Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:02

Mwah die zwarte pony op de grond vindt ze ook maar zo zo. Thuis is dat een soort van oke, maar dat die nou ook mee moest naar ineke en zomaar ineens voor haar voeten liep..... :n :n :n

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:30

Omdat ze altijd en overal de volle 100% aandacht van iemand wil :wave: Als koningin heb je dat verdiend O:)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:11

Fok rode loper vergeten......daarom loopt ze natuurlijk zo in de rondte te springen. The Queen loopt natuurlijk niet op zand. :(:)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:30

Melody had vanmorgen net onder zijn oor helemaal dik en warm en nu nog steeds en ik mag er ook niet aankomen, zo sneu. Hopelijk is het morgen wat dunner en anders da er even bij. Gatsie, ben er helemaal naar van. Geen wondje te zien, verder geen klieren opgezet, bah!!

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:46

Emmy7 schreef:
Melody had vanmorgen net onder zijn oor helemaal dik en warm en nu nog steeds en ik mag er ook niet aankomen, zo sneu. Hopelijk is het morgen wat dunner en anders da er even bij. Gatsie, ben er helemaal naar van. Geen wondje te zien, verder geen klieren opgezet, bah!!

Niks aan als ze wat mankeren hè, kan ik ook altijd slecht tegen het blijft altijd gissen hoe en wat.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:47

Oortje wat ontstoken ofzo? :o?

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:16

ik heb geen idee. misschien iets met zijn kiezen, dat zou ook kunnen. we wachten morgen ochtend even af en anders bel ik dan de veearts. wel net de tandarts gebeld en die komt donderdag middag. zat al in de planning om die te bellen dus tja dat meteen maar gedaan.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:38

Weet je al wat meer Emmy? :)

Mijn witte monstertje weer getemd vanochtend. In de regen. :roll:
Potverdorie wat gaat het mokkeltje sjouwen zeg. :):) Inmiddels heeft ze de zijwaartse hulp door en o.a. de keertwending om de voorhand maakt dat ze fijn rekt en strekt in haar lijf. Aan het einde nog een poging gedaan voor een keertwending om de achterhand. Was nog niet eens een hele slechte poging. *D *D
Uiteraard nog even een betere uitwijkmaneuvre naar links gehad. En toen ik in de galop (na een jaar :') ) in de smiezen had hoe haar te corrigeren sprong ze met 4 poten als een katje van de grond. _O-
Als je even niet meer weet waar je je benen moet laten kan je ze maar beter even intrekken. <<)

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:19

Haha, geweldig, ja alles tegelijk maar even van de grond af _O-
Fijn dat het zo goed gaat hoor!

Gisteravond heb ik de hele stal van melody nog leeg gehaald en er twee pakken schoon stro in gedaan. Ik had nl eergiste wat oud hooi en stro van de onderlaag van de strozolder erin gegooid, ik dacht dat kan wel. Later bedacht ik me dat dit ook een allergische reactie zou kunnen veroorzaken. Juist omdat het daar ook al ligt sinds de vorige bewoner en wij wonen hier al 5 jaar, en wie weet hoe lang die onderlaag er al ligt en wat daar in zit. Dus vanmorgen ik al vroeg naar stal, ligt hij als dood, jeetje wat schrok ik zeg. Lamp aan en geroepen.....geen reactie, dus ik al in tranen en gooi voer bij mijn paard in, wordt hij ineens wakker. Meneer lag dus echt heel diep te slapen. Pfffff
Na deze hartverzakking eens even bij zijn hoofd gekeken. Hij heeft er nog wel last van maar het was al bijna niet meer dik en al helemaal niet meer warm. Dus geen veearts gebeld nog...we kijken het nog even aan. Vanmorgen samen met ons veulen even los gegooid in de bak. Eerst was hij wat lauw, maar toen hij er weer uit mocht was het toch wel leuk....hihi hij liet zich mooi niet pakken en heeft nog heel wat rondjes gerend en een keer gebokt. Hij staat er ook niet meer zo loom en suf bij als gister en hij eet weer goed.
Hopelijk is het morgen of overmorgen helemaal over....afwachten dus nog even. En donderdag komt de tandarts.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:04

Pfff stomme dieren wat ze toch met onze harten doen :( . Mijn zus die kindloos is maar wel paarden heeft zei tegen mij, maar goed dat ik alleen paarden heb anders was mn hart op. Waarop ik zei: kinderen kunnen met een paar jaar zeggen wat ze dwars zit, bij een paard moet je maar raden hoe het zit...........Niet dat ik me daarom nooit zorgen maak om mijn kinderen maar toch.....

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:43

Ach zonder zorgen ook geen zorgenloos. :))

Wel onwijs schrikken als ze zo gestrekt liggen en niet reageren. :(:)

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:17

Nog een mooie selfie gemaakt vandaag :))

Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:39

Ik zie dat jij ook een schriktraining bak hebt Tribunals :)

En SM: heerlijk rij verslag!

