjaar ook mild pollen/maar dat is niet echt het probleem). Het gaat er dus om dat we zijn omgeving zo trigger vrij mogelijk weten te houden. En dat lijkt nu te lukken... dussss... maandag nog even afwachten en dan hopelijk éindelijk weer aan de slag!!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:01

Iedereen in DK heel veel plezier!!!!

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-18 00:13

Jaaa en stuur fotos!! :))

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 21:02

hi allemaal,
ik ben weer terug van vakantie (3 weken reizen door de VS) en gisteren voor het eerst weer even bij Rebel langs geweest en vandaag weer gereden. De bak is bij ons super droog, het zand is erg mul en daardoor ook glad, hetzelfde geldt voor de meest paden in het bos. Is dat bij jullie ook zo?
Marrit: ik zag op fb dat Hanneke een les geeft op 9 september. Is het iets om daar meer meerdere connies voor in te schrijven??

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:05

Ik ken het terrein verder niet, maar lijkt leuk! Ben zelf afwezig dat weekend maar er zijn vast andere liefhebbers die wel willen :D

Ben wel heel benieuwd naar wat VS foto’s Esje <<)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:08

Ik moet werken 9 sep en we gaan 1 sep al oefencrossen in renswoude. Wellicht ook leuk voor jullie? Concept is erg leuk en laagdrempelig tot een dikke B cross

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 18:06

Marrit13 schreef:
Ik ken het terrein verder niet, maar lijkt leuk! Ben zelf afwezig dat weekend maar er zijn vast andere liefhebbers die wel willen :D

Ben wel heel benieuwd naar wat VS foto’s Esje <<)

Terrein is niet zo super groot, maar wel met verschillende hindernissen. Wordt gegeven bij HD Balance toch?

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 20:38

Renswoude klinkt ook heel leuk! Ik zal het in de groep gooien. Is dat de oefencross waar je 2starts mag maken? Ik zou Rebel graag een keer achter een ervaren pony/paard aan willen sturen. Hopelijk heeft hij dan door dat de hindernissen niet aanvallen.
Foto's van VS wordt aan gewerkt. ....het zijn er erg veel. ..

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 21:01

Ja klopt! Ik ga ook 2 rondjes samen met een vriendin en haar pony :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 22:35

Renswoude vind ik persoonlijk erg kijkerig en druk terrein :-)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 22:48

Marrit13 schreef:
Renswoude vind ik persoonlijk erg kijkerig en druk terrein :-)

Is het ook inderdaad. Maar voor de ervaring vind ik het wel fijn. Eenmaal de focus op jou.. want dat wil ik mn pony leren :+ dan heb je er geen last van. En je kan gewoon enkel de baan rond crossen zonder sprongen, maar 2 sprongen doen. Alle sprongen 6 keer. Wat je zelf wil :=

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 18:00

Hmmm...rebel is zelf al erg kijkerig. Weet niet of Renswoude dan een positieve ervaring gaat zijn..

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 18:14

Je kan natuurlijk altijd komen kijken en volgend jaar meedoen?
Het was voor Beaut de eerste keer (want amsterdam mochten we toen niet starten) en ik vond het echt een goede ervaring.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 18:21

esje007 schreef:
Hmmm...rebel is zelf al erg kijkerig. Weet niet of Renswoude dan een positieve ervaring gaat zijn..

Dan zou ik zeker voor Elst gaan :j dan heb je ook iemand die je erover heen praat nl :+

Edit; want als ie straks niet wil en je hebt geen begeleiding.. Dan heb je een mindere ervaring denk ik dan maar. Maargoed ik speel altijd op safe :D

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 20:16

Nou, de eerste oefencross is mn dochter tot hindernis 6 gekomen omdat Rebel het allemaal vreselijk spannend vond. (Overigens wel foutloos in het klassieke springparcours dat ze eerst moest rijden) dus wij spelen ook graag op safe! :D

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 20:39

FelineNanet schreef:
Jaaa en stuur fotos!! :))
Ben ook benieuwd naar foto's en een verslag! Leek me reuze interessant.

Klinkt als een fijne vakantie esje. Waar zijn jullie geweest in de VS? Vervelend dat je bak niet meer begaanbaar is. Wordt er niet gesproeid of zo? Hier gelukkig perfecte bodem in de bak. Verder is het steppe en Sahara :( Hoop zo dat er binnenkort echt regen gaat vallen. Oefencross zal ik kleine beer maar niet aan wagen, dan krakt ie door -O-

Mooie foto van Beaut Saaams. Heeft ze het nog steeds zo naar haar zin op de nieuwe plek? Was je nou ook nog op wedstrijd geweest?

Hoe is de controle van JJ gegaan Punz?