Emmy: ik hoop dat eea snel gewoon verdwenen is.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:51

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:58

Jack denkt ook... NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE GEEN KUSJE >;) :D
Herstelt je kaak een beetje Maxime? :)

Jij nog rij nieuws Punz? :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 00:09

Nope nu nog niet...

Morgen weer in de bak aan de slag met in ieder geval Jou-Jou ( of eigenlijk.. Ik ga in het zadel van Jou weer op mijn eigen houding ed letten). Nu al zin in! Punzel krijgt dan waarschijnlijk weer een schriktraining aan de hand terwijl ze gezadeld is. Want ritseltjes zijn dan ineens toch een ander verhaal als je een zadel op hebt.. :') Zaterdag wordt ze dan weer in de binnenbak gereden door EK. Die is zo mooi met haar aan het werk nu, daar ga ik even niet tussen zitten!

EK rijdt vervolgens Jou donderdag voor het eerst in de les bij haar instructeur als het goed is. Verheug ik me heel erg op! Als ik al zie wat ze er nu zo zonder les uitrijdt :oo

Dan mag ik vrijdag weer op hem, en dan komen we al weer bij de weekend planning....

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 00:13

Vind het al een wonder dat jullie de agenda's op elkaar afgestemd krijgen. :))
Is hier thuis ook altijd een hele kunst op zich. :D :D

Ritseltjes onder de man is idd hele andere koek. In ieder geval genoeg te doen. :j

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 00:18

Klinkt erg goed Punz, dat heb je goed voor elkaar zo! Ik ben benieuwd :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 00:25

Oh joh... Ik geniet zo van mijn pony's joh. En ik weet helemaal niet meer of ik nu meer geniet als ik er zelf op zit, of wanneer ik naar EK kijkt die met ze aan de slag is. Dat is gewoon ook zó leuk!

En qua afstemming: zo nu en dan kan ik er niet bij zijn als EK Jou rijdt, maar gelukkig dan dan Marianne dan meestal wel (en die wil dat dan ook wel graag doen) Verder geen kinderen hier... dat maakt de planning wel een stukje makkelijker :D

Verder verheug ik me er heel heel heel heel erg op om binnenkort les te krijgen van EK!!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 00:33

Niks zo mooi als genieten van hetgeen je hebt. Of het er nou op of naast is. :)
Dat kan ook bijna niet dat je er altijd bij kan zijn met jouw werkrooster. :))

Kan me voorstellen dat je zin hebt in een lesje. Heb zelf ook al weer zin in de 19e. Moet eigenlijk morgen even bij een stalgenootje polsen of ze wat stukjes van het rijden wil filmen thuis. Kan ik dat mooi naast het filmmateriaal van de les leggen.
En zien of ze net zo tof loopt als dat het voelt.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:12

Ok............... Kijken naar je pony als hij heel fijn gereden wordt is leuk.

Maar
Ehhh

Zélf rijden is tóch leuker!! Zo ongelofelijk genoten van Jou-Jou vandaag. Hij wordt zo fijn in de aanleuning... echt zooooooooo gaaf! En ik vóel hem gewoon losser en krachtiger worden. Kortom: heb het heel,heel, heel fijn gehad vanmiddag!

Binnenkort ga ik trouwens een les plannen bij/ van EK
Zijn er mensen die het leuk vinden om aan te haken? Dan regelen we een locatie en vraag ik mijn zus of ze voor een heel leuk bedragje een lunch kan organiseren ( en dat kán ze :D :D :D )
Hebben we weer een mini connemara meeting..

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:15

Wat heerlijk punz, das rondom genieten zeg maar! Super dat je het zelf er ook uit kan rijden. Lekker blijven genieten!

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:18

Fijn om te horen punz!

Klinkt super, lijkt mij leuk om jullie en jullie pony's eens te ontmoeten! Wat zou de locatie ongeveer worden (mag uiteraard ook via pb) :)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:22

Super dat je zo fijn hebt rondgestuurd. Ben je met je zit bezig geweest of ben je rijtechnisch aan de slag gegaan? :)

Leuk dat je een lesje gaat doen bij Eline. Ik haak op dit moment niet aan. Misschien kom ik wel kijken én lunchen. :9 :9 Afhankelijk van de datum uiteraard. :)

Melody weer de oude of nog wat last van zijn oortje? Ben benieuwd wat de tandarts zegt. :j

Heksje liep ook weer heel fijn vandaag. Het mutserige gaat er steeds meer vanaf. Het 'echte' werk lijkt haar enorm goed te doen. Kreeg van een stalgenootje nog dikke complimenten over de vooruitgang. :o

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:23

Wat een leuk initiatief Punz! Ik kom graag kijken bij gebrek aan een Connie (of überhaupt een pony :+ )!